Dit kan toch niet? willen jullie tekenen?

Bij een kennis van mij in de buurt lopen 2 grote honden die bekend staat als aggressief,
Toch lopen deze honden elke keer los.
Een tijdje geleden is de hond van die kennis aangevallen, kruizing mechelaar dus zeker geen klein formaat, en die heeft verschillende botbreuken en wonden opgelopen,
En de kans is klein dat dat uit weer helemaal geneest.
Ondertussen lopen die 2 honden nog steeds los, en de eigenaar ontkent alles.
De politie wil niks doen omdat er nog geen gewonden bij mensen zijn gevallen.
Maar ik persoonlijk moet er toch niet aandenken wat er zou gebeuren als die 2 honden in aanmerking komen met een kindje van 3…

Zouden jullie altsjeblieft deze petitie willen tekenen, zodat de honden op zijn minst een aanlijnplicht/muilkorfplicht krijgen?

Om het hele verhaal te lezen, en de tekenen kun je op deze link klikken:
http://www.petities24.com/caitlin
Ik, de eigenaren van de hond, en alle andere hondenbezitters daar in de buurt zullen jullie erg dankbaar zijn!

Ik wil erop tekenen maar ik woon niet in de buurt… Dat is best apart toch?

Wat ontzettend asociaal van de eigenaren van die twee honden.

Ik twijfel. Ik vind het heeeel erg voor die aangevallen hond, en iedereen die kan aangevallen worden, maar aan de andere kant, dadelijk ziet de gemeente dat als een “die honden moeten worden ingeslapen”-statement, en dat wil ik niet.

Ik vind eigenlijk ook niet dat de een muilkorf om moeten en aangelijnd moeten, wat voor leven hebben ze dan. Nee, ze moeten daar weg bij die vrouw, die duidelijk niet met haar honden om kan gaan!

Dat maakt opzich niet uit, hoe meer hoe beter natuurlijk.

ik heb hem voor je getekend!
echt heel zielig voor jullie hond! ik ben het hier zeker mee eens vooral als die honden ook echt mensen gaan bijten enzo… meot er niet aan denken!!
hoop dat het gaat lukken!!

Inslapen dat gaat sowieso niet gebeuren, aangezien er nog geen menselijke slachtoffers zijn gevallen (en dat is ook zeker niet de bedoeling van de eigenaren van de aangevallen hond/petitie starter.)
Maar de gemeente vind dat er helemaal niks nodig is, en dat alles zo door kan blijven gaan,
En dat kan natuurlijk ook niet, en daar is deze petitie voor…

Een hond wordt ook niet ingeslapen door slechts een petitie hoor.

Ah okee, daar weet ik niks vanaf. Ik hoor daar vaak van die horrorverhalen van, daarmee…

But still vind ik dat ze of wegmoeten bij die vrouw, of die vrouw haar gedrag naar de honden toe moet veranderen. Een muilkorf vind ik sneu, zeker op hun eigen terrein. Maar dat er iets moet veranderen is een feit, dus ik teken 'm wel :slight_smile: (Met een reactie erbij dat ik die muilkorf geen goed plan vind)

ik zou me express laten bijten door die hond (en dan wel je hoogste hakken aandoen :stuck_out_tongue: zodat je hem mooi kan wegschoppen) en dan naar de politie gaan en zeggen: KIJK nu moet u ze aanlijnen

haha nee dat is mss niet zo slim :stuck_out_tongue: maar wel aso…

Heel erg bedankt!

Hier nog wat citaten van andere dorpsbewoners:

“Wat ik eigenlijk ook nog naast het hele gebeuren belachelijk vind is dat niemand meer met een gerust hart zijn hond durft uit te laten in het dorp. Niemand durft meer door de Piet Kuiperlaan langs de duplex woningen. Niemand durf achter de duplex woningen meer te lopen, het meren deel van de mensen met honden loopt schigtig te kijken of ze niet de hoek om komen. Kinderen met ouders die naar de Theo Thijssen school gaan en langs de bunker van schuttingen moeten lopen gaan aan de overkant van de straat omdat ze er niet meer langs durven.
Is dit veilig wonen. Valt dit voor de gemeente Zaanstad ook niet onder het kopje burger veiligheid.”

