Discussiëren mag hier!

Niets is fijner dan een goede discussie met iemand vinden.

Er is al een topic met stellingen waar je eens of oneens op mag antwoorden, maar nu doen we het uitgebreider.

Hoe gaat het in zijn werk?
Iemand begint een stelling over een (bijvoorbeeld maatschappelijk) onderwerp. Vervolgens vertellen wij hoe we hier over denken, mét tenminste één goed argument!
Dus alleen “ja” “nee” “eens” of “oneens” mag niet!

Ik of een moderator geeft aan wanneer de discussie afgesloten is en er een nieuw onderwerp komt.

Een paar regels:
-Iedereen mag zijn mening uiten, ondanks het feit dat jij het hier misschien niet mee eens bent!
-Het is niet de bedoeling dat we elkaar gaan afzeiken, we houden het netjes.
-Als er ruzie gemaakt wordt, vraag ik of het topic gesloten wordt.
-Breng je eventuele kritiek opbouwend, geef mensen de kans om uit te leggen waarom hij voor deze mening kiest.
-Geen racistische/discriminerende opmerkingen.

Stelling 1:
Ik vind dat je gewoon moet kunnen zeggen dat een bus/taxi chauffeur belt, zijn gordel niet om heeft of te hard/asociaal rijdt.

Eigenlijk bestaat er al zo’n topic

Nou, ik vind dat je het dan niet hardop moet zeggen maar gewoon naar hem toe moet lopen en hem vertellen dat hij niet veilig rijdt etc. Dus ik vind wel dat je het gewoon kunt zeggen. :slightly_smiling_face:

Leuk topic!! Misschien kun je als er telkens een nieuwe stelling wordt bedacht, de nieuwe stelling dikgedrukt in de beginpost zetten. (en de afgelopen stelling erbin laten, zodat we straks een heel lijstje hebben met allemaal stellingen en in het topic de bijbehorden discussies)

Ik ben het eens met de stelling, omdat de chauffeur verantwoordelijk is voor het leven van alle passagiers als de chauffeur iets verkeerds doet. Iemand erop attenderen, dat diegene fout bezig is, is alleen maar gunstig voor hemzelf maar ook de rest.

Mag dat niet dan? Ik bedoel, het gaat om je eigen veiligheid. Als hij belt, brengt hij jou in gevaar. Mag je hem daarvoor aanklagen?
Oké, zijn gordel is zijn eigen probleem.

Doen we! goed plan!

Maar hoe breng je zoiets dan? Want 9 van de 10 keer denk je dit wel…maar zeg je er niets van.

Zeker mee eens, hij is verantwoordelijk. Als hij niet de regels nagaat is het ook geen goede chauffeur.

gewoon op een subtiele manier denk ik.
Zo van: ‘‘Oh volgens mij ben je je gordel vergeten!’’ of ‘’ Je rijdt best wel hard he’’.

Zo zou ik het doen denk ik, haha

Eigenlijk heb ik dit héél vaak.
Ik ga vaak kleine stukken met de taxi, die hier gratis is voor studenten.
En de chauffeurs bellen zó ontzettend vaak, echt niet normaal!

en ondanks dat ik best een grote bek heb…zeg ik er niets van.
Maar ik heb geen idee waarom niet…wat kan zo iemand mij aan doen?

Aah wat vervelend!! Ik zou het bij een taxi juist makkelijker vinden omdat je dan vlakbij diegene zit en in een bus zit je soms helemaal achterin, dan is het best awkward om naar voren te lopen omdat je vind dat je chauffeur ietjes hard rijdt :stuck_out_tongue:
Ik zou het gewoon zeggen! Maar dan niet meteen aanvallend, maar meer lachend ofzo.

Ik was laatst bij een groenteboer en ging betalen. De jongen die daar achter de kassa stond was aan het bellen terwijl hij me hielp en mijn wisselgeld terug gaf. In nam het geld aan, en in plaats van weg te lopen, bleef ik daar nog even staan. Hij hing op en vroeg of hij een fout had gemaakt met het geld. Toen zei ik dat dat het niet was, maar dat ik het nogal bijzonder vond dat hij aan het bellen was terwijl hij kassa aan het draaien was. (op een lachende manier, ik lach altijd). Hij reageerde heel goed, ‘‘oh haha ja’’.

^^ Misschien omdat het gratis is voor je en je toch maar een klein stukje hoeft en je onbewust denkt dat het het niet waard is om er wat van te zeggen.

Ja ik heb het bijvoorbeeld wel heel snel in de bus, als anderen lawaai maken…of hard bellen.
vaak doe ik dan niet eens de moeite om heel aardig over te komen, omdat ze mijn rust dan verstoren!

duCOQUELICOT heeft al zo’n topic gemaakt. Lijkt me handiger als we in dat topic verder gaan.

De stelling vind ik trouwens niet echt geweldig.

Waar is dat topic?

Het is een begin, give it a chance!
En indd, waar is dit topic dan?

Geen idee :’)

Google?

I did…
Anders had ik het topic niet geopend?

http://forum.girlscene.nl/forum/nieuws-en-actualiteiten/algemeen-filosofeerdiscussiedebatteer-topic-212629.msg9853348.html#msg9853348

Ik kan wel aan Kukel of Pevensie vragen om er nieuw leven in te blazen. Daar stonden wel goede argumenten en stellingen in namelijk.
Alleen is Kukel de laatste tijd niet heel actief geloof ik.

Je zou anders zelf ook Pevensie kunnen noten?

Zie inderdaad de link van Polyethylene. En note Pevensie/duCOQUELICOT eventjes (: