Discussie: Wat vind je van de doodstraf.

[fgcolor=#E61E8F]Hee ,
de titel zegt het al!
Persoonlijk weet ik niet echt wat ik vind de doodstraf moet vinden, aan de ene kant vind ik het goed omdat die mensen ook mensen hebben vermoord, maar aan de andere kant vind ik dat ze hun hele leven moeten lijden in de gevangenis.
Wat denken jullie?[/fgcolor]

Ik vind dat ze lekker moeten lijden.

Ze moeten lijden

Ik ben tegen. Je doet dan eigenlijk hetzelfde als wat de dader heeft gedaan. Ben je dan zelf niet net zo slecht? Je hebt het recht niet om iemands leven zomaar te eindigen. Sluit hem dan maar levenslang op.
Ik vind de doodstraf ook een erg straf voor de familie van de dader. Want ja, als hij gevangen zit, kan je hem nog opzoeken.

En wat als ze per ongeluk de verkeerde hebben…?
Denk aan de Green Mile.

Eerst laten lijden en daarna de doodstraf.
dit geldt alleen voor mensen die het dan ook écht verdienen

ik vind ook dat ze moeten lijden

Ja, dat is idd best vaak gebeurt volgens mij. Ze moeten gewoon lekker lijden in hun cel tot ze rotten

Doodstraf.
Ik wil mijn belasting centen niet verspillen aan eten van verkrachters, moordenaars en andere misselijk makende lui.

Ja precies. Ga maar lekker de rest van je leven nadenken over wat je gedaan hebt.

Ik ben ertegen, omdat ik vind dat ze moeten lijden. Het klinkt misschien een beetje raar, maar met de doodstraf komen ze er ‘makkelijk van af’. Als je ze gewoon hun hele leven in de gevangenis laat zitten is dat veel erger. En dan niet levenslang als in 30 jaar, maar dan écht levenslang.

Ik ben tegen de doodstraf, omdat je je dan eigelijk verlaagd naar het niveau van de veroordeelde.
Daarbij hebben ze nog niet kunnen ‘lijden’ en nog niet de kans gehad om over hun daden na te denken en spijt te hebben.

Hier ben ik het mee eens, ‘hij verdient de doodstraf omdat hij iemand heeft vermoord… kom we vermoorden hem!’ Tsja… klingt toch niet zo goed he? Kun je ze beter voor de rest van hun leven opsluiten… dat is veel erger EN je houd jezelf in waarde. Want als jij de doodstraf uitdeelt zou je die dan zelf ook niet verdienen?

Ik ben weer eens voor en tegen

Tegen:
Ik vind niet dat je het recht hebt om aan iemands leven te kloten door het te doden, dat is bijna net zo erg. Plus ze doen alsof de doodstraf de ergste straf is, maar lijden is nog veel erger, dus dat liever.

Voor:
Door die mongolen die niet even normaal kunnen doen, moeten wij belasting betalen en als het ware voor ze zorgen. Dat wil ik ook weer niet.

met jou eens.

uhm, ik ben tegen. als je het zo erg vind dat iemand een ander heeft vermoord, dan is het toch dom om het zelf ook te doen, ookal is het een andere reden. En als er erge dingen zijn gebeurd door de dader, wat los je er dan mee op met de doodstraf, het gaat er daardoor heus niet door weg. Maar ik vind het wel stom dat we van de belasting hun gedoe weer moeten betalen,
moeilijk. :crazy_face:

Ben je ook tegen de doodstraf als de moordenaar één van jouw familielid doodmaakt? Dan wens je diegene toch naar de hel/dood?
Nieuwsgierig

Nee, ik wens hem zeker de dood niet toe, ik zou hem laten wensen dat hij dood was… Zo gemakkelijk kom je er niet van af.

ik vind dat ze moeten lijden kunnen ze leren van wat ze gedaan hebbe en heel heel heeeel veel spijt drvan krijgen.
probleem is dat er ook echt psychopatische mensen rondlopen die t blykbaar niet boeien en daarbij zijn er ook nog mensen die ontsnappen…
't ligt er gewoon aan wie 't is ,waarom er een moord is gepleegd & of 't er 1tje was of dat t een seriemoordenaar is enz enz
ik wens niemand snel de dood toe omdat dat ook een hel moet zijn voor de mensen om diegene heen.