Dit gaat de goede kant op en ik ben heel blij, maar...

Ja hier ben ik dus weeral. Zal nog een keer de situatie schetsen. Had sinds kort weer contact met mijn ex, en hij is toen 3 weken op reis vertrokken. Toen hij daar was, stuurde hij een berichtje om te vragen waarom ik precies van hem hield toentertijd, of dat was door hoe hij was en zich gedroeg of hoe hij eruitzag, dus ik antwoordde dat het gewoon het totaalpakket was. Daarna heeft hij niet meer geantwoord (en ik heb tot nu toe nog steeds niet het lef gehad om te vragen waarom hij dat vroeg, hebben het er totaal niet over gehad).
Nu is hij weer thuis. Ik had mezelf voorgenomen om hem het eerste contact te laten zoeken, zodat ik zeker was dat hij het wel wilde, en het enkele weken niet was omdat er toen weinig vrienden van hem thuiswaren en hij daarom altijd met mij op facebook praatte.
Maar, we zijn dus woensdag samen naar een festivalletje geweest, hij nodigde me uit, heel gezellig, beetje raar want we hadden elkaar al 2 jaar niet face to face gesproken.

Dusss, daaruit kan ik wel opmaken dat hij toch sowieso vriendschap wil. Dat vind ik echt schitterend, maar ik ben zelf nog wat ‘bang’ om hem nu ook voor dingen uit te nodigen, of te vragen van “gaan we een drankje doen vanavond?” of “zin om af te spreken?”, maar ik wil hem ook niet afschrikken en doen denken dat ik absoluut niet geïnteresseerd ben, omdat ik nooit initiatief neem… Maar op dit moment is het voor mij nog niet helemaal duidelijk wat hij precies wil, en ik ben toch nog wat achterdochtig want plots is alles zo anders.

Dus, kom op met die tips en ervaringen!

Kun je niet met een ‘groepje’ iets gaan doen en dan vragen of hij misschien zin heeft om mee te gaan? Dan lijkt het niet alsof je meer van hem wilt, maar ook niet dat je totaal geen interesse in hem hebt.

Jeps, maar het ding is, mijn vriendinnen vinden hem niet bepaald leuk, en ik heb niet echt jongensvrienden voor de rest. Of toch niet waar ik mee afspreek.
Maar woensdag was er ook een vriend van hem bij, was wel leuk! Maar ja, ik kan mezelf natuurlijk niet uitnodigen als hij zegt dat hij iets gaat doen met vrienden :grinning:

Niemand?

ik zou het gewoon proberen, een drankje samen drinken ofso. het kan geen kwaad en dan word het misschien vanzelf duidelijk :slightly_smiling_face:
hij wil vast wel wat met je doen anders had hij je vast niet mee gevraagd naar dat feest