Dit is wat er van Girlscene is geworden? Dan eindigt het voor mij hier.

UPDATE: Na veel berichten en na veel nadenken ga ik door onder een nieuwe naam, voor een nieuwe start. Vandaar dat afbeelding die ik gebruik natuurlijk niet meer overeenkomt met mijn naam. Nu is het doel van dit topic om mensen te doen realiseren dat bepaald gedrag gewoon niet kan op een forum en niet zou moeten gebeuren… Er worden al een aantal verhalen verteld in het topic. Hopelijk kunnen mensen hier van leren zodat het op een gegeven moment weer het prettige, gezellige, vertrouwde forum kan zijn zoals ik en vele anderen het kennen van jaren geleden!

Puur open ik hier een topic over, omdat ik wil dat anderen dit ook zien en meiden misschien eens wakker geschud gaan worden.

Al sinds het begin van Girlscene, en zelfs daarvoor toen het nog Minettes was, wat veel van de jongere meisjes hier niet eens kennen, las ik al de artikelen met veel plezier. Toen het forum erbij kwam, schreef ik ook met veel plezier adviezen voor meiden die dit nodig waren, waarbij ik met mijn ervaringen of ideeën hun kon helpen.

Wat de laatste 2 jaar alleen maar erger wordt, is alle discussies en ‘catfights’ in veel topics (erg stoer, zo achter je computer) en vooral het pesten.

Gister las ik in een topic over ‘verdwenen girlsceners’ dat zelfs een meisje haar account heeft moeten verwijderen, omdat Girlsceners haar in het echte leven gingen lastig vallen. Naar aanleiding daarvan heeft zij een anoniem account gestart en het oude verwijderd. Ziet niemand dat het dan te ver gaat?

Daarnaast al het zogenaamde ‘trollen’. Veel meiden die moeite en energie steken in het advies geven aan anderen, wordt hiermee gewoon de gek aangestoken. Ik bedoel, wat is het plezier er nou eigenlijk van om nep accounts te maken of nep topics te openen? Er zijn mensen die echte problemen hebben…

Voor mij werd het al steeds minder plezierig, maar een bericht dat ik zojuist kreeg was voor mij de druppel.

So what, ik ben 22 jaar en ik zit op Girlscene. Ik vind het lezen van de artikelen erg leuk, en ik vind het fijn dat ik soms meiden in een moeilijke tijd kan helpen met adviezen en ervaringen van mijn kant. Daar is ook vaak waardering voor geweest, en soms vast ook niet. Maar dat ik zo’n bericht zou krijgen, had ik nou nooit verwacht.

Ik weet dat er veel 20+ers op Girlscene zitten, de ‘generatie’ die net zoals mij ooit begon met Minettes en al jaren met veel plezier op Girlscene kwam. Maar voor mij is deze nieuwe ‘generatie’ het niet meer waard om hier met een account actief te blijven. Nou wil ik absoluut niet iedereen over 1 kamp scheren. Veel jonge meiden hier zijn wel leuk en lief. Ik weet zeker dat zij nog een goede toekomst met veel vriendschappen zullen krijgen. Maar teveel jongere meiden voelen zich erg groot en gevaarlijk vanaf hun computertje. Ik ken dit gedrag niet van 10 jaar geleden. De jeugd is zo enorm veranderd in de afgelopen 10 jaar, en ik ben er klaar mee. Waarom zou ik nou altijd de moeite moeten nemen om hun verhalen te lezen en hun adviezen te geven, als dit is wat er voor terug gedaan wordt?

Ik zal nog wel de artikelen op de homepage blijven lezen, maar het forum is voor mij afgelopen. Ik hoop dat dit topic niet verwijderd zal worden, puur omdat ik hiermee ogen wil doen openen wat er allemaal gebeurt op Girlscene, naast alle leuke dingen. Misschien is het een beetje drastisch of dramatisch. Maar als je verhalen ziet over het pesten dat er gebeurt via Girlscene, dan is geen enkele aanpak te drastisch of dramatisch.

