Dispensatie krijgen voor reis met lotgenoten?

Hoii,
Ik heb een vraagje. Ik heb een chronische ziekte en van 29 september tot 6 oktober is daar een reis met lotgenoten voor. Maar dat valt tijdens schooltijd. Ik wil wel heel erg graag gaan, maar weet niet of ik daar dispensatie voor krijg. Het gaat bij die reis vooral om lotgenotencontact enzo.
Hebben jullie tips hoe ik de directie zou kunnen overhalen om toch te mogen gaan of heeft iemand ervaring?

Heeft echt niemand tips? :frowning_face:

Gewoon vragen?

Gewoon vragen is inderdaad het beste, wij kunnen niet weten hoe jou school hierover denkt.

Ik denk dat je de directie het beste kan uitleggen dat het echt belangrijk voor je is, zodat jij beter met je ziekte leert leven. Daarnaast is het ook fijn om ervaringen van anderen te horen. Een chronische ziekte kan veel impact maken en ik denk ook echt dat je ermee geholpen wordt als je mee op reis gaat met lotgenoten. Dat zou ik ook kenbaar maken aan de directie.

Heel veel succes! :heart:

Ligt echt aan je school. Als je een plannetje kan laten zien dat je niet achter komt te lopen, neem ik aan dat ze het wel oke vinden?

ja ik denk dat jij duidelijk moet maken dat je school daarna goed kan inhalen zodat je niks mist. en verder gewoon vragen

Dankjewel iedereen!
Ik ga het in de eerste schoolweek meteen vragen.

Als het niet lukt om hen te overtuigen, neem dan je ouders mee naar de directie ofzo.

^Ja dat ga ik meteen in eerste instantie al doen.