Dit forum is verwijderd

Geen informatie

Je kan niet uit angst vast blijven houden aan haar (“zoals zij is geen ander”) als je zoveel twijfel voelt. Het is heel knap dat je voor jezelf kan zeggen: “Ik wil aan mezelf werken,” want dan voel je op dit moment duidelijk aan dat je nog niet tevreden bent/op een punt bent in je leven waar je wilt zijn. Een relatie is een flinke investering van je tijd en leven en als je een bepaalde druk erbij ervaart, dan is het inderdaad de vraag of je er klaar voor bent.

Mogelijk kwets je jezelf en haar door het af te kappen, maar hoe langer je met twijfel in een relatie blijft, hoe moeilijker het kan worden. Ik denk dat je er al met een twijfel-gevoel ingestapt bent en dat je enigszins pleasend naar haar toe bent (je gaf het een kans, je geeft je grenzen aan, maar ze probeert je van iets anders te overtuigen). Het is vooral van belang dat jij je ook prettig voelt en zelfverzekerd kan zeggen: “Ja, deze relatie wil ik graag!”

Probeer de situatie niet teveel te rationaliseren (argumenten zoeken waarom je erin moet blijven) en luister goed naar je gevoel; als je lichaam signalen geeft van: “Nee, liever niet!” luister hier dan naar. Je voelt het niet zomaar.

Ik moedig je niet aan om het uit te maken, maar je omschrijft hier al heel goed dat je er waarschijnlijk nog niet klaar voor bent.

Bedankt voor je reactie!
Het is inderdaad een flinke investering.
En wat je zegt, mogelijk ben ik er al met twijfel ingestapt.
Zal toch maar naar mijn gevoel moeten luisteren! Al vind ik het wel erg lastig.
Nogmaals bedankt!

Graag gedaan!
Ik denk dat je op je gevoel moet blijven vertrouwen en deze signaleren niet weg moet denken/onderdrukken. Het moeilijkste is dat zij het graag wil laten werken en mogelijk niet begrijpt wat je precies nodig hebt (ze denkt ruimte, maar je hebt nooit ‘echt’ de ruimte als je in een relatie blijft). Ik kan me goed voorstellen dat je aan jezelf gaat twijfelen als ze met argumenten komt waarom het wel kan werken, maar dan luister je, denk ik, niet volledig naar wat jij wilt en nodig hebt. Je hebt er namelijk al enkele keren aan toegegeven, bijv. door de relatie een kans te geven, maar je blijft nog steeds een bepaalde druk voelen.

Neem goed de tijd voor jezelf, dan voel je uiteindelijk vanzelf wanneer je echt toe bent aan een relatie. Veel sterkte toegewenst!