Hello ladies!,
Zoals de titel al zegt: Ik ben zeer dringend op zoek naar mensen die de opleiding ‘Docent Theater’ hebben gedaan en dan het liefst ook nog op Artez in Arnhem of FHK in Tilburg. Ik ben er namelijk achtergekomen dat ik mijn huidige opleiding (Communicatie - IEMES) echt drie keer niks vind en ben daarnaast ook helemaal nergens maar ook echt NERGENS in geïntresseerd. Behalve in één ding en dat is acteren.
Ik vind acteren echt fantastisch om te doen, want ik ben sinds vorig jaar na eindeloos twijfelen eindelijk begonnen aan theatercursussen en workshops en het bevalt me allemaal heel goed. Professioneel hiermee aan de slag gaan, lijkt me dus ook echt fantastisch. Ik hoef geen millionair te worden, maar zolang ik ermee mijn brood kan verdienen en ik het daarnaast ook ontzettend leuk vind, why not?
Er is nog wel een héél klein beetje twijfel omdat het natuurlijk een creatieve opleiding is en in deze tijden van crisis kan dat misschien voor problemen zorgen, maar volgens carrièretijger zijn theaterdocenten veel gevraagd. Je kunt namelijk werken in het BSO, VO, zorginstellingen etc. Baangarantie is dus best wel goed, vooral door die combi van “doceren” erbij.
Enfin, mijn vraag is dus eigenlijk: Is er iemand die ervaring heeft met deze opleiding en die mij daar wat meer over kan vertellen?
-Vind je de opleiding leuk? In welk jaar zit je? Wat is de verhouding praktijk/theorie? Hoe zijn de tentamens? Hoe zwaar ervaar je de opleiding? Zou je de opleiding aanraden? Word je goed klaargestoomd voor de praktijk? Zou je met deze opleiding naast het echte ‘theater’ ook in bijvoorbeeld films of soaps kunnen spelen? Hoe zijn de studenten/docenten? Wat moest je doen bij je toelating? Hoe vond je het zelf gaan? Kun je er een bijbaantje naast nemen? (áls het lukt ben ik dat sowieso niet van plan want het lijkt me erg intensief, maar oké.)
Alvast heel erg bedankt voor het lezen van dit bericht. Ik was er namelijk heel erg verbaasd over dat er zo weinig topics (ook op andere fora) te vinden zijn over deze opleiding.
Je zou me hier ontzettend mee helpen. Nogmaals ontzettend bedankt.
Veel liefs,