documentaire 'over de streep.' gister avond.

wie heeft gisteravond de documentaire ‘over de streep’ gezien?
vandaag op school praatte er veel mensen over dus ik heb het terug gekeken op www.uitzendinggemist.nl en het maakte best wel veel indruk op me. wat vonden/vinden jullie ervan? en vinden jullie dat zoiets vaker moet gebeuren in nederland?

hier terug te zien;
http://player.omroep.nl/?aflID=11009069

Waar gaat t over? Misschien kijk ik hem wel dan als ik tijd heb;)

Ik heb er maar een klein stukje van gezien.
Maar waar kwam het op neer dan?

“Documentaire over de belevingswereld van scholieren op de middelbare school. Voor deze film gingen vijfenzeventig leerlingen van het Amsterdamse IJburgcollege een bijzondere uitdaging aan: Challenge Day.”

Niet gezien, ik keek het blok en voetbal.

Het lijkt me ook geen zak an.

Ik heb het gezien, was er erg van onder de indruk. Zouden ze standaard op elke middelbare school moeten invoeren.

het kwam erop neer dat kinderen op scholen elkaar beter moet leren kennen omdat ze eigenlijk niks van elkaar wisten. in ieder niet de dingen waar je niet vaak over praat uitjezelf.
en dan moesten ze omstebeurt iets vertellen over zichzelf wat ze nooit uit zichzelf zouden vertellen.
daarna was er iets dat een vrouw las steeds een vraag voor zoals ; ‘Zijn er ooit in jouw thuissituatie problemen geweest met alcohol of drugs?’
of ; ‘Is er ooit een familielid van jou mishandeld of vermoord?’
of ; ‘Ben je ooit gepest, gekwetst of gekleineerd door iemand uit deze ruimte?’

en allemaal van dat soort best wel heftige vragen, en als die vraag dat op jou sloeg dan moest je over de streep lopen.

omdat het best heftige vragen waren moesten ook veel mensen huilen enzo, heel mooi.

xxxxxbeetje slecht uit gelegd maarja.

Oh oke.
Maar ik vind dat niet heel schokkend.
Alleen weet ineens iedereen het, vind het meer inbreuk op privacy.

Ik ben het nu aan het kijken.
Het gaat over ‘Challenge Day.’

Ik citeer: “Een grensverleggende methode uit Amerika, die onder andere wordt ingezet om pesten op scholen tegen te gaan en wederzijds respect te stimuleren. Door spelletjes af te wisselen met serieuze gesprekken, worden leerlingen uitgedaagd om verborgen gevoelens naar elkaar uit te spreken.”

Zo ik had het gezien (laatste 10 minuten). Moest er gewoon van huilen. Ik vind het echt wel een effectieve methode!

ja, van dat privacy klopt wel, maar ik vind het wel heel mooi hoe iedereen dat op elkaar reageert enzo.

ik vond het een mooie documentaire, ik kijk anders ook nooit documentaires, maar nu verveelde ik me dus ik heb een half uur zitten kijken. Was best indrukwekkend, zou zeker helpen als ze dat op meer scholen zouden doen. (al denk ik niet dat jongens bij ons op school daar serieus mee om zouden kunnen gaan)

ik kijk het nu, ik vind het best wel indrukwekkend.

Ik heb de helft gezien want ik keek ook PS ILOVEYOU.
En het lijkt me wel heel effectief,als iedereen serieus meedoet.

ik heb het laatste stukje gezien en ik was echt onder de indruk.
kreeg tranen in m’n ogen, haha

same.

ik moest ook bijna huilen . :stuck_out_tongue:

Ik vond het echt indrukwekkend. Ik had er echt tranen van in mijn ogen. Ik vind wel dat ze zoiets op elke middelbare school moeten invoeren, meestal leef je maar een beetje langs elkaar heen en zo leer je elkaar beter kennen.

ik heb het ook niet gezien! keek ook ps. iloveyou
maar, hoorde ook mensen erover praten op mijn school. dus ik zal het is gaan kijken ;p

Ik ga nu kijken, omdat ik nieuwsgierig word van jullie