[discussie] Uitgaan

Hallo allemaal,

Het leek mij leuk om een discussie topic aan te maken over uitgaan. Dit vooral omdat ik heel verschillende meningen hoor op het forum.
Dus kom maar op met die reacties :wink:

Groetjes van Olivia

Ik zal wel beginnen hahah. Soms hoor ik van mensem dat ze het vreemd vinden dat ik niet uit ga. Maar dan vraag ik mij af waarom het (zo lijkt het voor mij) abnormaal is als je liever thuis zit op de bank dan uit gaat.
Ik vind dit zelf echt niet leuk en heb er ook geen behoefte aan

Ik ben nog nooit uitgegaan en heb er ook geen behoefte aan. Ik heb ook geen vrienden die het doen, dus dan zou ik alleen moeten gaan en dat zie ik al helemaal niet zitten hahah. In mijn stad is er volgens mij niet eens een goede uitgaansgelegenheid.

Ik snap nooit zo goed hoe mensen kunnen zeggen dat ze uitgaan niet leuk vinden terwijl ze nooit uit zijn geweest. Natuurlijk moet je niet uitgaan en is een avondje op de bank net zo chill, daar ben ik het zeker mee eens. Alleen ik vind ergens ook wel dat als je nooit uit bent geweest je wel iets gemist hebt, alleen al om het feit dat je het een keer meegemaakt moet hebben.

Bij mij zijn de leukste verhalen van mij en vriendinnen toch wel de verhalen van het uitgaan.

Hoe je uitgaat moet je verder zelf weten, er zijn regels voor of iets dergelijks, dus je kunt het zelf leuk maken

Precies dit!

+ dat je vaak leuke nieuwe mensen leert kennen

Ik vind uitgaan behoorlijk overrated. Niet dat ik het nooit gedaan heb, er is een periode geweest waarin ik om de week uit ging met vrienden. Maar ik heb er altijd de voorkeur aan gegeven om met een stel vrienden bij iemand thuis van een fles wijn/wodka te genieten, of aan spelletjesavonden en dat soort dingen. Ik vind het gewoon zonde dat ik de dag erop ook kwijt ben.

To be fair, het was wel goed voor mijn sociaal leven.

Dat vind ik wel wat anders. Denk ook niet dat de meeste mensen die geen marathon lopen dat niet doen omdat ze het niet kunnen ipv dat ze het niet leuk vinden :") Iedereen heeft namelijk wel een keer geprobeerd te rennen neem ik aan.
Uitgaan bevat wel meer elementen dan bijvoorbeeld alleen dansen oid

^^Ik word er zo onzeker door. Ik zit de hele tijd om me heen te kijken of ik geen bekenden zie en of ik niet awkward ben oid.

Ik heb totaal geen behoefte om uit te gaan en ik vind ook niet dat ik iets mis. Ik voel me heel erg oncomfortabel tussen mensenmassa’s en ik heb een hekel aan harde kutmuziek en dronken mensen (ik drink zelf ook niet), dus ik ga zeker niet voor m’n plezier rondspringen in zo’n zweethok.
Maar als mensen dat wel leuk vinden, doen ze dat lekker.

Ik vind uitgaan niks aan. Ik ga wel naar tentfeesten, koningsnacht en festivals in de buurt. Dat is meer uitgaan voor mij, daar kan ik tenminste gek doen zonder dat iemand opkijkt en heb je ook nog ruimte om te dansen. En je kunt elkaar verstaan. :’’) Hangt er trouwens ook vanaf met wie je gaat vind ik soms hoor. Ik merk dat als de vriendinnen waarmee ik ga zich er niet fijn voelen ik zelf ook niet los zal gaan.

Ik vind uitgaan heel leuk, maar ik vind mensen altijd heel irritant als ze denken dat ze speciaal zijn als ze het niet doen. Alsof het iemand wat kan schelen of je wel of niet uitgaat.

Ik vind uitgaan een paar keer per jaar leuk. Het is niet zó geweldig dat ik het ieder weekend zou kunnen doen, maar af en toe kan wel. Maar het is meer de warmte, de drukte, mensen (mannen) om je heen en het kost best veel geld. Ohja en m’n nachtrust.

Ik kan me beide kanten wel voorstellen eigenlijk, dat je het niet leuk vindt of juist wel. Voor mij ligt het vooral ook aan de vrienden waarmee je gaat en naar welke plaats. Ik ga echt niet naar plaatsen waar kutmuziek gedraaid wordt en er ineens een 16-jarig jongetje ineens achter je staat te hijgen of zo.

