Dit gaat te ver.

Een vriendin van mij, ze is nu 15 jaar en ze heeft vanaf haar 13e een “relatie” met een kerel van 21.
Ze heeft hem leren kennen via een internetsite (webpet, online huisdieren xD)
Iets meer dan ehm, een jaar lang heeft hij volgehouden dat hij 16 jaar was. Dus toen was er nog niet zoveel aan de hand. ze smste, belde, msnde en ze waren duidelijk verliefd. Haar ouders wisten ervan.
Maar op een gegeven moment zijn haar ouders naar hem gaan informeren. En toen bleek dus dat hij alles had gelogen en al 21 was.
Hij had nog een kans, en als hij een keer langskwam om te praten en zich voor te stellen, dan mochten ze nog wel een relatie hebben van haar ouders. Maar dit deed hij niet, dus ze moesten het contact verbreken. Natuurlijk zijn ze gewoon stiekem verder gegaan want zij heeft hem alle leugens vergeven.
Hij gaf haar vaak beltegoed en ze zat dag en nacht met hem op msn. Ze hadden wel veel ruzie’s want al die tijd hadden ze elkaar nog steeds niet in real life ontmoet en zij heeft/had daar veel moeite mee.
Vorig jaar zomer heeft ze een week bij mij gelogeerd en in die week is veel gebeurt. we hebben verkeerde jongens ontmoet enzo en zij heeft met haar zusje geblowd en zich klemgezopen. Natuurlijk kwam hij daar achter. Sindsdien ging het heel klote tussen hun. En ineens kwam ze nooit meer op msn & zag ik haar nooit meer. Ook nam ze haar telefoon niet op. Ze heeft het contact moeten verbreken. Een tijdje geleden kwam ik haar weer tegen en toen hebben we gepraat. Ze vertelde dat hij mij een slecht meisje vind en dat ik volgens hem de aanstichster ben van alle problemen. (terwijl ze gewoon alles zelf heeft gedaan, blowen, met andere jongens zoenen etc.) het doet me heel veel pijn en hij bepaalt ook gewoon wanneer we elkaar mogen zien. eerst was dat 1x per week en nu is dat 3x per week geworden. Ook rijden vrienden van hem sneaky in hun auto’s achter ons aan. om ons in de gaten te houden. (ze kunnen precies vertellen wat we aan hebben enzo. heel eng)
Ik ben er klaar mee en ik vind het echt ziek. want zélf hebben ze elkaar nu nog steeds niet in real life ontmoet.

sorry voor het lange stukje. maar wat moet ik ermee? ze wil hem niet laten gaan & ze houd teveel van hem zegt ze…

Dat is stalken, en stalken is verboden. Ga naar de politie want dat is gevaarlijk.
En praat goed met je vriendin, laat haar desnoods dit stukje lezen. Ze moet doorhebben dat ze fout zit, en dat ze jou daarin meesleept.

Okay dankjewel. maar ik heb al zovaak met haar gepraat en dit verteld enzo maar ze zegt van : “hij is heel goed voor me en omdat me ouders er niet voor me zijn doet hij het blabla”

maar ik vind het alsnog gewoon ziekelijk.

Hoe kan iemand zo gek zijn op iemand die ze niet in het echt heeft gezien? Je hebt gelijk, dit gaat echt te ver. Praat er eerst eens met je ouders over, ik denk dat hun wel een oplossing hebben. Vertel alles eerlijk zodat hun je kunnen helpen, kijk dan of je met die vriendin kunt praten of eventueel met haar ouders. Ik hoop dat je er wat aan hebt, heel veel sterkte en succes.
Liefs.

Ze hebben elkaar nog steeds niet ontmoet?
En hij bepaald alles?

