[discussie] Maagdelijkheid verkopen zou verboden moeten worden

je hoort soms van deze nieuwsberichten. Jonge vrouwen verkopen hun maagdelijkheid aan de hoogste bidder.

Soms hoor je echt te belachelijke bedragen, maar nu wil ik ook een beetje weten wat jullie mening hiervan is?
Vele mensen reageren alsof ze een prostituut is, dat ze zich moet schamen,…
het is een grote taboe precies en ik snap dat het nieuws deze berichtjes doorgeeft aan het publiek en het waardig vinden om het te publiceren.
Wat vinden jullie ervan?

Ik vind dat een vrouw (of man) dat voor zichzelf mag weten, maar ik vind het wel een beetje vreemd. Op deze manier lijkt het net of maagdelijkheid iets speciaals is en dat is het niet. Of dat vrouwen (of mannen) de niet maagd zijn minder waard zijn.

Zelf weten. Het is in principe een vorm van prostitutie, maar als zo’n vrouw dat zelf wil, zie ik het probleem niet. Blijkbaar is er best wel een markt voor, aangezien er inderdaad heel veel geboden wordt. Ik zelf zie dat hele 'eerste-keer-seks’gedoe niet als iets belangrijks. Sommige vrouwen wachten op de perfecte eerste keer, andere vrouwen hechten daar minder waarde aan. En blijkbaar zijn er dus ook mannen die het als een big deal zien (hoewel ik mij wel eens afvraag of zo’n meisje echt nog maagd is).

Is het ook niet zegmaar een dubbele standaard.

Want als voorbeeld: vroeger was het veel strenger en was maagd zijn enorm belangrijk. Alleen is het als vrouw SUPERbelangrijk, voor mannen was het meer een zaak wat je niet kan controleren en het een hopeloze zaak was. Terwijl in elke religie het wel word verwacht dat beide partijen maagd blijven.

Het sijpelde nog altijd door tot de dag van vandaag en het is nog altijd wel een dubbele standaard als het om maagdelijkheid gaat. voor jongens ‘kan je er niet veel aan doen’ en is het ‘boys will be boys’.

Anyway, ik denk dankzij deze mentaliteit van vroeger wat nog wel effect heeft, vinden mensen het niet ‘kunnen’ dat meisjes het verkopen en er nauwelijks nieuws is over jongens die hetzelfde willen doen

ik probeer het zegmaar te plaatsen waarom mensen er zo op tegen zijn sinds ik vind dat het ‘eigen schuld’ is naar de wereld.

omdat de maatschappij er een grote waarde aan willen hechten (wat werkelijk van persoon tot persoon verschilt) en deze vrouwen denken: He, die ‘waarde’ gaan we omzetten in geld en opeens iedereen boos is en vind:’ Ja nee zo moet je het niet doen!’ terwijl het slim is.

De persoon mag dit helemaal zelf weten. Misschien is het een jong iemand die uit een gezin komt, die het niet zo breed heeft? En dat ze met dit geld haar gezin wil helpen? Als het zo’n geval is, begrijp ik het wel.
Maar wederom, ze moeten het zelf weten

Maagdelijkheid is wel ‘speciaal’ voor sommige meisjes, omdat het toch hun eerste keer is, dat betekent voor iedereen iets anders. En sommige mannen geilen er echt op, anders hadden ze er niet zoveel geld voor over.

Ik heb er wel moeite mee. Deze meiden zijn vaak ontzettend jong. Daarnaast weet je nooit wat de gevolgen ervan zijn. Als je het op internet te koop zet, wat veel jonge meiden die dat überhaupt doen, zo doen, kan dat je de rest van je leven achtervolgen. (Denk aan lastig gevallen worden door mannen, moeite met baan krijgen.) Ik denk dat de wet jonge meiden daar best voor mag beschermen. Zeker omdat het vaak gaat om al best kwetsbare meisjes. Daarnaast is het moeilijk zeker te zijn of ze het 100% vrijwillig doen of gedwongen worden.

Ik denk sowieso dat 18/19/20 ontzettend jong is voor zoiets. Je zit dan toch nog volop in ontwikkeling. Legale, vrijwillige prostitutie heb ik niet zoveel op tegen, maar maagdelijkheid verkopen vind ik een heel ander verhaal.

