Naar aanleiding van een discussie in het ‘Onbegrijpelijke situatie met vriend’ topic. Begon ik na te denken over hoe andere GS’ers denken over een open huwelijk/ relatie, omdat er vrij veel zijn die gewoon makkelijk over seks denken. Dus ik ben benieuwd naar jullie mening. Wat vinden jullie ervan?
Wat is een open huwelijk/relatie?
Een open relatie of vrije relatie is gewoonlijk een vaste relatie waarbij de partners elkaar toestaan ook seks met anderen te hebben.
In Westerse samenlevingen zijn monogame relaties historisch gezien de norm; sommige paren menen echter dat hun relatie ‘gezonder’ is als zij elkaars seksuele vrijheid niet beperken. Dit wil niet zeggen dat een open relatie minder hecht of bestendig is dan een monogame relatie: gewoonlijk zeggen partners in een open relatie elkaar wel degelijk als ‘liefde van hun leven’ te zien. Soms beperken de partners elkaar wel in enige mate, wanneer de één bijvoorbeeld slechts dán met een derde seks mag hebben als de ander dit goedkeurt.
Zelf ben ik er geen voorstander van. Ik vind dat seks iets is tussen man en vrouw en mijn vriend denkt daar hetzelfde over.
Als hier al een topic over is kan er hier een slotje op natuurlijk (:
Oops ik heb het perongeluk bij liefde&boys gezet.
Het hoort toch thuis bij seks&zo ?