Discussie: Tattas Be Like

Persoonlijk vond ik de Facebook pagina eerst ontzettend grappig en herkenbaar (nog steeds nog wel). Maar helaas vind ik nu dat dit een beetje veranderd is en dat de pagina Nederlanders een beetje als racisten neerzet. Italian_food vond het wel een goed idee om hier een topic over te openen.

Dus bij deze horen wij heel graag jullie mening!

Het is racistisch tegenover nederlanders.

VB:
Ze hebben een plaatje van een blanke man de tekst eronder:
Tattas be like… Diegene met een kleurtje houd ik goed in de gaten

Eens trouwens.

nou ik vind het alleen maar grappig :’)
tegenwoordig is alles wat in het nieuws komt/gepost wordt/gezegd wordt racistisch.
ik vind dat alle mensen overdrijven. Alsof zo’n plaatje zegt van OH HET IS EEN NEGER DIE IS ECHT MINDERWAARDIG etc etc

Ik vind al die ‘… be like’ pagina’s sowieso idioot.

Maar wordt dat niet door nederlanders gemaakt?

Om sommige kan ik nog wel lachen, maar voor de rest is het inderdaad idioot.

Dit dus. Alsof alle Nederlanders zo “typisch” Nederlands zijn

Vond het eerst wel leuk maar er komen steeds meer plaatjes waarvan ik denk oh dit doen ze in andere landen niet? :")

Nou sommige vind ik echt wel grappig hoor :’)

Sommige wat minder. Maar moeten we daarover gaan janken?

Die tatta’s be like is volgens mij door een buitenlander gemaakt. even kijken… kan het zo snel niet vinden, maar voor zover ik weet is de officiele beheerder van die tatta’s be like geen Nederlander.

Ik denk inderdaad dat het niet een Nederlander is. Zou me ook een beetje raar lijken als je je land en cultuur en volk ‘beledigt’

Eerst vond ik het inderdaad super hilarisch, maar vanaf het moment dat de plaatjes die nederlanders afschilderen als racisten kwamen, vond ik het niet meer leuk.

Hij had laatst een heel stukje over ‘‘rasisme’’ ofzo op die FB page gezet, vanuit daar merkte ik dus op dat hij geen Nederlander was. Maar owee als we zoiets over buitenlanders zouden maken, dan bestaat NL niet lang meer.

Ik vind het woord ‘tatta’ idioot, en iedereen die het gebruikt ook. Daarom alleen al vind ik het een stomme pagina.

Heel dubbel inderdaad.

Ja precies.