Diy Make up!

Maak jij ook weleens zelf make up? En wat zijn jouw ervaringen ermee? Heb je nog reseptjes? Deel het met ons! Ik zelf draag nu een home made Face and Eyeshadow Primer en een Diy gelliner in sirius black. Hier volgen nog receptjes van.

Diy Face Primer:

Wat heb je nodig?:

Een eetlepel.
Een bakje.
Een potje.
Een theelepel.
Een doekje.
Een foundation.
Een dagcreme.
Zonnecreme.
Een Vaseline.
Een stickertje.
Een pen.

Stap 1:
Begin met een schoon bakje lepeltjes en potje.
Neem een eetlepel dagcreme.

Stap 2. Neem een theelepel zonnecreme.
En een theelepel foundation.
Neem dan een halfe theelepel vaseline.

Stap 3:
Meng dit geheel in een bakje en schenk het in een potje.
Plak hier een stikkertje op met wat het is het merk en de naam.

Ik zelf had:

Wat het is: Primer.
Merk: C-Cosmetics.
Naam: Facecal Ultimate Primer.

je eigen lipgloss snel en supah simpel :grinning:

you will need:
-Vaseline.
-Oogschaduw.

-----------------------------

gebruik bijv roze oogschaduw voor een roze tint.
Meng de vaseline in een kommetje (misschien eerst smelten is handiger)
met de uitgekozen oogschaduw.
even in de koelkast en voila daar is ie.

Ik heb hem zelf ook gemaakt (anderhalfjaar geleden) ik gebruik hem niet maar hij blijft lang goed :grinning:

je eigen lipgloss snel en supah simpel :grinning:

you will need:
-Vaseline.
-Oogschaduw.

-----------------------------

gebruik bijv roze oogschaduw voor een roze tint.
Meng de vaseline in een kommetje (misschien eerst smelten is handiger)
met de uitgekozen oogschaduw.
even in de koelkast en voila daar is ie.

Ik heb hem zelf ook gemaakt (anderhalfjaar geleden) ik gebruik hem niet maar hij blijft lang goed :grinning:

oeps dubblpost.

Nou voor die 3 euro in de winkel haal ik liever gewoon make up

Sommigen sparen ook…

How to make your one gelliner:

Wat heb je nodig:

1.Bakje
2.Doosje.
3.Lepel.
4.Papiertje.
5.Oogschaduw.
6.Vaseline of vettige uiercreme.
7.Stickertjes.
8.Pen.

Stap 1.:

Leg het papiertje op tafel met daarop het bakje. Daarnaast leg je een lepel klaar. Ga er goed voorzitten met een bak tiseus ernaast want het kan een kliederboel worden.

Stap 2.:
Dan kies je kleur oogschaduw uit. Ik zelf heb drie kleuren gemixt. Namelijk zwart. Lichtgeel. En wit met een shimertje. Daardoor werd ie een beetje licht zwart.

Stap 3:
Dan mix je de oogschaduw met vaseline en stop je dit in het potje.
Dan doe je er een stickertje op.

Ik zelf heb er op staan:

Gelliner:
001 “Sirius Black”
C-Cosmetics.

Je vaseline en oogschaduw kosten toch ook geld?!

Ja maar sommige mensen vinden het ook leuk om te doen.

Maar dit heb je meestal al in huis.

Ja dat is waar. Ti’s ook wel leuk om te doen maar ik mol liever mijn oogschaduw niet.

Precies. Als wij dat nou leuk vinden. Laat het ons lekker doen toch! Die mensen van tegenwoordig ook…

Diy tinted lipbalm:

Wat heb je nodig:

Kleurtjes lipstick
Labello
Plastick Bakje
Lepeltje

Stap 1:
Neem twee kleuren lipstick en doe deze in een bakje samen met de labello.
Smelt het in de magnetron. En giet het terug in de huls. Ik heb nog steeds klonten erin dus het is vrij moeilijk. Doe er dan een stickertje op met de naam enzo: Mijn lipbalm is oranje roodachtig en ik hem hem: Ginny`s hair genoemd!

oh. leuk. Lekker kliederen. Gaaf idee. ga dit zeker volgen

Diy cream blush:

Wat heb je nodig:
Een creme naar keuze.
Een oogschaduw die je niet meer gebruikt.
Een lepel.
Een bakje.
Glittertjes als je dat wilt.
Een potje.
En zoals altijd stickertje en pen.
Ook knipje nagelvijl of iets anders waar je de oogschaduw mee los kunt maken.

