[Discussie] Wat er in de USA gebeurd is overdreven, dit gebeurd overal

Aangezien iedereen andere topics verpest door hier over te zeiken… Brand hier los!

ik ben het er niet mee eens trouwens maar in alle topics hierover komen er discussies over dusja :’)

Hmm vind ik niet helemaal waar. Dit soort bomaanslagen gebeurt niet echt dagelijks of zo. En als het wel ergens anders gebeurt, is het net zo veel in het nieuws volgens mij.

Het is wel heel erg maar meteen gaat iedereen zeuren om bijvoorbeeld 1 minuut stilte terwijl dit soort dingen een ‘gewoonte’ zijn in het midden-oosten en daar wordt dan niet aan gedacht. Maar dat zijn Amerikanen. Ik heb echt het idee dat iedereen om hun moet denken terwijl de rest van de wereld in hun ogen dikke shit is.

Gebeurt.

Ja eens hypocriete mensen, miss onbewust, maar altijd als dit in amerika gebeurt is er hele drama en bij landen als syrie boeit het mensen blijkbaat gewoon niet. In sommige landen gaan op deze manier heel veel mensen,ook kidneren dood, nu is er als ik het goed heb 1 kindje overleden( ik zeg niet dat dat niet verschrikkreijk is hoor maar) in sommige landen gaan bijna elke dag kinderen dood door schuld van anderen!!! Maar het is amerika dus alles wordt uitvergroot. Het is allebei erg, maar een mens in een oorlgosgebied is niet minder waard dan iemand uit amerika.

Ik vind het een beetje onnodig dat hier nu al 3 topics over zijn… Ik weet dat mijn mening in de anderen 2 topics niet geaccepteerd gaat worden dus ik hou me mond. Alhoewel je zou denken dat een topic is om je mening te geven. Ongeacht wat je er nou van vind.

Tuurlijk ik vind het rot dat er zo iets is gebeurd. Maar er gebeuren wel ergere dingen op de wereld. Ik ben liever een minuut stil voor oorlog die nu gaande is, kindermishandeling & armoede. Goed dat wou ik gewoon even gezegd hebben.

De gebeurtenis zelf is niet overdreven, een bom aanslag is pittig vervelend. Maar de heisa er om heen vind ik debiel. Amerika huilt om een paar doden terwijl ze aan de andere kant van de oceaan doodleuk elke dag mensen neerhalen. Het grootste deel van de media doet er gewoon hypocriet over en blaast het veel te veel op (pun intended)

Ik snap inderdaad wel dat iedereen Syrië als voorbeeld neemt, maar dit vind ik niet te vergelijken met zulke aanslagen als gister in Bosten gebeurd zijn. Dit bedoel ik totaal niet respectloos, en ik moet je ook eerlijk zeggen dat ik lang niet alles begrijp van wat er zich daar afspeelt, maar toch vind ik het anders. Ik weet niet waarom.

Ik bedoel, ieder leven verloren is er één teveel, en deze bomaanslag is verschrikkelijk.

Maar ondertussen stuurt Obama met regelmaat drones naar het Midden-Oosten waar honderden aan sterven, gaan er zoveel mensen dood in Palestina door Israëlische aanslagen, etc.

Zodra het in het Westen gebeurt is het een tragedie, zodra het in ‘derde wereld landen’ gebeurt is het de orde van de dag.

Niet eens beginnende over hoe er meteen al weer de schuld van Boston op moslims afgeschoven wordt al is er nog niks bekend over de daders voor zover ik weet…
(zodra iemand bruin is is het een terrorist. Zodra iemand wit is is diegene ‘psychisch gestoord’, een ‘afwijking van de norm’ etc etc)

Stylinson waarom is het anders? De mensen in boston hebben hier niet om gevraagd. De mensen in syrie hebben hier niet om gevraagd. Kind in amerika gaat dood. Honderd keer zo veel gaan in syrie dood.

Die mensen in syrie willen ook weg, ze kunnen niet weg. Ze denken niet, goh laat ik eens in syrie wonen en dan gebombadeerd worden. Net zoals amerikanen dat niet denken. Wat is dan het verschil? Waarom is iedereen zo ontroerd als het in amerika gebeurd en niet in syrie?

Ja precies. Obama is gewoon een hypocriet, krokodillentranen huilen toen met sandy hook maar hij heeft indirect heel veel kinderen vermoord

Mee eens, alleen juist doordat t van amerika veel meer bekend wordt, leef je meer mee. En dat is misschien persoonlijk, maar ik hou niet ontzettend t nieuws in de gaten, maar dit kan je gewoon niet missen.
In ieder geval, het is beide heel erg ja.

Niet om je aan te vallen hoor, maar word jij maar eens president. Het is vast niet zo makkelijk als het lijkt hoor. Ik vind het nogal raar dat je hem een hypocriet noemt terwijl hij toch zijn best doet.

Je kunt als president van een land in oorlog ook moeilijk zeggen “laten we stoppen met elkaar doodmaken,” want daar is het andere land het niet mee eens. En tja, als president moet je ook doen wat het volk wil, en het volk wil vooral heel erg sentimenteel doen over Amerika, hun vaderland, dus dan is het logisch dat hij ook zo reageert op dit soort nieuws.

Inderdaad…

Niet overdreven. Dit ligt misschien verder weg, maar voelt veel minder als een ver van je bed show. Het zou met (bijv) koninginnendag hier ook kunnen gebeuren. wat het eng maakt omdat je het tot jezelf betrekt. Het is niet zo dat het in t midden-oosten niet erg is, tuurlijk wel, maar die culturele afstand is gewoon minder groot.

Wat een hypocrisie zeg, bah. Het is natuurlijk wel erg dat er gewonden en doden zijn maar die zijn niet meer waard dan mensen in het midden oosten die worden neergeknald door Amerikaanse soldaten.
Tuurlijk is het nieuwswaardig maar heel BBC praat nergens anders meer over, heel twitter praate er gisteravobd over, er wordt meteen van alles gespeculeerd, het krijgt gewoon zoveel aandacht. Ik vind het gewoon overdreven, maar dan krijg jevweer te horen dat dat ongepast is om te zeggen.

Ik snap het niet helemaal, wat heeft het te maken met culturele afstand. Als deze bomaanslag in Burkina Faso had plaatsgevonden, zou dit oo makkelijk hier kunnen gebeuren. Cultuurverschil is groot en je voelt je minder betrokken maar dat maakt de kans dat het hier ook gebeurt niet kleiner of groter.

Het maakt de kans ook niet groter, maar mensen raken er misschien bewuster van dat het hier ook kan. Ik vind absoluut niet dat dit erger is dan iets in een tweede of derdewereldland. Zeg alleen dat het daarom waarschijnlijk zo groot wordt uitgemeten overal.

Helemaal mee eens. Natuurlijk is het erg dat dit gebeurt en het zou niemand mogen overkomen. Maar we vergeten dat er aan de andere kant van de wereld honderden kinderen uitgebuit worden, als prostituee of kindsoldaat, dat kinderen van de honger sterven en nou ja allerlei andere gruwelijkheden.