Dobbelspel

Morgen gaan we (ik en mijn vriend) eten bij mijn ouders en zusje. Mijn opa en oma en oudtante komen ook. We eten gezamenlijk en daarna gaan we al Sinterklaas vieren, omdat vandaag iedereen kan, en op de dag zelf niet.

Nu gaan we weer het dobbelspel doen. Dat je bij ieder paar ogen iets anders moet doen. Bijvoorbeeld een plaats opschuiven of een cadeautje pakken.
Nu hebben we een dobbelsteen gekocht met 12 vakjes! Dat betekend 12 opdrachtjes, maar ik weet geen 12 opdrachtjes haha.

Wat voor opdrachtjes doen jullie altijd wanneer je met Sinterklaas gaat dobbelen? Dan kan ik daar misschien mijn inspiratie uithalen.

Sorry als hier al een topic over is.

Dat doen wij altijd met oud&nieuw, das leuk:)
Wij doen:

1. Cadeautje pakken(niet uitpakken)
  2. Cadeautje uitpakken
  3. Cadeautje terug leggen
  4. Cadeautje aan je rechterbuurman geven
  5. Cadeautje voor iemand anders uitzoeken
  6. Cadeautje van iemand afpakken

Of moeten het opdrachten zijn als ‘zing een liedje’?

Nee, de dingen die jij noemde waren het soort opdrachtjes wat ik bedoelde :slightly_smiling_face: !
5 en 6 vind ik erg leuk haha.

Ja die doen wij ook altijd. Die punt 6 is zo grappig altijd, iedereen z’n leukste cadeautje zo onopvallend mogeljk bij zich houden haha.

Dat spel is toch ontzettend lullig, heb je eindelijk leuke dingen worden ze van je afgepakt :astonished:
En straks pakt iedereen van jou en heb je niets meer over…

nee iedereen heeft uiteindelijk wel iets hoor ^^

@SweetPrincess20: Wij doen altijd dit spel, en daarna doen we alle pakjes op een hoop en mogen we omstebeurt kiezen hahahah. Dan krijgt iedereen altijd nog wat leuks mee naar huis! Het gaat om de gezelligheid uiteindelijk. En om iedereen ook nog iets leuks mee te geven hebben we dit bedacht :slightly_smiling_face: Omdat iedereen altijd cadeautjes had die hij of zij eigenlijk helemaal niet wilde haha.

haha dit spel doen wij ook altijd, geniaal! (:
zaterdagavond dus weer.
maar alle opdrachten die wij doen zijn al genoemd door AnakALIAx

pak 1 cadeautje van de persoon die het meeste heeft
geef al je cadeautjes (op 1 na) een de persoon die het minste heeft
schuif 3 plaatsen naar links
schuif 5 plaatsen naar rechts
ruil van plaats met een persoon naar keuze
ruil 1 cadeautje met iemand naar keuze
geef allemaal 1 cadeautje door naar links

hoop dat jer wat aan hebt!

wij hadden ook een dobbelsteen met 12 vlakken, wij deden

1. pak een cadeautje
  2. leg een cadeautje terug
  3. pak een cadeautje van de gene rechts van je.
  4. pak een cadeautje van de gene links van je.
  5. iedereen geeft al zijn cadeautjes (op 1 na) door aan zijn rechter buurman.
  6. wissel van cadeautjes met een persoon naar keuze
  7. leg een cadeautje terug
  8. leg je grootste of kleinste cadeau terug
  9. pak het grootste of kleinste cadeau van de stapel
  10. ruil een cadeautje met een persoon naar keuze
  11. pak een cadeautje uit
  12. iedereen behalve jij mag een cadeautje uitpakken

Leuke ideeën!

Bedankt :slightly_smiling_face: Heb er zeker wat aan!

Dat ga ik ook doen met mijn familie. Er is op internet een heel leuk spel daarvan. Je kan dan ook de kaartjes uitprinten die je bij het spel kan gebruiken. Voor de rest kan je de regels uitprinten en voor iedereens neus leggen zodat je ze niet vergeet.

Wij doen het ook altijd met rondes.
Ronde 1: Niemand mag zijn cadeautje uitpakken.
Ronde 2: Het cadeau dat je voor je hebt liggen mag je uitpakken.
Ronde 3: Je mag een cadeau veilig stellen.

Wij doen denk ik gewoon een ronde met dat je cadeautjes mag pakken en uitpakken. Daarbij ook nog andere flauwekul zoals cadeautjes wegpakken, van plek wisselen etc.
En in de volgende ronde zijn alle cadeautjes uitgepakt. (We hebben trouwens 3 cadeautjes, 2 die je hebt gekocht voor ongeveer 5 euro en een item uit je eigen inboedel!) In deze ronde wordt dan nog ‘gevochten’ om de cadeautjes. Dan moet je van plek wisselen met iemand, mag je cadeautjes wegpakken en weggeven, ruilen etc.
Maar na afloop leggen we alle cadeautjes op tafel, en dan kiezen we om de beurt gewoon wat we willen hebben. Maar dat maakt het tijdens het spel niet minder leuk! Want je wil toch die leuke cadeautjes voor je neus hebben liggen!
Het gaat vooral om de gezelligheid :slightly_smiling_face: & iedereen gaat ook nog eens met iets leuks naar huis! Win-win!

Het resultaat: (klik erop voor vergroting)

http://i44.tinypic.com/rwqqdw.jpg

^Superleuk (:
Veel plezier alvast!

Haha ja dat kan voorkomen (zelf ervaring hiermee) Had vorig jaar met kerst dus helemaal niks en de rest van de familie had zoiezo 1 ding. Kreeg gelukkig van mijn oma een freerecordshop-bon. Had ze eigenlijk zelf gewonnen, maar was wel lief (:
Dus, ik denk dat als de een echt niks heeft, dat er dan wel iets aan diegene wordt gegeven.
Volgens mij hebben wij die regeltjes van
Kruidvat.nl
Daar moet je ook kaartjes bij uitknippen. Bijv: Schenk voor iedereen een glas drinken in. En er zitten er nog meer. Moet je maar eventjes op de site kijken.

Oke voor de mensen die een ander soort dobbelspel willen doen is mijn post.
Want ik zie net dat je zelf al een superleuk spel hebt bedacht :stuck_out_tongue:
Haha sorry voor mijn blindheid :grinning:

Daar moet je tegen kunnen. Het is een harstikke leuk spel hoor, wij doen het met kerst :slightly_smiling_face: