discussie met vriendje

-

Ik heb het gelezen. Ik vind dat zijn vaders verjaardag toch wel voorgaat. Ik weet niet hoe oud je vriend is, maar meestal willen ouders hun kind zo lang mogelijk ‘bij zich houden’. Daar bedoel ik mee dat ze veel samen met hem willen doen. (is hij enigs kind?)
Verder vind ik ook dat kerst bij jou gevierd mag worden. Als het vorig jaar bij hun gevierd is, mag er wel eens afwisseling zijn.

Misschien helpt een goed gesprek met zijn ouders en je vriend.

Hij is 18, ik bijna 17. Verder heeft hij alleen nog een zus.

je stelt wel veel eizen vind ik… en hun ouders werken toch ook voor hun geld… dus vind het niet eerlijker dat hij naar jou komt =/
en als je gewoon bij hem naar de kerk wilt gewoon doen, ze moeten je geloof ook accepteren… en apart slapen als je dat zelf wilt.

en ouders verjaardag gaat toch ook wel voor, tuurlijk ben jij ook belangrijk, maar je bent nu eenmaal niet de enigste

oke dankjewel voor je advies, maar naar de kerk kunnen we daarf neit omdat die heel ver weg is, en we dus niet 10 km dr voor gaan fietsen
en apart slapen is wel veel makkeljiker gezegd dan gedaan. op dit moment denk ik ook: oke ik ga gewoon int vervolg ergens anders slapen, maar opt moment dat het mag en je daar bent lukt dat niet hoor :blush:

“wieze verjaardag is nou belangrijker? mijne of die van zn vader :$”

Ik vind dit niet echt redelijk. Het is wel zijn váder he, het is ook niet gezond (vind ik) als jij verwacht dat hij álles voor jou aan de kant zet. En je zei al dat hij niet mócht komen, dus misschien is het niet eens zijn eigen keus.

ja maar ik snap je wel, maar je moet gewoon er eens rustig met je vriend over hebben wat hij er nou van vind allemaal en hoe hij het wil. dan komen jullie er vast wel uit!

• je kan echt wel 10 km fietsen :stuck_out_tongue_winking_eye: als je het echt belangrijk vind
  • zijn vader zijn verjaardag is belangrijker vind ik
  • als je niet bij hem in bed wil slapen: doe het dan gewoon niet
  • hij krijgt het treinkaartje van z’n ouders, die ook werken voor hun geld, dus dat hij om die reden vaker naar jou moet komen vind ik onzin, ik vind wel dat hij ongeveer net zo vaak naar jou kan komen (zie volgend punt)
  • en over dat hoe vaak jij naar hem moet dat moet je met hem uitvechten

Als mijn vriend aan me zou vragen “wie zijn verjaardag is belangrijker, de mijne of die van je vader?” zou ik 100% zeker zeggen die van mijn vader. Dus dat is denk ik niet echt een goed argument.

nee miscschien heb je inderdaad wel gelijk ja, zn vader is ook belangrijk voor um. maar het is inderdaad ook niet altijd zn eigen keus dat die niet mag komen, maar ik word een beetje gek van die ouders. ik bedoel hij is bijna 18… dan beslist die toch wel een beetje zelf wat die doet…en niet altijd toestemming overal voor van zn ouders?:blush:

Inderdaad, dat is toch niet zo moeilijk?

Hoe kijkt je vriendje er tegenaan dan?
Want je bent geen prinses.
Een relatie is geven en nemen en je mag hem idd erop wijzen dat sommige dingen niet in verhouding lopen en daar kunnen jullie beide op aanpassen.
En als zowel kerst als oud en nieuw een ramp wordt, dan vieren jullie beide het thuis.
En de verjaardag betreft: maak een combi! Van vrijdag op zaterdag met hem, kan ie zaterdags naar huis om zondags voor pa’s verjaardag te gaan.

^
1: Als mijn ouders mij vragen om iets te doen, zou ik het ook doen(of mijn ouders het nu verplichten of niet, en het uiteraard geen gekke eis is.)
2: Boven al uitgelegd, maar ik neem aan dat allebei de verjaardagen even belangrijk zijn voor hem.
3: Als je echt graag naar de kerk wilt, kun je er wel voor fietsen, kom op zeg.
4: als je niet bij hem wilt slapen, slaap dan niet bij hem. Heb er dan ook de discipline voor. En anders, niet zeuren.
5: Tuurlijk claimen zijn ouders, dat doen alle ouders. Daar ben je ouder voor, en dat brengt me o mijn laatste punt:
6: Als jij wil dat hij komt, vertel dit verhaal dan(maar dan gecensureerd, want hier stan wat dingen in, waaar hij denk ik wel wat boos van kan worden.)

zo.

Trouwens, als het zo duur is, maar jullie wel vaak naar elkaar toe willen, neem dan zo’n voordeelabbonement?

ik heb ook een vriend wonen 300 km verderop, maar hij komt zo vaak naar mij, omdat hij gratis naar me kan komen en ik op dit moment niet werk door bepaalde redenen, maar toch als ik vakantie heb ga ik naar hem toe! & ik vind echt dat je dat met je vriend zelf moet oplossen, je kunt natuurlijk zeggen dat je het oneerlijk vind, maar het is inderdaad geven en nemen! en met kerst? mijn vriend blijft thuis, tweede kerstdag ga ik naar hem en met oud en nieuw is hij hier, verdeel het eerlijk en blijf anders allebei thuis.

-weg verkeerd gelezen. Sorry :stuck_out_tongue:

Ik vind ook dat je veel eisen steld.
Een relatie gaat niet om het afwegen, zodat het ‘eerlijk’ verdeeld is… Je kan ook 1e kerstdag daar en 2e kerstdag bij jou thuis… Of andersom.

Daarnaast hem laten kiezen tussen jou en zijn vader is niet erg eerlijk vind ik persoonlijk…

met voordeeluren abnonoment is het 25 euro. zonder meer als 40.

Sorry hoor, maar je doet wel erg moeilijk over sommige dingen. Je vraagt wel onredelijke dingen van hem. En je kan het het beste gewoon bespreken in plaats van zelf conclusies trekken en hier vertellen dat je problemen hebt met je vriendje.

http://www.ns.nl/reizigers/campagnes/nieuwe-abonnementen

Zoeken is ook moeilijk. daar heb je elk weekend vrij reizen, plus meereiskorting, en korting in de daluren voor maar 40 euro per maand(:

^ de ns heeft sowieso heel vaak acties enzo! dus gewoon ns.nl in de gaten houden! dan kun je heel vaak met korting reizen.