Is het ook niet zegmaar een dubbele standaard.
Want als voorbeeld: vroeger was het veel strenger en was maagd zijn enorm belangrijk. Alleen is het als vrouw SUPERbelangrijk, voor mannen was het meer een zaak wat je niet kan controleren en het een hopeloze zaak was. Terwijl in elke religie het wel word verwacht dat beide partijen maagd blijven.
Het sijpelde nog altijd door tot de dag van vandaag en het is nog altijd wel een dubbele standaard als het om maagdelijkheid gaat. voor jongens ‘kan je er niet veel aan doen’ en is het ‘boys will be boys’.
Anyway, ik denk dankzij deze mentaliteit van vroeger wat nog wel effect heeft, vinden mensen het niet ‘kunnen’ dat meisjes het verkopen en er nauwelijks nieuws is over jongens die hetzelfde willen doen
ik probeer het zegmaar te plaatsen waarom mensen er zo op tegen zijn sinds ik vind dat het ‘eigen schuld’ is naar de wereld.
omdat de maatschappij er een grote waarde aan willen hechten (wat werkelijk van persoon tot persoon verschilt) en deze vrouwen denken: He, die ‘waarde’ gaan we omzetten in geld en opeens iedereen boos is en vind:’ Ja nee zo moet je het niet doen!’ terwijl het slim is.