“Ze kan haar honden echt niet in bedwang houden en worden zodoende tegen de grond gedrukt en/of geslagen. De honden hebben daardoor zelf ook een rotleven. Het gerucht gaat dat ze al wegens dit soort incidenten uit Oostknollendam en Wormerveer is vertrokken en zelfs in laatsgenoemde een parkverbod heeft. Het is of een muilkorf om of vertrekken uit het dorp denk ik.”

“Tis toch super triest dat t eerst zo veilige dorp voor kinderen en huisdieren nu veranderd is in een dorp vol angst… Kinderen moeten op weg naar school omlopen… M’n dochter neemt als ze met de hond loopt een grote stok mee… Alsof dat zou helpen… Maar 't feit dat 't haar bezig houdt is al ernstig genoeg.
Wij zeggen… Muilkorfen die honden!!.. Maak weer een veilig dorpje van Westknollendam!!”

“Vorig jaar zijn mijn honden ook aangevallen door deze honden, ik had mijn honden vast en haar honden liepen los bij de vuilnisbelt bij west knollendam, 1 reu van haar kon ze nog te pakken krijgen en deed ze in de auto de andere greep 1 van mijn honden. Het gegil van mijn hond zal ik ook nooit vergeten, ook ik heb geen kleine honden (herders) gelukkig is het voor mij goed afgelopen… Ik heb aangifte gedaan maar de politie zaanstad doet er niks aan.”

Had er inderdaad al een paar gelezen, echt damn. Ik denk nu nog meer dat muilkorven niet gaat werken, iets zegt mij dat ze dat NOG agressiever worden… Nope, herplaatsen, naar iemand die er ECHT verstand van heeft!! Want nu zijn die honden gestresseerd en doodongelukkig.

Ik heb voor je getekend!

^Bedankt!

Ik heb ook voor je getekend!

Weet zelf hoe het is om een agressieve hond in de buurt te hebben wij hadden er vroeger ook een rondlopen hier. Hij is mij ook een keer achterna gerend tot zijn baasje hem terug riep, en heeft een vrouw uit de straat bijna in haar been gebeten.

Bij ons in de buurt is een hond over de schutting gesprongen naar de buren waar een jack russeltje liep, het arme beest werd zo toegetakeld dat hij werd ingeslapen want de dierenarts kon verder niets meer doen. Ik durf met mijn kleine hond eigenlijk ook niet graag meer daar te lopen, maar het probleem is dat de hondenuitlaat strook aan die kant ligt. Elke keer als ik mijn hond uitlaat houd ik mijn hart vast.
De hond die dit heeft veroorzaakt word ondanks de muilkorf plicht nog altijd gezien zonder muilkorf.

Ik ga zeker voor je tekenen :slightly_smiling_face:

Natuurlijk teken ik! Je moet je eens voorstellen hoe het voelt als het je eigen hond overkomt.

ik vind die politie achterlijk… Je mag een hond ten eerste al niet los hebben lopen, en ten tweede kan je een hond wel degelijk laten inslapen bij niet menselijke slachtoffers, en dus aangifte doen.
Onze hond is namelijk een keer aangevallen door een loslopende hond, die ook bekent staat als agressief. Na wat onderzoek bleken we dus wel aangifte te kunnen doen, maar dan werd die hond ingeslapen.
Wij hebben er toen voor gekozen om de eigenaar gewoon de behandelkosten te laten betalen en een soort van schadevergoeding, vanaf dat moment heeft ze wel de hond aan de lijn gehad.

Maargoed, terug on topic, ik ben het ook met Veniality eens. Ze hoeven niet ingeslapen te worden, ze moeten gewoon daar weg.

haha het was toch ook als grapje bedoeld :stuck_out_tongue: alsof iemand zichzelf voor de lol gaat bijten