Divacup

[i]Heeft er iemand ervaring met de Divacup ? Hoe diep moet ie in gebracht worden ? Kun je ermee zwemmen ? Waar zit dat stokje dan als die in zit? Voel je hem zitten ? Is het lastig om hem in te brengen ?

En volgensmij heb je ook een soort van hulpmiddel om een tampon in te brengen. Hoe heet dat en waar is dit verkrijgbaar?[/i]

Wat is de divacup ?
Het is dus een soliconen cup die je ongeveer 10 jaar lang kunt gebruiken, mits je hem steeds goed schoonmaakt na de menstruatie. Je brengt hem in in je vagina, door hem dubbel te vouwen. Aan de onderkant zit een stokje waarmee je hem eruit kunt halen.
En deze cup vangt dan voor maximaal 12 uur, het bloed op.

In dat ding van wikipedia staat dat je ermee kunt zwemmen.

En ik gebruik ze niet -had er wel van gehoord-, want dan moet je dat ding schoonmaken en dat zie ik niet zitten. Bovendien heb je lang niet altijd een wasbak direct bij het toilet -ik heb dat bijvoorbeeld niet op kamers- en ik ga dat niet schoonmaken in de keuken en vies terug inbrengen lijkt me ook niet echt wauwie.

Dat laatste is ook een beetje mijn probleem. Op bijvoorbeeld een camping heb je geen wasbakken in de wc zelf, maar moet je daarvoor buiten de wc komen.

En dan vind ik dat toch wel eng/raar om daar dat ding schoon te staan maken.

Lijkt me lastig om het er terug uit te krijgen , en als je hem wilt schoonmaken zegmaar, hij vangt je bloed op zegmaar , maar als je hem eruit haalt wordt dat dan geen rommeltje ?

Je kan tampons met inbrenghuls kopen, deze zijn heel gemakkelijk in te brengen! Een ander ‘hulpmiddel’ ken ik eigenlijk niet :’)

Ik maak uit je reactie op dat je het niet makkelijk/prettig of wat dan ook vind om een tampon te gebruiken, maar ik denk dat dat toch echt makkelijker is!

Nee, tampons vind ik echt zwaar klote !

Je kan ook gewoon toiletpapier gebruiken, en als je thuis bent met water schoonmaken. Is niet zo een ramp hoor. En een Divacup is ook veel milieuvriendelijker dan al die doosjes tampons en maandverbanden.

^Je weet dat dit topic best wel oud is?

Maar wel een handig topic want ik zat er laatst nog over te denken. Mijn zus gebruikt ook zoiets en die zei ook al dat je het in de wc gewoon zelf kan legen en even schoonvegen om m dan weer in te brengen. Eigenlijk lijkt het mij wel ideaal want tampons kosten best veel.

Maar het lijkt me dat je het wel voelt, want het is groter dan een tampon.

ik heb geen ervaringen met de divacup, maar ik las een tijdje terug hier iets over, een zogenaamde ‘‘beppy tampon’’, vergelijkbaar achtig iets.

http://www.beautylab.nl/beppy-tampon/

hierboven een review ervan

Dat is echt niet vergelijkbaar.

De beppy is gewoon een soort tampon, die moet je gewoon verwisselen.
Een menstruatiecup kan je tot 12 uur lang inhouden en daar kan je 10 jaar mee doen.

Ik vind het echt smerig klinken om een ding 10 jaar lang te gebruiken. Ook het schoonmaken lijkt me niks. Liever iets wat je in 1x kan weggooien. Ik zie om eerlijk te zijn niet echt de voordelen ervan.

Het lijkt mij best wel onhandig, want je moet hem dus steeds schoonmaken. Hoe doe je dat dan als je op school bent? Ik houd het lekker bij tampons.

^als je op school bent kan je m dus gewoon leegkiepen in de wc, even afvegen en weer inbrengen, dan kan je m thuis schoonmaken en aan het eind van je menstruatie uitkoken.

Overigens lijkt het me dat je niet zo snel 12 uur lang op school zit dus je hoeft hem waarschijnlijk niet eens te verwisselen.

Nog nooit van gehoord! Lijkt me idd toch in heel veel situaties niet erg handig

Dit hebben ze toch ook gewoon in america in het schap staan bij de drogist ;p

Ik vind het persoonlijk niet zo’n fris idee, want heb gehoord dat het VRESELIJK stinkt, echt like enorm

Mara ik heb er zelf geen ervaring mee

Ik zeg nee bedankt tegen zoiets.

Mij lijkt het eerlijk gezegd niet zo hygiënisch, je laat die Divacup best lang erin zitten…

.

.