Maar met de juiste vrienden en de juiste muziek vind ik het wel echt leuk. Het gaat er bij ons ook echt niet om of je goed kan dansen o.i.d., maar ook gewoon hoe idioot je kan dansen bijvoorbeeld :’) Maar ik zou net zo lief bordspelletjes bij iemand thuis willen spelen.

Ik ben ook geen uitgaanstype. Tenminste, ik vind het dansen super leuk om te doen, maar die hitte en die mensenmassa vind ik verschrikkelijk. De eerste keer dat ik uitging was op mijn zestiende en toen viel ik flauw :’) Daarna ben ik pas rond mijn twintigste weer gegaan, maar dat was met een vriendengroep die niet danste en dan vind ik het ongelooflijk saai. Dan zit je maar aan de kant met een drankje in je hand te doen alsof je verstaat wat degene naast je tegen je zegt. De laatste twee keer dat ik naar de stad ging waren wel oké, omdat dat met mensen was die wél dansten. Ook was dat tijdens een kroegentocht die om acht uur begon, waardoor we van acht tot twaalf in quasi lege kroegen hebben staan dansen met z’n drieën en lekker naar huis gingen toen het drukker werd. Maar heb aan één keer per jaar meer dan voldoende. Het verschrikkelijkst vind ik nog de mannen die als wolven om je heen staan te draaien.

Ik geniet meer van een goed feestje bij mensen thuis. Ben dan ook blij dat ik op het punt ben in mijn leven dat mensen om me heen langzaamaan gaan trouwen, haha. Helaas geen van allen dansers, maar hé, zolang er muziek is neem ik mensen wel op sleeptouw.

Verder vind ik het fijner om mijn sociale weekenden door te brengen bij vrienden thuis met een lekker dinertje, thee, snacks en leuke films en spelletjes of een high tea of iets in die richting. De combinatie eten + thee kan bij mij sowieso al niet misgaan. Aan dit soort dagen/avonden heb ik dan ook mijn mooiste herinneringen. Daarnaast vind ik het ook erg belangrijk dat je alleen kan zijn. Sommige mensen zijn echt afhankelijk van anderen (vrienden, werk, verplichtingen) en dat vind ik zo zonde.

Uitgaan vind ik oprecht leuk met de juiste mensen. Het is alleen jammer dat er niet veel ‘juiste’ uitgaansmensen in mijn vriendengroep zitten. Daarnaast vind ik een huisfeest, festival of terrassen vééél leuker!

Ik ga nooit uit. Ik voel me nooit op m’n gemak tussen zoveel (dronken) mensen, de muziek vind ik 9 van de 10 keer niks + ik houd gewoon van slapen dus een hele nacht doorhalen is niets voor mij.

Vroeger heb ik er zoveel opmerkingen over gekregen. Dat ik saai was of dat ik wat miste. Er is zoveel meer om te doen. Ik ga bijvoorbeeld wel graag naar concerten, dagjes weg, uiteten etc.

Ik vond uitgaan toen ik een paar jaar jonger was altijd heel erg leuk. Toen ging ik elke week minstens 1 keer. Nu vind ik het af en toe nog leuk. Ik ga liever naar een georganiseerd feestje of een festival dan dat ik elke week nog in de kroeg sta. Ik vind de drukte irritant en ik drink toch altijd teveel als ik ga stappen waardoor ik de volgende dag niks waard ben en dat heb ik wel een beetje gezien. Ook vind ik het zonde van mijn geld. Ik vind een gezellige avond bij vrienden wel altijd leuk om te doen of een terrasje pakken is ook leuk als het lekker weer is.

En ik vind verder dat iedereen lekker voor zichzelf moet uitmaken of ze wel of niet uit willen gaan. Iemand die niet uit wil gaan, is niet meteen saai of iets dergelijks. Helaas vinden veel mensen dat wel.

Ik ga af en toe uit, de keren dat ik ga vind ik het altijd wel leuk!
Helaas is bij ons in de regio niet zoveel uitgaansmogelijkheden :frowning_face:
Avondjes thuis ben ik soms ook gewoon aan toe hoor !

Ben ik het niet mee eens. Je hoeft niet persé in de situatie gezeten te hebben om daar een mening van te vormen. Ik houd niet van Walibi, omdat ik achtbanen vreselijk vind, maar ben er nooit in geweest. Sommige houden niet van uitgaan omdat ze niet van dansen, harde muziek of drank houden. Dat is al reden genoeg om niet naar dat soort plekken te gaan.