Discussie op school

hey allemaal,
ik weet niet waar ik het moest plaatsen dus heb ik het maar hier gedaan…
ik heb maandag op school een discussie over of je wel of niet een ketting( met bijv. een kruisje) onder je werk mag dragen( dus terwijl je werkt). ik zit in het team voor de mensen die vinden die het niet mag. Heb er niet zelf voor gekozen maar je werd ingedeeld. en als huiswerk moest je dus goede argumenten verzinnen, als je goede argumenten hebt krijg je een goed cijfer en anders niet. maar vind het zelf nogal moeilijk te verzinnen…

( als je dit een onzin topic vind, reageer dan niet A.U.B.)

groetjes Fienne

volgens mij hoort dit in het subforum school

Omdat het uitstraalt van je geloof terwijl boerka (weet niet hoe je het schrijft) en hoofddoek niet mag. tenminste niet overal. Vind het eigenlijk nogal bullshit dat het niet mag en dan heb ik het eigenlijk over de hoofddoeken enzo laat ze lekker wat is er zo erg aan hoofddoeken staan mooi bij ze. okee mijn reactie is nutteloss :pensive: pardon !!

Ik vind het ook niet kunnen omdat:

1. Zoals diegene hierboven al zegt: Het is iets waarmee je je geloof uit. Als een boerka of hoofddoek niet mag, vind ik een kruisje ook niet mogen.
  2. Ik vind het een beetje respectloos tegenover het geloof. Stel je voor je bent een houthakker ofzo, dan zit je je ketting daar tussen stof en zaagsel te dragen. Ik vind dat zo’n ketting iets speciaals is, en dat je er voorzichtig mee om moet gaan. Je gaat toch ook geen 24 karaats gouden armband dragen onder het preipoten (dom voorbeeld xD)

Maar dit is mijn mening^, als iemand reacties heeft hoor ik het graag(:

Op mijn werk mocht ik geen sieraden dragen omdat het niet hygiënisch is en omdat het in bepaalde beroepen de kans op ongelukken wat groter maakt :’)

Ik vind dat het wel mag. Het is maar een kruisje. Als de onderkant een klein stukje korter was geweest dan was het een gewone + geweest en was het wel oke geweest.

ja, ik vind het eigenlijk ook een beetje onzin. maar je werd ingedeeld.

Ik mag ook geen sieraden dragen om me werk maar ik ben banketbakker. Dit is puur vanwege de hygiëne en veiligheid. Ringen kunnen vast blijven hangen.

dank jullie allemaal voor jullie menig…
Er zijn er nog meer welkom~!!

hygiene, veiligheid, neutraliteit belangrijk ofzo
meer kan ik niet verzinnen, want ik vind het namelijk onzin. we zijn toch een christelijk land? dan vind ik dat kruisjes wel mogen. boerka’s en hoofddoeken vind ik sowieso iets heel anders. dat bedekt ook veel meer.

dank jullie wel!