Dobbelen eind november raar of niet?

Ik ga binnenkort met een groepje mensen dobbelen. Nu heb ik iedereen op zo’n datumprikker laten invullen wanneer hij/zij kan. Iedereen heeft deze ingevuld en er zijn nu 2 datums waarop iedereen kan. 29 november en 20 december. En op 13 en/of 14 december heeft een persoon misschien verjaardag(en) waar hij heen moet (weet hij nog niet), dus als hij (op een van) die dagen zou kunnen dan zouden die datums er ook nog bij komen. Op de rest van de dagen kunnen er mensen niet. Nu hoop ik dat 13 en/of 14 december nog als opties er bij komen, maar ik ga er nu dus even van uit dat we moeten kiezen uit 29 november en 20 december. Nu vraag ik me af welke datum we het beste kunnen kiezen (anderen mailen heeft niet zoveel zin want het duurt vaak dagen voor ze terugmailen en heb geen nummers van ze). Ik denk zelf aan 29 november, maar is het niet raar om te gaan dobbelen voor het nog sinterklaas moet worden vraag ik me af ?!

Ik zou ervoor doen. Eind december is iedereen ontzettend druk met kerst voorbereiden, dineer hier, borrel daar, feestje zus en afterparty zo. En zo eind november “breek” je de periode nog een beetje, + het is dichter bij Sinterklaas dan eind december (wat weer dichter bij Kerst is).

Ik zou inderdaad ervoor doen! December is al zo’n drukke maand

Ik vind het niet gek hoor, ik vier ook altijd ‘sinterklaas’ met vriendinnen en dat doen we altijd pas in begin januari… Dus dan kan in november ook best, haha :slightly_smiling_face: En inderdaad, december is altijd al heel druk, dus dan zou ik eerder november kiezen in dit geval.

29 november is maar iets van 6 dagen voor Sinterklaas, ik vind dat helemaal niet raar

Ik ga dat ook doen op 30 november dit jaar, dus ik vind het niet gek.

Ik vind het prima kunnen hoor, het is best dicht bij sinterklaas en hij is tenminste al/nog in het land :stuck_out_tongue: (oke nu klinkt het net alsof ik erin geloof hahahah)

Volgens mij bedoelt ze dat iedereen een cadeautje mee gaat nemen en dat je dan gaat dobbelen met een dobbelsteen, als je dan bv een 6 gooit mag je een cadeautje pakken.

.

Ik wacht nog even af of die ene persoon 13 en/of 14 december ook zou kunnen en anders doe ik het op de 29e. Dat is inderdaad maar een paar dagen voor Sinterklaas :p.

We gaan zo’n dobbelspel doen waarbij iedereen voor €7,50 aan cadeautjes meeneemt (ik weet dat mensen normaal bijna altijd €5,00 aan cadeautjes meenemen. Maar bij €7,50 kun je ook een groter ding bijv. een leuk lantaarntje of iets anders van rond de 2 á 3 euro kopen en dan voor de rest kleine rommeldingetjes en met 5,00 wordt dat lastiger). Iedereen gooit dan omstebeurt met de dobbelsteen en afhankelijk van het cijfer wat je gooit moet je een bepaalde opdracht uitvoeren en wij spelen het dan met 3 rondes waarbij in elke ronde elk cijfer weer wat anders betekent. Vind het altijd superleuk omdat het strijden om de cadeautjes zo leuk is!

Oooh dat ga ik ook doen! is echt geweldig. :bowing_man:

En soms zit er ook echt zo’n kut cadeautje bij, en die dan bij mensen neerleggen die het niet willen :’)

Ja man dobbelen op 29 november, mijn verjaardag :metal:

Ik heb vorig jaar dit in oktober gedaan geloof ik, het is al heel wat als we allemaal kunnen.
Nu doen we het 8 november, dusja

Waarom moeten wij dit bepalen? Leg het voor bij de mensen met wie je gaat dobbelen: meeste stemmen gelden.