Discussietopic: Meelopers

De laatste tijd hoor ik enorm veel mensen zeggen: ‘Als je dezelfde kleding draagt die veel mensen dragen, ben je een meeloper’. Dus dat wanneer je niet echt een ‘uitgesproken’ stijl hebt, je meeloopt met de rest. Dan zeggen ze: ‘Iedereen heeft een eigen stijl. Ze durven gewoon zichzelf niet te laten zien, dus gaan ze maar dezelfde kleding dragen die iedereen draagt, om niet op te vallen.’

Dus de stelling luidt: ‘Je bent een meeloper wanneer je je niet uniek kleedt’.

Ik ben het er deels mee eens en deels mee oneens. Ik vind niet dat mensen die dragen wat in de mode is (en wat dus iedereen draagt) gelijk meelopers zijn, want misschien is die style of trend wel helemaal jouw ding. Wel vraag ik me soms af of mensen die een bepaald kledingstuk dat ‘in de mode’ is dragen dit wel echt mooi vinden.

Oneens. Ik vind het juist hilarisch dat er nu allemaal van die hipster meisjes zijn die zeggen dat ze er heel uniek uitzien terwijl ze er net zo uit zien als alle andere hipster meisjes.

Ook mee oneens. Tuurlijk kan dat betekenen dat je een ‘meeloper’ bent, namelijk als je eigenlijk iets anders wilt dragen, maar mee wilt doen met de grote groep. Maar de kans is veel groter dat je die kleren gewoon mooi vindt.

Ik draag bijvoorbeeld redelijk veel dingen die anderen ook dragen, omdat ik graag vrouwelijke dingen draag en een hekel heb aan die jaren '60 stijl enz. Dan kom je al snel bij zaken die je veel in de h&m ziet hangen enzo. Maar wat maakt mij dat uit? Mijn stijl vind je gewoon vaak in die winkels, en als het daar hangt voor 20 euro, ga ik niet naar een ‘uniek’ stukje zoeken in dezelfde stijl voor 100 euro.

Oneens. Al heb ik in sommige gevallen wel het idee dat mensen op safe spelen. Iets dragen waarvan ze weten dat het in de smaak valt bij de meerderheid in plaats van dragen wat ze nou daadwerkelijk graag dragen. Kan natuurlijk ook gewoon zijn omdat diegene dat gewoon mooi vind.

Het valt me overigens wel op dat sommige mensen eerst heel erg tegen bepaalde stijlen of kledingstukken zijn, maar zodra het in is dragen ze het wel gewoon. Dat zag ik tenminste heel erg gebeuren bij bijvoorbeeld vans, Dr Martens, UGGs, fringe dingen etc.

Oneens. Ik draag zelf ook vaak dingen die ‘in’ zijn, puur omdat ik het zelf mooi vind. Meestsal draag ik het daarna ook nog, wanneer het weer ‘uit’ is.

Nee. Je bent een meeloper als je je op een bepaalde manier kleedt (gedraagt) om ergens bij te horen. Als je iets heel standaards draagt omdat je het mooi vindt, ben je geen meeloper.
Maarja, het is lastig om over anderen te oordelen of ze zich zo kleden om erbij te horen, of omdat ze het mooi vinden… Ik vind trouwens ook niet dat het mijn plaats is om daar echt over te oordelen.

En verder helemaal eens met Brokenmirror.

3e reactie haha

Ik vind het overigens wel leuk als mensen echt een eigen unieke stijl hebben. Sommige mensen (bijvoorbeeld hier op girlscene) kun je gewoon altijd herkennen aan hun kleding en dat vind ik leuk.

Oneens, voor dezelfde redenen als hierboven. Maar dan moet ik er wel bij zeggen dat ik het weer een ander geval vind als je niet durft te dragen wat je echt wilt dragen.

Ja dat denk ik wel, maar ik vind een meeloper niet iets slechts ofzo. Je voelt je gewoon prima in wat voor de meeste mensen prima voelt.

Is er iemand die zich uniek kleedt?! :’) Er loopt altijd nog wel iemand zo rond.

Oneens :slightly_smiling_face: Tegenwoordig kan iedereen wel iets mooi vinden die anderen ook mooi vinden. En uniek kleden ? Elke outfit die jij aantrekt heeft iemand op deze planeet ook aan. Dus uniek kan je niet altijd zijn :slightly_smiling_face:

Zelf draag ik wat ik leuk vind en meestal vind ik kleding leuk die toevallig altijd in de mode is en dan krijg ik wel commentaar van : "waarom volg jij de mode ? ". Terwijl ik niet eens de intentie heb om die te volgen. Ik draag ook wel kleren die jaren geleden “IN” waren gewoon omdat ik ze leuk vind. Ik weet niet waarom iedereen zoveel kritiek op elkaar heeft. Where is the love ? :slightly_smiling_face:

Oneens. Waarom moet je gelijk een meeloper zijn als je dezelfde kleding draagt als wat de meeste doen? Je kan het ook gewoon mooi vinden.

Mensen schreeuwen veel te snel meeloper. Ook zie ik vaak hier op het forum dat sommige meiden gedachten kunnen lezen. Zo knap. Ze zien iemand lopen en weten dan meteen dat diegene alleen maar dingen draagt die in zijn en niet dingen die hij/zij ook echt zelf leuk vind. En natuurlijk geldt dat niet voor henzelf. Nee, zij zijn de unieke personen die wel dragen wat ze zelf leuk vinden… :nauseated_face: :nauseated_face: :nauseated_face:

Eens en oneens, ik vind het wel heel vervelend als bv. ik hou altijd al van rokjes en jurkjes, draag nooit jeans, en hou van de jaren vijftig stijl. Klassiek dus. En dan zeggen sommige vriendinnen van dat zij zulke rokken niet leuk vinden, wat oke is maar dan is het opeens mode en dan dragen zij het ook opeens. Tja het kan dat je het nu ook leuk vind, alleen ik vind het gewoon stom!

Het kan ook zijn dat je de trends leuk vind -.-

Ik know right ? Als je de “mode” wil volgen, dan doe je dat gewoon ? Niet ? Dan doe je eens moeite om er leuk uit te zien, en nog noemen ze je een " meelopertje" of iets dergelijks. I mean ik heb er geen problemen mee :slightly_smiling_face:) Moeten meer mensen ook doen…Mensen zijn tegenwoordig te judgemental… :frowning_face: