heee!
ik wil even mijn verhaal kwijt, want ik weet niet bij wie ik het kwijt kan… ik durf het aan niemand te vertellen
al zolang als ik me kan herinneren, was mijn vader als agressief en snel boos. de eerst keer dat die mij in elkaar sloeg, was ik nog maar een kleuter. ik weet nog dat ik een liedje zong, terwijl ik eigenlijk moest gaan slapen en dat die helemaal flipte. dit gebeurde vaker, niet elke dag, soms een paar keer per week, als mijn broers en ik geluk hadden gebeurden het zelfs een paar maanden niet. mijn moeder kwam er gelukkig altijd tussenin (als ze thuis was), want anders waren mijn broers en ik en mijn broers vaak in het ziekenhuis beland… maar natuurlijk was mijn vader sterker dan haar en ze was er ook niet altijd. mijn vader was en is bijna altijd chagrijnig, vooral met onze verjaardagen en feestdagen. het leek wel alsof hij die expres wilde verpesten. mijn moeder en hij hebben elke dag wel ruzie. hij zegt altijd: ik vertrek.
dit gaat al mijn hele leven zo, er komt geen verbetering in. aan de ene kant haat ik hem, maar ik wil hem niet haten en hou ik toch wel van hem ik geef hem elke keer, elke week, elke dag, elk uur weer een nieuwe kans, maar ik word elke keer weer teleurgesteld…
dit is niet het enige wat er mis gaat, ik heb op het moment heel veel problemen en ik heb best veel meegemaakt in mijn leven en ik weet niet meer wat ik moet doen 0:
ik wil gewoon dat het verandert
x