Stap 1:
Je neem het bakje de oogschaduw de creme en de lepel voor je. Een creme in een pot is het handigst. Hiervoor gebruik ik. Geurloze uiercreme van de etos.

Stap 2:
Wanneer je een paleltje met oogschaduw neemt kies je eerst de gewenste kleur uit. Ik zelf heb en lila kleurtje gebruikt. Je neemt een knipje of iets dergelijks en maakt hiermee de gewenste kleur oogschaduw los. Die prak je goed in het bakje.

stap 3:
Neem dan een eetlepel creme en meng dit goed met de oogschaduw. Wanneer je ook graag glitters in je blush wil is dit het moment. Dat meng je allemaal goed er mogen klontjes inzitten die druk je kapot op de huid. Sommige Scrubs hebben dit namelijk ook. Dan doe je het in een potje. Je schrijft er weer op wat het is ikzelf heb er staan:

Lilac Lovegood.
C-Cosmetics.
Tinted Cream.

Zelf make up tasje maken.
Wat heb je nodig?:

1.Stof.
2.Naald en draad.
3.textiel stiften.
4.knoopje.
5.iets bols wat je er in kunt doen.
6.Versierseltjes.

1.Knip de stof op de door jou gekozen afmetingen. Ik zelf maakte mijn tasje van een pijp van een broek die ik tot shortje gemaakt had. Dat knip je dus op juiste afmetingen en dan leg je het goed neer.

2.Neem een leuke kleur draad. Het liefst een kleurtje die totaal met de kleur van je stof vloekt.

3.Doe dit in de naald.

4.Naai de zijkanten vast zodat je een zakje met een flapje hebt als het ware.

1. Doe het bolle ding in het tasje. Dit kan bijvoorbeeld een dekseltje van een doosje zijn zoals in mijn geval.

6.Naai nu de knoop op de door jou uitgekozen manier. Weet je niet hoe het moet? Vraag het je moeder oma tante zus buurvrouw…

7.Nu heb je al een tasje. Nu kun je hem gaan versieren met bijvoorbeeld textielstift maar je kan ook werken met glitters lintjes kraaltjes en andere leuke versierseltjes.

1. En klaar is je make up tasje!

Ik koop mijn make up liever in de winkel geen geknoei en dan weet je zeker dat het goed is/mooi is haha. Wel leuk dat je zelf make up kunt maken natuurlijk.

^ben ik helemaal mee eens.
Ik koop liever een goedkoop merk dan dat ik er zelf mee ga prutsen xD

Niet meer als je het toevallig thuis hebt en er misschien weinig mee doet.
Ik zelf vind het alleen maar troep als het om DIY make up gaat :stuck_out_tongue:

volgens mij was er al zo’n topic waar veel meer diy’s in stonden

DIY: :upside_down_face:
‘BB’ CREAM/ TINTED MOISTUROIZER.

Wat heb je nodig:
Een bakje.

Een kwastje.
Een papiertje.
Een lepeltje.
Water.
Body Lotion.
Dagcreme.
Primer.
UV bescherming.
Foundation.

Eerste stap is dagcreme in je potje, wanneer je een droge huid hebt kun je hier iets van milde body lotion aan toe voegen. Voeg dan je primer toe. Ik zelf gebruik een wake up creme van Nivea for men omdat ik dat fijn vindt in de morgen op te doen. Dan voeg je de UV bescherming toe. Ik gebruik de meeste basicste die ik kon vinden van Nivea wederom. Dan voeg je meer dan de helft foundation toe. Dan is het een kwestie van mengen mengen mengen. Dan is your own bb cream also tinted moisturaizer ready!