Discussie: Wat komt er na de dood?

De titel zegt het al. Een hemel, of een hel? Reïncarnatie? Het niks?

Niks. Je wordt begraven of gecremeerd en dat is het.

Niks, in ieder geval je kan het niet weten.

Heel lastig. Vanuit mijn geloof zou ik ‘moeten’ zeggen de hemel, maar ik geloof zelf dat er na de dood niks is. Net als voor je geboorte, dan is er gewoon niks. En ik hoop stiekem reïncarnatie.

Niks, inderdaad.

Ik geloof wel dat er iets is, maar wat precies, zou ik niet kunnen vertellen. Ik denk sowieso dat het boven ons vermogen is om het ooit te ontdekken.

hetzelfde als bij the lovely bones

je gaat naar de hemel

Ik denk zelf reïncarnatie of anders niks.

Hetzelfde als voor je geboorte, niets dus.

Ik geloof in hemel en hel.

Ik geloof helemaal in God maar als ik zelf zou mogen kiezen zou ik willen dat er niks was

Weet ik niet… Ik geloof wel in reincarnatie, en dat je ziel niet zomaar weg is. Maar alsnog is dat dan niet ‘bewust’ denk ik.

Daar kun je niet over discusseren. Er zijn geen feiten dus mensen overtuigen/beargumenteren kan dus niet.

Ik geloof dat er iets is, maar ik weet niet was.

‘je’ als in iedereen?
want dat geloof ik sowieso niet

Ik denk dat er niets is, maar dat vind ik een heel eng idee, dus ik hoop dat er wel iets is. :slightly_smiling_face:

Ik hoop dat er wel iets na is, het kan toch niet zijn dat je hier 80/90 jaar rondwandelt en dat het dan over is? Waar zouden we dan voor onze geboorte ineens vandaan gekomen moeten zijn. Als ik ik ben en julie jullie, dat ‘ding’ komt toch niet zomaar ergens vandaan…

Nou ja, technisch gezien zijn we ontstaan toen onze ouders seks met elkaar hadden, dus daar komen we vandaan. :stuck_out_tongue: En je persoonlijkheid wordt bepaald door je hersens, dacht ik, dus daarom ben jij jij, ik ik en zij zij.

Dat zie ik dan wel, maar ik denk in ieder geval niet dat je floepsie weg bent. Er is wel “iets”.
Het meest logisch en mooist vind, is reïncarnatie.