Sorry, ik vind dit soort dingen, internetrelaties, behoorlijk belachelijk.
En stom trouwens dat een jongen waarvan je verwacht dat hij wel zo volwassen is, dat hij zich wel even voorsteld aan haar ouders.

haar ouders, zijn ehm ja om het even hard te zeggen gewoon alcoholist. Ik heb het wel eens meegemaakt en ik wil haar niet nog een keer kort en klein geslagen zien worden zegmaar. Ik heb het met mijn moeder er over gehad en die zegt alleen “goh… zielig zeg…”

die jongen is foute boel. ik zou de politie inschakelen.

dit gaat egt te ver bel de politie ofzoo dit is niet gezond egt waar…

Je moeder heeft gelijk … het enige wat ik kan zeggen is hetzelfde als je moeder … goh, zielig…

Hmm vervelend. Dan snap ik eigenlijk ook wel waarom ze een “relatie” met hem heeft.
Je moeders reactie is ook nogal “koud”, maar dat zou ook kunnen dat ze zich niet met andermans zaken wil bemoeien?

Hoe kan hij trouwens bepalen wanneer jullie elkaar zien, terwijl hij haar nog nooit gezien heeft?

1: ja, ze heeft zich een keer met dit gezin bemoeit en dat was toen het zusje van mijn vriendin zegmaar door haar vader helemaal in elkaar geslagen en bloedend bij ons thuiskwam. toen is de politie gebeld en toen is er maatschappelijk werk gekomen voor dat gezin ofzo.
maar mijn moeder was als de dood dat die vader op een dag boos bij óns op de stoep zou staan.

2:Ja, ik weet het eigenlijk niet. maar ze luisterd naar hem want hij belt haar ook constant & ze kan neit tegen hem liegen en omdat ze blijkbaar dus in de gaten word gehouden. zó ziek…

begint op een loverboy te lijken…
ik zou naar dr ouders gaan en dit wat je hebt getypt aan haar ouders vertellen…

hoe kan je trouwens een relatie met iemand hebben terwijl je elkaar nog nooit hebt gezien ?

& haar vervolgens helemaal kort en klein laten slaan? Never.

iemand van dr familie opa oma tante oom nicht ?

Ah, wat erg voor je! Ik zou echt niet weten wat je moet doen, maar sterkte!

Heel veel sterkte! Kan je haar niet overhalen het contact met die jongen te verbreken?

_

OMG!

1. Je kan niks doen voor je vriendin, tenzij ze dat ZELF inziet. Vertel haar wat je denkt, laat dit aan haar lezen en geef die vrienden aan bij de politie, als ze ook JOU gaan stalken. Dit kan echt niet! Die vriend MAG haar leven niet bepalen! Zorg alsjebliefd voor dat het niet voor JOU gevaarlijk word, dat moet je er niet bij hebben.

2.Als dat meisje mishaldelt word, vind ik dat héél sneu voor haar! Echt waar! Ik zou als ik jou OF was idd familie vna haar opbellen, en het vertellen, ookal vinden haar ouders dat dat privé is, je vriendin en haar zusje worden straks nog DOOD geslagen Ö! Of met maatschappelijk werk(st)er praten over dit, en zeggen dat als zij niks doen, JIJ wat gaat doen.

SCCS!

die gedachte kwam ook meteen bij mij op toen ik jou stukje las.
Ik vind het echt te ver gaan, maar wss luisterd ze toch naar niemand. Alleen naar hem ofcourse.
Ik weet niet of het helpt als je de politie inschakeld, zij kiest hiervoor. Misschien om het feit dat zij minderjarig is en hij meerderjarig…dat je daar iets mee kunt.
Maarja dat hij jou laat achtervolgen is echt sick.

Eerst wilde hij mij zelfs op komen zoeken om me iets aan te doen omdat hij zo boos was dat we weer contact hadden. écht heel erg ziek.
ze ziet het niet en aan de andere kant weer wel. ze vind dat hij ergens te ver gaat maar aan de andere kant vind ze dat hij goed voor haar is…
Loverboyerig is het niet echt want hij geeft haar (alleen?) beltegoed.
een vriend van hem (met toevallig dezelfde auto en bijna dezelfde voornaam?) spreekt wel eens met haar af en dan krijgt ze ook sigaretten en snoep enzo van hem. ik vind het echt maf dat ze wel vrienden van hem ziet maar haar eigen vriend nog nooit enzo.