[discussie] Koffie voor visitie als je zelf geen koffie drinkt?

Koffie voor alleen visite als je zelf geen koffie drinkt:
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Ja, daar staat mijn topic dan tussen de diepzinnige “wat komt er na de dood” topics. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Als je op jezelf woont en geen koffie drinkt (en ook geen koffie lust), moet je dan een koffiezetapparaat kopen voor eventuele visite die wel koffie zou willen?

Ik vind van niet, die visite kan uit 20 andere dranken kiezen en ik ga niet zo’n ding aanschaffen als ik het niet eens voor mezelf gebruik.

De persoon tegen wie ik praatte vond van wel omdat je je anders tot een “social outcast”(even overdreven gezegd) maakt, omdat mensen verwachten dat jij koffie voor hen hebt en dat het echt niet kan als je dat niet voor je visite hebt.

Wat vinden jullie?

Ik drink ook geen koffie maar ga dat later wel doen. Niet een van 700 euro zoals m’n ouders nu hebben maar gewoon een van de blokker ofzo. Vind dat het je anders inderdaad wel een soort buitenbeentje maakt als je iedereen thee geeft.

Ik zou dan een pot oploskoffie in m’n kast zetten, als ze dan per se koffie willen krijgen ze gewoon dat :’)

Ik haal later geen koffie in huis, hartstikke ongezond, zelf gebruik ik het nooit en ik vind het zonde om het aan te schaffen terwijl je het bijna nooit gebruikt. Van een avondje/middagje zonder koffie gaan ze echt niet dood hoor. Of ze moeten het zelf maar meenemen. :wink:

Je kan volgensmij ook van die zakjes kopen waar alleen heet water overheen hoeft? Hoef je niet zo’n ding aan te schaffen terwijl je het zelf niet eens lust :stuck_out_tongue:

Ik koop wel gewoon oploskoffie dan. Dan heb je het toch in huis en anders hebben ze pech. Mijn huis, mijn drankjes :’)

Ik ben zelf wel een koffiedrinker, maar ik zou het niet erg vinden om dan even wat oploskoffie te drinken. Of zorg in ieder geval dat je thee in huis hebt. Na een tijdje weet iedereen dat je geen (lekkere) koffie in huis hebt en drinken je vrienden/familie voordat ze bij je op visite komen thuis al een kop koffie.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit een situatie heb meegemaakt, dat ik bij iemand de hele dag op visite was en er geen koffie was :’)

Ik heb een pot oploskoffie en een pot poedermelk staan voor als mijn ouders langskomen.

Ik drink wel koffie maar het zou me echt niks uitmaken als iemand anders geen koffiezetapparaat heeft, dan drink ik wel water of thee.

Ik schaf dan denk ik gewoon zo’n goedkoop klein ding aan…

Ik vind het wel normaal om voor visite wat extra’s te halen ook al gebruik je het zelf niet echt. Net zoals je misschien wel een extra pak koekjes in huis haalt als je weet dat er visite komt. Dan kan je ook prima oploskoffie of iets als dit in huis halen: http://www.hema.nl/winkel?fh_location=%2F%2Fnlhema%2Fnl_NL%2F%24s%3Dkoffie&fh_sort=-_match_rate%2Cpnl_stockavailability%2C-%24standaardranking_cocktail&fh_modification=&fh_secondid=pnl_80684444

Ik ben het wel met jou eens ja. Waarom zou je een koffieapparaat kopen als je het zelf niet drinkt…

Ik heb die van mijn broer overgenomen maar die staat ook gewoon in de kast omdat ik geen koffie drink. Als mijn ouders langs komen en graag koffie willen dan haal ik het apparaat er gewoon even uit. Als mijn broer geen nieuwe had gekocht, dan had ik er zelf geen gekocht.

Ik hou zelf wel van koffie, dus zit zelf niet met dat probleem.
Maar ik vind niet dat je apart een koffiezetapparaat hoeft te kopen alleen voor visite. Wel zou ik dan een bus oploskoffie kopen, dit is lang houdbaar en op die manier kan je toch nog koffie aanbieden.

Ik heb geen koffie in huis en zeker geen koffiezetapparaat. Ik drink het niet dus waarom zou ik daar geld aan uitgeven? Het neemt ook alleen maar ruimte in. Ik heb wel een waterkoker en als er visite komt vraag ik altijd van te voren wat ze normaalgesproken drinken (als ik het niet weet). Drinken ze koffie dan haal ik gewoon oploskoffie en melk. Het is geen restaurant dus als ze senseo of dure koffie willen dan moeten ze zelf maar meenemen.

Ik heb toen ik op kamers ging het oude koffiezetapparaat van mijn ouders gekregen. Nu drink ik zelf geen koffie, mijn vriend wel, een aantal vriendinnen ook en mijn ouders zelf natuurlijk wanneer ze langskomen. Mocht ik dat van tevoren weten haal ik wel wat koffie in huis. Verder heb ik ook nog wel een doosje oploskoffie in huis mocht ik geen senseo hebben.

Ik zou trouwens niet een heel koffiezetapparaat kopen puur alleen voor de visite.

Ik drink zelf geen koffie en zou ook niet speciaal voor koffie drinkers koffie aanschaffen de rest van de benodigdheden. Wel heb ik altijd thee in huis (en veel keuze) dus als mijn visite iets warms willen drinken hebben ze wel genoeg keuze in thee. Ik heb tot nu toe ook nog geen problemen gehad met mensen die perse koffie willen hebben.

Ik denk dat ik dat niet zou doen nee. Ik drink zelf geen koffie, wel thee dus dat zou ik sowieso in huis hebben. Als ik alleen zou wonen, zou ik denk ik ook niet zo snel geld uitgeven aan koffie en een koffiezetapparaat als er misschien eens per maand iemand op bezoek zou komen die graag een kopje koffie drinkt.

Als ik samen zou wonen met mijn vriend wel, aangezien hij wel koffie drinkt. Voor visite zou ik dan zorgen dat er gewoon voldoende te drinken is, wat ik zelf ook drink en waar je zeker van weet dat veel mensen dat ook lusten. Misschien zou de oploskoffie een overweging zijn, maar zover is het toch nog lang niet.

Ik drink zelf wel koffie dus heb een senseo. Maar zou t niet raar vinden als iemand mij geen koffie kan aanbieden. Ik had vroeger een klasgenoot die was echt woedend omdat ik geen chocolademelk had toen zij langskwam. Dat vond ik zo raar. Waarom zou je boos worden als iemand niet alles in huis heeft?