Zag het artikel op ze.nl. :sweat_smile:

Zolang het allemaal vrijwillig gebeurt, zie ik het probleem niet.
Ik heb er een tijdje terug nog iets over gelezen en de bedragen die sommige vrouwen kregen in ruil voor hun ‘maagdelijkheid’ zijn niet te geloven.
Zelf vind ik het enorm vreemd. Mij lijkt toch eerder dat seks met een onervaren persoon veel moeizamer verloopt en misschien ook minder plezierig dan met een ervaren iemand. Daarom vind ik het zo geschift dat er wel degelijk mannen zijn die zulke gigantische sommen geld geven om iemand te ‘ontmaagden’, in hoeverre dit wel nog klopt.

Ik vind het vreemd. Ik vind sowieso het verkopen van je lichaam niet moeten kunnen.

Ik vind dat iedereen dit voor zichzelf mag beslissen, wel vind ik het een beetje respectloos naar jezelf toe om zo met je lichaam om te gaan. Zelf zou ik dit nooit doen vanwege christelijke overwegingen, en ook omdat ik het nogal vreemd en respectloos vind.

Waarom zou onze rechtstaat er überhaupt iets over te zeggen of je je eerste keer seks wel of niet mag verkopen? (Zolang hij/zij meerderjarig is uiteraard, want het valt technisch gezien onder prostitutie lijkt me)

Iedereen heeft zo zijn eigen opvattingen over de waarde van maagdelijkheid, dus zolang het een wel overwogen, doordachte beslissing is maar de verkoop(st)er 100% achter staat, is er in mijn ogen niks mis mee. Maar dat geld eigenlijk voor alles in het leven.

Ik vind het achterlijk dat je zoiets zou doen, maar je moet het helemaal zelf weten. Als een vrouw dat wil doen en daar zelf ook achter staat, vind ik dat ze dat gewoon moet kunnen doen. Er is al zoveel prostitutie in de wereld die onvrijwillig is, als zij dat nou wil.

Van mij mag het verboden worden. Ook al willen de maagden het zo graag, het houdt het stigma in stand dat maagdelijkheid iets bijzonders is en dat een vrouw minder waard is als ze geen maagd meer is. Als een vrouw haar lichaam wil verkopen voor seks, prima, maar aan maagdelijkheid zou geen hoger prijskaartje moeten hangen. Zolang dat wel is, zal de vrouw altijd ondergewaardeerd aan de man blijven, daar zijn maagdelijkheid niet van belang is. Dát vind ik fout. De prostitutie an sich niet, zolang vrijwillig.

Ook wel een goed punt ja.

Ik vind niet dat het verboden moet worden. We juichen nu constant toe dat iedereen zijn eigen keuzes mag maken over zijn/haar eigen lichaam, laten we dan ook niet dingen gaan verbieden. Ik vind dat elkaar nogal tegenspreken.

Vind het persoonlijk ook nogal gek om te doen, maar als iemand er oprecht blij van wordt om dmv zijn/haar eerste keer seks een hoop geld binnen te halen, vind ik dat helemaal best. Het is niet mijn keuze, maar ook niet mijn lichaam, dus wie ben ik daar iets over te zeggen.

Als je het verbied geeft dat juist de indruk dat maagdelijkheid iets bijzonders is tho als je het mij vraagt?

Sommige meiden hier vinden 100% absoluut een feit is dat maagdelijkheid geen waarde heeft, persoonlijk vind ik dat het niet vast staat of maagdelijkheid wel of niet van waarde is. Dat ligt ècht aan je eigen interpretatie en normen en waarden.

Volledig mee eens. Seks draait niet om geld maar om liefde. En meisjes die geld nodig hebben kunnen dat gerust ergens anders halen. Daarom ben ik nog maagd,ik heb de ware nog niet gevonden en ik heb een bal minder. Ik vertrouw meisjes echt en wil ze dan ook niet kwetsen en zal zoiets nooit doen.
Groeten Kenzey (jongen)

Seks draait technisch enkel om voorplanting. Tuurlijk komt liefde er wel bij kijken enkel geldt dit niet voor iedereen. Vele mensen kunnen seks en liefde scheiden van elkaar en dat is prima zo.

groetjes, soundsoldier( meisje)
ps. het is een MEISJESforum hier

Als jij dat zegt. En ik ben hier omdat ik meisjes beter wil leren kennen: waar zitten jullie mee,hoe voel je je?