[discussie] Slutshaming is je eigen schuld, wat vind jij?

Hi babes! Afgelopen tijd heb ik artikelen gelezen over slutshaming, en gezien hoe vaak het gebeurd. Online en op straat. Woorden die tegen meiden en vrouwen gezegd worden zijn echt vreselijk. Daarom heb ik dit topic geopend voor meiden die hun ervaringen en mening kwijt willen.
Wat vind jij van slutshaming? Ik vind het onterecht, vrouwen mogen zich kleden waar ze zichzelf prettig in voelen. En, heb je het zelf grotendeels in de hand?
Lieve meiden, geen haat reacties! We go girls! <3

Edit mod: reclamelink weggehaald.

Helaas zit je wel in de verkeerde topic en ik weet niet of reclame maken van je blog toegelaten is??

Als je kijkt in de discussieforum zie je ook een ‘Naroepen op straat’ discussietopic. Daar kan je je hart ook eventueel luchten :wink:

Thanks

Als je reclame voor je blog wilt maken mag dat alleen hier http://forum.girlscene.nl/forum/media-film-muziek/post-je-siteblog-topic-lees-eerst-de-beginpost-291473.0.html

Ik vind dit op zeg wel een leuk discussie onderwerp tho

Ik vind het niet kunnen eigenlijk…

Ik vind dat iedereen vrij moet zijn om zich te kleden hoe hij of zij wil. Ik vind slut shaming niets meer dan pure bemoeienis met andermans leven waar je werkelijk niks mee te maken hebt. Mensen hebben constant een soort van obsessie om zich bezig te houden met anderen. Dit geldt ook voor slut shaming.

Zelfs als een vrouw zich niet alleen bloot kleed, maar ook met jan en alleman het bed in duikt, is het nog jouw zaak niet. Je hoeft het niet te respecteren, maar je hoeft het ook niet af te kraken. Iedereen leeft haar leven op haar eigen manier, en daar hoef jij geen last van te hebben, mits je je met je eigen leven bemoeid.

Dat is mijn standpunt. :slightly_smiling_face:

En ook het mijne.

Ik vind dat je niemand een slet of hoer mag noemen, tenzij je het er zelf naar maakt.

Ik vind dat je mag dragen wat je wil en doen wat je wil.
Bij jongens is het stoer om met veel vrouwe naar bed te gaan, maar als een vrouw met veel mannen naar bed gaan dan is ze een hoer.
Je moet gewoon zelf kiezen wat je doet, als ik zin heb om met 4 jongens op een avond te zoenen dan doe ik dat. Dan zie ik het als een geslaagde avond en vind ik mezelf geen slet.

ik vind het ook dat het verschil tussen hoe jongens worden gezien en meiden niet normaal is. maar: ik vind zelf eerlijk gezegd een jongen die met 2 of 3 (of 4) meiden zoent op een avond of in zijn boxershort over straat loopt ook raar. zonder het woord slut te gebruiken vind ik dat zelf wel een beetje goedkoop :slightly_smiling_face:. :hammer:

Ik geloof ook niet dat slutshaming alleen iets te maken heeft met hoe een meisje zich kleedt. Ik bedoel, het gebeurd me vaker als ik een rokje draag met hoge hakken of een wat diepere decolleté, maar ook met een normale trui, broek en afgetrapte gympen overkomt het me af en toe.

Naroepen op straat is een probleem van de maatschappij, niet van het individu.

Wat met anderen naar bed gaan betreft, dat gaat alleen de persoon in kwestie aan. Ik vind het veel belangrijker of iemand grappig, lief, slim, zelfverzekerd etc. is, en dat heeft niets te maken met hoe je je kleedt of met hoeveel personen je naar bed bent geweest.

Ik vind het zowel van meisje als van jongen een beetje apart om elke avond met verschillende mensen te zoenen en met iedereen naar bed te gaan. Maar naast dat vind ik het ook iedereen zijn eigen keus en moet iedereen het lekker zelf weten en moet de rest zijn mening daarover ook voor zich houden. Ik zou het zelf nooit doen, maar als een ander dat wel wil is het helemaal top voor diegene!

Persoonlijk begrijp ik niet hoe zoiets je gelukkig kan maken, maar ik vind het vooral belachelijk hoe groot verschil er zit tussen een jongen en een meisje hierin. En dat is het gene wat ik het meest hypocriet aan die hele situatie vind.

Dit vind ik ook.

Hier sluit ik me bij aan. Daarnaast vind ik het ook belachelijk dat vrouwen vaak geslutshamed worden vanwege hun kleding. Laat iedereen gewoon in hun waarde joh, als een vrouw zich schaars wilt kleden, doet ze dat lekker. Je kan bepaalde kleding misschien ongepast vinden, maar een vrouw een slet noemen vanwege haar kledingskeuze vind ik gewoon ronduit triest.

Whut? Wat bedoel je hiermee. Want het spreek elkaar nogal tegen :’)

Ik vind dat niemand maar dan ook niemand slet genoemd moet worden. Niemand heeft gevraagd om schelden, aanranding en verkrachting.
Ik vind het ook zo vreemd dat mensen het over zelfrespect hebben dat ontbreekt als een meisje/vrouw “makkelijk” is met seksualiteit en/of zich niet schaamt op straat voor haar kledingkeuze.
Zelfrespect in mijn ogen betekent gewoon achter je eigen keuzes durven staan. Al neuk je het hele dorp tegelijk. Als ze dat zelf wil, is het haar keuze dus heeft ze echt wel respect voor zichzelf.
In deze maatschappij (en ik denk overal ter wereld wel) wordt zelfrespect nog altijd gebruikt voor kuisheid, reinheid en maagdelijkheid. Meisjes kunnen ook gewoon geil zijn. We doen alsof vrouwen allemaal fragiele poppetjes zijn die alleen seks kunnen hebben met hun prins op het witte paard. Natuurlijk zzijn er een hoop vrouwen die seks niet los van liefde kunnen zien. Prima toch? Maar het is net zo prima als je dat volledig kunt scheiden. Mijn seksualiteit is mijn keuze. Niet aan een ander te bepalen wat ik moet doen en wanneer ik echt naar mezelf zou luisteren.