Discussie swaptopics.

Zoals sommigen al weten zijn er de laatste tijd nogal veel swaptopics. Nu zijn er ook véel mensen die zich daar nogal aan ergeren omdat het uit de hand loopt. Ze willen een eigen subforum, we moeten maar naar een ander forum gaan als we er last van hebben.
Maar er zijn ook mensen die het enorm leuk vinden en er plezier aan hebben dus vandaar dat ik nu even dit discussie topic open.

Dus wat vinden jullie er van? Moet er een limiet komen zoals bij de afvaltopics, slows en RPG’s of mag het zo blijven. Er is een algemeen topic voor geopend maar dat vonden ze niet fijn en willen ze dus niet gebruiken.

ik vind maximaal 2 actieve topics tegelijk, dus 1 waar je nog kan inschrijven en 1 die al een tijdje begonnen is. en dat mensen niet meer zo agressief moeten reageren als iemand er iets van zegt…

swaptopic dan!

Ik ergerde me zojuist aan de laatste swaps inderdaad, ik moest wel kijken om te weten wat het überhaupt was. Maar echt, eigen subforum… waarom? Ik weet even niet meer wie het bedacht, maar er was gisteren toch een Swaptopic aangemaakt?
Dat plan heb ik gelezen en dat leek mij echt perfect! En niet zoals iedereen zei dat het een chaos ging worden, want de discussie word verder onderling via notes gevoerd.

Dus ik stem voor een swapTOPIC! dus geen subforum

Dat swapgedoe is gewoon heel populair, en als mensen te laat zijn, openen ze een nieuwe. Ik denk dat er gewoon even gekeken moet worden welke er actief zijn en welke niet. En sowieso een limiet, te laat is dan maar pech hoor. 10 (actieve?) swaps is gestoord.

Ik vind dat er gewoon een limiet op moet komen, net als bij de afvaltopics/slows/RPG’s, anders zou het ook oneerlijk zijn. Misschien 3 swaps? En dan 2 ‘gewone’, er was er nog een met recepten (of een andere specifiekere)? En dat de mods dan een overzicht bijhouden, oid.

Ja maar dat gaat dus niet. Die 1e kun je niet eeuwig openhouden, dan worden mensen ongeduldig. En als die pas mag starten als de andere klaar is, kan je lang wachten.

Ik stem voor een subforum.

ik bedoelde ook niet dat je die eerste dan per se open moet houden, maar dat er gewoon maximaal 2 actief mogen zijn en de inschrijftijd wat langer is, anders blijven mensen ze openen. er mogen ook wel 2 bezig zijn met verzenden, alleen als je halverwege de eerste swap bent je tweede pas begint, heb je een mooie doorstroom en heb je vaak kans om in te schrijven. zo bedoelde ik het.

voor zover ik heb geteld, ongeveer 16 topics dus…
dat is idd gestoord ja.
En het feit dat er maar 4 slows mogen zijn is ook gestoord.
Edit: ik bedoel 4 slows tov 16 swap topics dat vond ik gestoord.

Oke kan iemand mij als totale Noob uitleggen wat swap en slowtopics zijn? -bloos-

slow = een slowchat topic waar mensen gewoon chatten enzo over vanalles en nog wat
en swap ik weet niet eens wat het is, ruilen van dingen ofzo?

Een limiet zou wel handig zijn. Dat swaptopic werkt in ieder geval niet.

Met een subforum is niks opgelost, dan staat het nog tussen actieve onderwerpen

Jij hebt het recht niet om je CaptainObvious te noemen! grapje

Swap topics zijn dus topics dat mensen spullen/recepten/notebooks/doosjes/leuke dingen naar elkaar sturen, om elkaar te verrassen. Je stuurt wat eigenschappen door en tadaa! Alleen het probleem is dat er nu 16 topics actief zijn.

Slow topics zijn een soort chattopics. Alleen er mochten niet teveel slows komen, daar staat nu een limiet op. Net als bepaalde afvaltopics (daar moest toezicht opgehouden geworden, anders gingen ze ongezond afvallen/aankomen) en andere topics.

Dus nu is de vraag wat we met de swaptopics gaan doen.

In het begin was het wel leuk, maar nu het er iets van 15 zijn is het wel echt veel te veel. Ik vind dat er een limiet op moet komen, als het er zo veel zijn is het ook gewoon niet leuk meer.
Het komt volgens mij vooral door een “bepaald groepje” die meteen weer een nieuwe maken als er eentje vol is/ze een nieuw idee hebben. En die niet snappen dat zo veel irritant is.

Ja dat is wel vervelend. Maarja, daar staan ook verkooptopics, speeltopics, afvaltopics etc. in. Maar ik snap wat je bedoelt.

ik snap niet hoe dat topic ‘vol’ kan zijn?
een topic heeft maar 7 pagina’s en gelijk word er alweer een nieuwe gemaakt, dat vind ik onzin.

Nou, dan hebben ze een stuk of 10 mensen, en dan beginnen mensen al te klagen dat ze willen beginnen. Dan wordt er dus geloot, en kunnen er moeilijk iedere x mensen bijkomen, dan raak je het overzicht een beetje kwijt.

Geen subforum. Dan kun je overal wel subforums voor verzinnen. RPG-subforum, afval-subforum. Dat werkt gewoon niet.

Gewoon limiet stellen, klaar. Vier actieve swaps, zeg ik. Dan heb je genoeg keuze en moet je gewoon wachten tot een swap klaar is voor je een nieuwe opent.

Dit. En net als wat BigMacMenu zegt, met een subforum los je het niet op.