Discussie topic: Als ik zwanger ben krijg ik liever een meisje

Ik had het er laatst met mijn vriend over dat wanneer ik zwanger zou zijn (als het me gegund is) over een jaar of 4 dan zou ik heel graag een meisje willen.
Ik weet dat je kinderen niet zo maar neemt en dat het een geschenk is die je gegeven moet worden. Maar in zijn familie zitten vooral heel veel mannelijke baby’s. Ik wil heel graag kinderen later maarja ik droom er toch wel van om een dochter te krijgen.
Mijn mening viel niet bij iedereen goed, aangezien je ook een tomboy kan krijgen enzo. Maar ik vroeg me af of ik hier de enige in was, of hebben sommige van jullie ook zoiets van, ik wil graag een meisje?

Ja heb ik ook wel eens aan gedacht ik denk toch dat ik inderdaad als ik een voorkeur mag geven voor een meisje zou gaan. Maar dat bekend niet dat als ik een jongen zou krijgen ik dat jammer zou vinden beide lijkt me leuk.

Ik denk dat van bijna iedere vrouw de voorkeur uit gaat naar een meisje, en van de man naar een jongetje. Maar als het eenmaal geboren is/als je eenmaal zwanger bent, maakt dat volgens mij helemaal niks meer uit.

Ik zou juist wel graag (eerst) een jongetje willen krijgen. Er is toch niks mee dat je een voorkeur hebt? Ik neem dat je alsnog ook blij zou zijn als je een zoon zou krijgen :wink:

Mij maakt het niet uit. Maar het liefst wil ik één meisje en één jongen. Toch is gezondheid voor mij het allerbelangrijkst, het maakt me niet eens zoveel uit als ik 2 meisjes of 2 jongens krijg.

Ik wil liever helemaal geen kinderen. :slightly_smiling_face:

Mijn voorkeur gaat daar ook naar uit. Ik denk dat bijna iedereen wel een voorkeur heeft, toch? Maar het wordt pas zorgelijk wanneer je verwacht heeeeeel erg teleurgesteld te zijn wanneer het niet wordt wat je wilt. :stuck_out_tongue:

Dat zou me echt geen reet uitmaken, een kind is een kind, ik ben blij met een jongetje en blij met een meisje.

Zou je je dan niet een beetje schuldig voelen tegenover je kind als je zo graag een meisje wenst en dan een zoon krijgt?

Ik wil nu ook geen kinderen, maar misschien denk ik er later wel heel anders over.

Maar geslacht maakt me eigenlijk niet zoveel uit, idd gezondheid is veel belangrijker.

Later wil ik meerdere kinderen als het mee zit. Liefst eerst een jongen en dan een meisje. Loopt het anders is het ook prima. Zolang het maar gezond is en geluk wordt!

Ja dus wel een beetje, ik zou daarom ook van te voren willen weten wat het word qua geslacht zodat ik me kan warm lopen voor een jongetje (mocht het dus gegund zijn)
ik ben gewoon bang dat als ik wacht met weten wat het word en het pas met de bevalling er achter kom, dat ik dan een teleurgesteld gevoel krijg ofzo? Idk dat zou ik mezelf nooit vergeven.

Mijn opa reageerde zo omdat hij nooit welkom is geweest, zijn moeder wilde perse een meisje ofzo. Dus ik snap zijn reactie wel, ik zou het mijn zoon nooit na dragen hoor.

Nah eerst was het altijd zo van: ‘Ja, ik wil een meisje!’ bij mij. Maar toen begon ik eens na te denken en ik zou ook wel gewoon heel graag een jongetje willen :cold_sweat:

Meisjes zijn kattig en jongetjes hangen al op kleine leeftijd de badboy uit. Dat is natuurlijk heel schattig. Ook vind ik de kleertjes van een jongetje super schattig. Zo’n kleine jeans met nike gympjes eronder. Dus ja haha

Ik wil later natuurlijk het liefst een jongen én een meisje. Maar ja, dat heb je niet voor het kiezen. Het maakt mij helemaal niet zo veel uit. Zo lang het maar gezond is :wink:

Ik denk dat iedereen wel stiekem hoopt op een bepaald geslacht. Net zoals dat mij het leukste lijkt om een meisje én een jongen te hebben en mijn vriend ook, die wil dan ook het liefst de jongen als eerst, zodat die op zijn kleine zusje zal kunnen letten. Maar ik ben tegen die tijd denk ik al heel gelukkig als we het geluk mogen hebben dat alles zonder problemen verloopt.

Ik wil ook heel graag een meisje, maar als het een jongetje zou worden zou ik er even blij mee zijn!

Ik wil ook graag een meisje omdat ik zelf heel meisjesachtig ben. Ik zou het dan heerlijk vinden om lekker te tuttelen met mijn dametje. Maar zolang mijn kindje gezond is vind ik het prima!

Als ik het voor het kiezen zou hebben zou ik eerst een jongen willen krijgen en daarna een meisje. Gewoon omdat ik graag zelf een broer had willen hebben. Het is niet dat ik voorkeur heb voor een geslacht, hoewel het me wel leuk lijkt om lekker te tutten met een meisje als ze daar van houdt.

Ik zou liever een jongen willen, over het algemeen heb ik toch het idee dat je die net wat minder hoeft te beschermen ofzo.

Ik zou liever een jochie vinden,
Vind ik over het algemeen schattiger
Als ik een kat heb, vind ik het ook altijd leuker als het een jongen is

Daarom heet mijn meisjeskat nu dus ook Bram…

Maar als het een meisje is, maakt het zodra ze je punani uit is toch niet meer uit. Dan hou je dr sowieso wel van. bla bla (maar als je dan toch mag kiezen

Ik vind best dat je een beetje een voorkeur mag hebben, maar ik zou het echt heel raar vinden als mensen hun kinderen zouden aborteren als het niet het gewenste geslacht heeft o.i.d. Als die voorkeur zo ver gaat dan denk ik niet dat een kind iets voor je is. Kinderen gaan namelijk op allerlei vlakken niet voldoen aan je verwachtingen.