[Discussie] One World Trade Center

oi weer een discussie topic hihi.

Dit keer over het One World Trade Center. De opvolger van het World Trade Center die op 9/11 2001 zijn ingestort ook bekend als de twintowers.

Persoonlijk vind ik dit best een rare keuze want wat is er voor een terrorist nou beter dan nog een keer het WTC in te boren met een vliegtuig?
De bouw hiervan wordt afgerond in 2013.

Ik ben best benieuwd wat jullie hiervan denken (:

Ik denk niet dat er nog mensen zijn die na 9/11 makkelijk een vliegtuig kunnen kapen. Beveiligingssystemen e.d zijn ERG streng en veranderd sinds 9/11 2001.

en dat niet alleen, ik vind dat ze er een herdenkingsbeeld of iets neer moeten zetten. iets in het teken van 9/11.

Plus dat terroristen niet weer hetzelfde gaan doen, aangezien ze graag met verrassingen komen :wink:

Hebben ze al. Er is een memorial, twee grote ‘zwembaden’.

http://flowingdata.com/wp-content/uploads/2011/06/911-memorial-625x400.png

Ik vind het goed dat ze het weer herbouwen. Ik ben ook zelf in New York geweest afgelopen meivakantie en ik vond het erg indrukwekkend, vooral de memorial. En ze laten ook wel een beetje zien dat ze sterk zijn dat ze weer gaan bouwen.

Ik vind het opzich wel een goed idee, om het te herbouwen zegmaar, alleen ben ik ook wel bang voor dingen die kunnen gebeuren.

Ookal is dit topic nogal dood, ik verplaats hem

Dat is toch nooit bewezen?

Ik weet niet of ze het nog eens zouden doen, dat zou wel erg obvious zijn… nouja, misschien ook wel niet.
Na wat er is gebeurd zou ik nooit zo’n gebouw opnieuw bouwen. Niet omdat er een kans is dat het nog eens gebeurd, maar meer om wat er gebeurd is.
Het memorial is dan wel een mooi idee, maar toch.

Dit is dan wel offtopic, maar er zijn echt zoveel films/tekenfilms waarin voor 9/11 steeds dingen te zien zijn over die dag. Het is dus bijna zeker dat Amerika het zelf gedaan heeft.
*Even random terminator bijvoorbeeld, daar zie je op zo’n brug staan: CAUTION 9-11
en Simpsons ook en blabla …

Nouja… ik denk niet dat het voor iemand nu nog aantrekkelijker wordt het gebouw dat in 2013 wordt afgerond te doorboren met een vliegtuig.
Er staan zo veel grote belangrijke gebouwen in Amerika die ze met een vliegtuig konden doorboren… alleen dat is niet gebeurd? Sinds 2001 is volgens mij ook de versterking flink verhoogd dus als ze het zouden proberen denk ik niet dat het ze nog eens gaat lukken.

Ik ben zelf op ground zero geweest vorig jaar. En je ziet vooral dat de Amerikanen boven terrorisme willen staan. Door het world trade center te bouwen laten ze zien dat ze niet verloren hebben. Ze willen sterk zijn.

Tenminste zo zag ik het.

Hm dat vind ik best triest dan :’)

Ik vind dat ze er niks meer moeten neerzetten. Wel die fontein…Bij mij komt het over dat die twin towers gewoon weer vervangbaar zijn door een ander stel. Ik denk ook niet dat de hoofdreden dat ze 'm herbouwen ‘tonen dat ze sterk zijn’ is, het zal wel iets met zaken te maken hebben…Ik zou als ouder/vrouw/kind/… van een slachtoffer echt niet meer in NY kunnen rondlopen als die twin towers er weer staan. Oh laat staan als werknemer daar werken, je staat op een grond waar mensen overleden zijn.

Dat vind ik echt een raar argument om dat te denken…
(No offense, yu know.)

Mij lijkt het inderdaad wel raar voor de mensen die in dat WTC moeten gaan werken. Oke, het is goed bedoeld van ze, maar die fontein alleen al vind ik genoeg. Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat ze er nog eens in vliegen, maarja… Ik vraag me eigenlijk af hoeveel mensen daar gaan werken, of ze dat ook allemaal zelf wel willen en niet alleen omdat het hét WTC is en ze daar werken. Of dat ze het gewoon voor hun plezier doen.
Trouwens, dat over dat de Amerikanen het zelf gedaan hebben, er zijn misschien wel 1000 verklaringen en niemand weet welke klopt.
911 is toch ook het alarmnummer in Amerika bedenk ik me net? Misschien hebben de terroristen of wie dan ook het speciaal op die dag gedaan zodat ze aandacht vragen voor de politie? Zo kan je van alles gaan bedenken.

Aan de ene kant vind ik het mooi dat ze het weer bouwen. Aan de andere kant, je vervangt de twee andere gebouwen, en wie durft er weer te werken? Hoe weet je dat het niet weer gebeurd?

ik denk niet dat het voor terroristen interessant is om er nog een keer in te vliegen, want ja ze houden inderdaad meer van verassingen en er zullen vast minder mensen etc. zijn die daar dan zijn. bovendien is beveiliging enzo dan vast ookal verbeterd.

ik vind het monument voldoende.

zelf zou ik nooit dat nieuwe ding in durven,laat staan er werken. ik kijk wel uit.