discussie nederlands auto rijden met 16 moet mogelijk zijn

Hallo meiden,

Morgen heb ik een discussie bij Nederlands. Ons groepje heeft de stelling : autorijden met 16 moet mogelijk zijn. Ik heb gekozen dat ik tegen ben. Veel mensen van die leeftijd zijn er mee bezig dus ook vast veel mensen op girlscene.
Daarom vroeg ik me af: hebben jullie nog ideeen die ik kan inbrengen waarom je tegen zou zijn bij deze stelling. Ideeen, tips en citaten zijn welkom!

Xoxox

Wat zijn je standpunten die je tot nu toe hebt?

Het is in nederland niet noodzakelijk om als jongere een auto te hebben. In Amerika zijn de afstanden vaak zo groot, dat het nauwelijks met fiets of brommer te doen is, bijv naar school. In Nederland is alles veel dichter bij en het openbaar vervoer erg goed geregeld dat je bijna overal kan komen.

Rijden is een grote verantwoordelijkheid. Kan zorgen voor veel ongelukken. Niet iedereen van 16 kan al die verantwoordelijkheid dragen

Het is slecht voor het milieu want zo zijn er nog meer auto’s op de weg. Die ook nog is twee jaar extra rijden. Dat zorgt voor heel veel extra CO2 uitstoot, die nu juist verminderd moet worden.

Xvlinder mijn standpunten tot nu toe zijn even in het kort die regel van 5 vaste bij rijders niet slim is. Zij kunnen toch niet ingrijpen, kunnen je als bob gebruiken etc.
En zoals idd pinklieven zei: in nl is het openbaar goed genoeg.
16 jarige zijn nog niet zorgvuldig genoeg en kunnen on serieus gaan rijden.

Verder weet ik het zo niet

Dankje alveradis! Die van verantwoordelijk had ik al bedacht maar van het milieu is een goede!

Nog een standpunt: volgensmij moet je op een bepaalde leeftijd voorbij de 17 nog een keer examens doen??

http://www.youtube.com/watch?v=-1gVjWtwVrU Tada! Je moet daar maar even na luisteren.

Verder ben ik van mening eerst leren omgaan met alcohol en dan autorijden.

Dankje, ik zal morgen ochtend even via mijn pc kijken!

je hebt bijna nooit iemand bij je die minstens 5 jaar een rijbewijs zonder punten en alles en geen schade heeft gereden die met je mee wil rijden, dus zoveel nut heeft het niet als je toch bijna niet mag rijden + je verleerd het (denk ik? weet niet of dat is net als bij een fiets dat je het nooit verleerd maar ok :p)