Discussiepunt Alcohol

Nou, ik zal het eens uitleggen. Ik loop bij een diëtist, en die zegt als je een avond uitgaat beperk het dan tot 1 à 2 wijntjes. Wat nou als ik 1 keer in de maand 8 wijntjes drink of elke week 2? In principe kom je op hetzelfde neer?

Wat zeggen jullie?

Hmm, moeilijke. Ik zou zeggen dat het niet hetzelfde is omdat je lichaam het allemaal in één keer binnenkrijgt zegmaar, dus het ook minder makkelijk verbrandt ofzo? Ik heb er geen studie in gevolgd dus zou het niet weten. Upje dus voor jou.

Qua dieet geen flauw idee, maar je diëtist zal er wel verstand van hebben neem ik aan? :wink: Als je het wil weten, vraag het dan gewoon!

Voor je lever is het in ieder geval een flinke klap ineens en een stuk ongezonder.

Nee, komt zeker niet op het zelfde neer.

Altijd de zelfde (lage) hoeveelheid alcohol kan weinig tot geen schade veroorzaken, maar een keer in de maand in 1 klap heel veel alcohol veroorzaakt heeft veel schade.

Nee, dat komt echt niet op hetzelfde neer.
1 glaasje (rode) wijn per dag is namelijk ‘goed’ voor je hart en bloedvaten. Maar als je dat 1 keer in de maand doet, en dan met 8 glazen, is het een grote klap voor je, en zeker niet goed voor je, vooral niet voor je hersenen.

^ wat Kaashaas zegt (:

Als je alles ineens gaat drinken kan je lichaam echt niet de afbraak van alcohol (en dus uiteindelijk suiker) aan, dus dan sla je het op. 1 keer in de week een koekje is niet erg, maar een tijdje onthouding en dan ineens 8 wel.