DIY: Maak je eigen scrub.

Slaapfeestje, logeren met je vrienden, verveel je je of heb je gewoon zin om iets te doen. Dan is dit wat je moet hebben. Scrub is altijd lekker, maar vaak ook duur. En daarom hieronder wat voorbeelden van hoe je zelf scrub maakt. Met een beetje fantasie kun je er zelf ook een paar bedenken.

Scrub 1) Zoutscrub
Door deze scrub krijg je een heerlijk zachte huid in enkele minuten.
1 kopje zeezout
1 kopje olijfolie
4 druppels essentiële olie naar keuze (b.v. lavendelolie)
Meng de ingrediënten en scrub je lichaam ermee.

Scrub 2) Suikerscrub
Gebruik bij een gevoelige en/of droge huid bij voorkeur een scrub met suiker.
1 kopje suiker
1 kopje olijfolie
1 druppeltje amandelolie
Meng de suiker met de olie tot een pasta ontstaat. Deze scrub kun je voor je hele lichaam gebruiken.

Scrub 3) Bruine suiker scrub
1 kopje bruine suiker
1/2 kopje honing
3 el citroensap
1 el verse geraspte gember
Deze scrub werkt net zoals de zoutscrub, het maakt je huid lekker zacht!

Scrub 4) Zonnebloemscrub
200 g gemalen zonnebloempitten
50 g tarwezemelen
yoghurt of melk
evt. druppel amandelolie
Meng genoeg melk of yoghurt door de pitten en zemelen dat een stevig mengsel ontstaat.

Dit waren mijn tips om zelf scrub te maken. Ik hoop dat jullie er veel plezier van hebben (:

Leuk! Misschien domme vraag, maar hoelang blijven deze scrubjes goed? Want ik was van plan allemaal leuke spulletjes enz in een doosje te stoppen, waaronder een scrubje, voor mijn bf haar verjaardag…

Ik zou in het vervolg wel goed kijken waar je het topic post, dit hoort niet bij fashion.
Enkel maar een tip, kan gebeuren =)

Eerlijk gezegt weet ik eigenlijk niet hoelang het houdbaar is. Want het verschilt ook per scrub. Maar je kan het zelf heel makkelijk zien want als het veranderd van kleur of zo iets dan weet je wel dat het niet meer goed is. 1 ding dat ik wel weet is dat scrub best wel lang houdbaar is! En trouwens leuk idee op dat voor je vriendin der verjaardag te maken! Succes!

Oh nee dat meen je niet echt waar, oeps… Ja dit is me eerste keer dat ik een forum plaats… :blush: Umh, waar zou ik 'm dan de volgende keer moeten plaatsen?
- bedank voor het zeggen! -

Ok, dankje

Je zou dit het best kunnen plaatsen bij Beauty,Health & Hair.
=)

Geen dank (:

ik heb 'm bij crea bea gezet… alleen nu ben ik er fijn achter gekomen dat ik deze
niet kan verwijden, pff…

Ja dat kan ook!

Je kunt vragen aan een mod. of ze er een slotje op willen zetten

Oke, laatste vraagje wat ik aan je ga stellen…
misschien heel dom :blush:
en hoe doe je dat? :blush:

Ik maak wel is suikerscrub. Alleen als er water bij komt dan kan het gaan schimmelen (voor het geval je het wilt bewaren)

Links bovenaan zie je een icoontje (blauw boekje met potlood) waarop staat ‘meld dit onderwerp’ En daarin vraag je een mod of ze dit topic bij Beauty health and hair willen zetten. Ik heb het al voor je gedaan btw (:

[b][message=12331020,noline]Moonkissed schreef:

Links bovenaan zie je een icoontje (blauw boekje met potlood) waarop staat ‘meld dit onderwerp’ En daarin vraag je een mod of ze dit topic bij Beauty health and hair willen zetten. Ik heb het al voor je gedaan btw (:[/message][/b]

Oh dankje heel erg bedankt! Sorry voor als ik je ene beetje heb lastig gevallen :blush:

Je mag dit posten in dit topic: http://forum.girlscene.nl…opic/list_messages/114251