Documentaire Earthlings

Earthlings is een documentaire over het houden van dieren en de afhankelijkheid van de mens van dieren voor voedsel, kleding, entertainment en voor experimenten op dieren.

In een uitgebreide studie naar dierenwinkels, ‘puppy mills’ en asielen, de bio-industrie, de leer- en bonthandel, de sport- en entertainmentindustrie, en uiteindelijk de medische wereld en wetenschap, gebruikt Earthlings verborgen camera’s en nog niet eerder vertoond beeldmateriaal om de dagelijkse gang van zaken in enkele van de grootste industrieën ter wereld die dieren vanuit een winstoogmerk gebruiken, in beeld te brengen.

Deze tocht langs verschillende uitingen van de verhouding tussen mens en dier roept vragen op over onderwerpen als dierenrechten, de bio-industrie en vivisectie, zonder hier direct een antwoord op te geven of de kijker hierover een mening op te dringen.

Echt deze documentaire heeft mij geraakt, je weet wel dat het gebeurt maar dat het zo heftig was.

Als je deze documentaire wilt kijken moet ik erbij zeggen dat het schokkende beelden bevat.

Je ziet dat dieren opengereten worden en mishandeld onder andere.
Dan zou ik het denk ik niet kijken als ik jou was.

Dit ga ik dus absoluut niet kijken! Ik vind het echt super erg dat dit soort dingen gebeuren!!

Klinkt interessant. Heb je een linkje naar waar ik het online kan kijken?

Dit is de link.

Goed dat deze documentaire gemaakt is. Nu alleen nog hopen dat er wat gedaan wordt tegen dit leed. Ik kan hier zo ontzettend slecht tegen, arme beesten.

Hmm klinkt inderdaad wel interessant. Als ik tijd heb ga ik hem zeker kijken!

Wow wat erg! Ik sta er eigenlijk nooit zo bij stil dat het vlees wat we eten op deze manier gemaakt wordt of kan worden. Het is echt idioot dat we dieren zo behandelen :confused:

up

Ik heb er meerdere keren iets over gelezen. Ik durf het alleen (nog) niet aan. Ik heb al zoveel gezien en gelezen over de bio industrie, dierenleed enalles, ben dus al best wel bewust. Maar deze… deze durf ik nog eventjes niet aan.

O ik heb die gezien. maar niet helemaal. tot het stuk met dierproeven kwam. daar kon ik echt niet meer tegen. dus toen heb ik hem afgezet. echt verschrikkelijk!

ach laat ook maar

Ik begrijp je helemaal.

Vind het btw wel jammer dat dit topic zo weinig aandacht krijg. Ach ja…

Ik kende deze documentaire al, was me voor ik hem keek ook al bewust van deze dingen maar vind het wel een goede documentaire. Veel mensen zijn zich echt niet bewust van hoe dingen eraan toe gaan in deze wereld.

Ik ben niet zo’n ‘natuurfreak’ zoals veel mensen dat zeggen maar probeer wel waar ik kan rekening te houden met dingen. Zo eet ik bvb alleen dierenleedvrij en blijf ik ver weg van echt leer en bont. Helaas is het 1 van de vele dingen in onze wereld die corrupt zijn.

Ik ga de documentaire niet kijken omdat ik weet dat ik er niet tegen kan, maar dat is ook meteen het probleem. Want bijna niemand wil/durft het onder ogen te zien.

Maar ik ben me er wel degelijk van bewust hoe afhankelijk we van dieren zijn en hoe slecht we ermee omgaan. In Nederland is het relatief goed gesteld qua dierenrechten als je dit vergelijkt met alle andere werelddelen.

Ik vind het echt walgelijk hoe we met dieren omgaan. bijvoorbeeld dat ze in Azië met ivoren stokjes willen eten en dat daardoor de olifanten in Afrika op uitsterven staan, de vleesindustrie (slachterijen en veevervoer), dierproeven, dieren kunstjes leren om mensen te vermaken. Ik wordt er ziek van

Je hebt gelijk: Earthlings is echt een erge documentaire.
Ongelofelijk hoe wij tegenwoordig met dieren omgaan.

Mocht het je interesseren, ‘The Cove’ en ‘Food Inc’ zijn ook goede documentaires over dieren en hoe wij ze tot voedsel maken. The Cove gaat over dolfijnen in Japan en Food Inc over de Amerikaanse vleesindustrie.

Verschrikkelijk, maar bittere realiteit.

Afschuwelijk

De vraag is natuurlijk hoe je dit tegenhoudt. Mensen die ik ken vinden dit afschuwelijk en toch gebeurd het. Zou het misschien gebrek aan kennis zijn?

Door deze documentaire ben ik in gaan zien wat we met dieren doen en ben ik uiteindelijk vegetariër geworden :slightly_smiling_face:

toen ik een paar maand geleden deze documentaire zag, was ik al een vegetariër, en hierdoor ben ik ondertussen veganist. Echt vreselijk wat wij dieren aandoen.