Dit vind ik dom aan mezelf.

Want ik heb altijd dat ik voor vakken als Natuur/scheikunde, wiskunde, Duits enzo heel moeilijk een voldoende haal. En dat komt dan omdat ik er een keer een 4 ofzo op heb gehaalt, en dan schiet ik helemaal in de stress en moet ik van mezelf een hoog cijfer halen, dus dan leer ik goed en weet ik het, dan zie ik die toets voor me en dan is het alsof alles word weggezogen, alsof ik ineens niks meer snap of weet.

Op nask heb ik net een 3.9 gehaalt, en ik had zonet Duits, hebben we zo´n tekst en hij zei zo ´ja het is zooo makkelijk als je hier een onvoldoende op hebt dan heb je er geen zin in geloof ik.´ Nouja en je raadt het alweer, ik snapte er weer eens geen hol van, ik ga me dus zo doodschamen als ik weer een onvoldoende daarvoor haal.

Ik heb trouwens een keer een 2 en een 4 voor Duits gehaalt, en de rest goeie cijfer, sta een 8.2 maar ik ben als de dood dat ik een onvoldoende haal, en op nask sta ik een 5, en op wiskunde een 6.5.

Als je je niet zo druk maakt of je een onvoldoende haalt of niet, gaat het denk ik al een stuk beter.
Misschien moet je eens informeren wat de mogelijkheden voor leerlingbegeleiding zijn op jouw school?

het 2 topic wat ik hiervan zie… je trekt het je wel heel erg aan!
iedereen heeft toch wel een vak waar ie niet goed in is…?
voor duits sta je een 8.2, dus wat kan er nou misgaan?
voor wiskunde sta je ook een 7 afgerond…
meid! als ik het zo hoor heb je maar 1 tekortpunt [of eigenlijk een half] en ben je ongelovelijk aan het stressen!
zijn je ouders heel streng ofzo?
want anders; volgens mij écht niet nodig. daar wordt het echt niet beter van;)

Maar ik sta 2 onvoldoendes dus vandaar. En als ik er nog 1 haal blijf ik zitten volgens mijn mentor. (: (ja ik sta op gym onvoldoende omdat ik 2x telaat ben geweest en omdat ik geen goeie conditie heb)

dat heet faalangst, je moet er eens met een leraar over praten
(:

Maak je er niet al te druk over en praat er eens over met je mentor.
En meer dan je best kan je niet doen he.

Kijk eens op deze sites, mischien heb je er wat aan

Faalangst test
Faalangst

ik heb volgens die test sociale angst.
en dat vind ik ook “dom” …
maarja er valt niks tegen te doen.
nouja je kan naar iemand op school.
bij ons op school heb je daar “praatgroepjes” enzo voor, en lerare(sse)n helpen je dan ook enzo.