Tot ziens en bedankt voor de jaren die nog wel leuk waren!

:sob::muscle: , ik vind dat je helemaal gelijk hebt! Meer heb ik er niet echt over te zeggen…

Jammer :c ik heb je genote over dat berichtje. De sfeer op het forum is lastig aan te pakken, maar specifieke cyberpesters kunnen op hun gedrag worden aangesproken

x

stel je aan zeg het is maar internet :’)

Ik vind dit heel erg naar om te lezen. Ben zelf ook 20+ en heb dit gelukkig niet meegemaakt, zo’n bericht.
Wel snap ik je mening over de sfeer, de catfights etc.
Hoewel ik je niet ken verder, vind ik het echt jammer dat je weggaat.

Huh dat bericht wat jij gekregen hebt kan echt niet door de beugel.
Ind so what dat je 22 bent. Iedereen is welkom op gs.
En je blogs zijn leuk.
En er zijn oudere meiden op gs
Hoop dat die meid een waarschuwing krijgt want dit kan echt niet.

En je hebt gelijk kwa de trolltopics en nep berichten heel vervelend allemaal en op een gegeven moment weet je ook niet meer wat je serieus moet nemen.
Sterkte :sob::muscle:

Ze is niet jong :")

Het trollen is inderdaad heel vervelend, maar dit is volgens mij voornamelijk door mannen en niet door jonge meisjes.
Ik ben al blij met het kleine beetje helpen wat ik kan doen, en de rest probeer ik te negeren.
Dat je gepest word vind ik belachelijk en dit moet je dan ook altijd MELDEN.
Hier gaan we dus stappen tegen ondernemen.

Dit verhaal mag je ook zeker naar Danique mailen, ze heeft sowieso wat aan deze informatie.

Maar ik vraag me af vanwaar die note ineens komt aangezien er hier wel oudere mensen zitten? :")

Dan ben ik benieuwd wat ze bedoeld met ‘jongere meiden’

Ah nee ik verbeterde je fout alleen eventjes (:

“je bent geen girl meer maar een woman”
Ja en ik twijfel of zij wel de leeftijd van girl heeft om zoiets kinderachtigs te zeggen.
Toen ik bij de jongere meiden hoorde had ik juist aanzien voor de oudere

Ben het helemaal met je eens,
ik vind het de laatste tijd ook veel minder hier.

Ik vind dat je gelijk hebt over verschillende dingen, maar serieus? Je laat jezelf ‘wegjagen’ van iets waar je plezier in hebt door 1 note? Door 1 note van 'n jong meisje?

Ben het helemaal met je eens,
ik vind het de laatste tijd ook veel minder hier.

Jongere meiden = jonger dan 22, aangezien je hele clan jonger is dan 22, alsjeblieft, ik verbeter je fout eventjes (:

Anyway, ik begrijp heel goed wat je bedoelt, ook al zit ik hier niet zo heel lang.

Aan de ene kant heb ik echt zoiets van, het is maar internet en je laten wegjagen door 1 note…
Dan denk ik; je stelt je aan.
Maar tegelijkertijd geef ik je ook groot gelijk. Maar niet zozeer op Minettes richting Girlscene en die hele verandering. Eerder het hele internet is nu zo. Het hele cyberbully-verhaal erachter. De leden hier op Girlscene zijn inmiddels niet meer op een hand te tellen die verdwijnen van hun account omdat ze in reallife lastig gevallen werden. Vele komen met nieuwe accounts terug, maar ook veel gewoon niet meer.
Het gaat in veel opzichten zeker ver, heb je volkomen gelijk in. Maar dat jij je nu als 22 jarige door een snotblaag laat wegjagen vind ik wel ‘te’. Al kan het ook gewoon zijn dat dit de druppel was, het zoveelste akkefietje, dan sta ik achter je. Jammer, maar begrijp het wel. Ben zelf ook tig keer verdwenen en zo addict, nolifer, dat ik weer terugkwam.
Maar het is niet alleen Girlscene, het is; het internet.