Discussie: God als schepper bestaat NIET!

Hoi!
Ik ga hier vast een enorme discussie mee ontketenen maar het leek me gewoon interessant wat jullie van dit onderwerp vinden :3 Ik had dit onderwerp als mijn betoog en mijn klas was nogal eensgezind over dit onderwerp, dus ik wil eigenlijk wat meer verschillende meningen enzo! Ook is dit nu weer een beetje actueel geworden met alle shizzle over OOOOH DE WERELD VERGAAT DE 21STE ‘Onee toch niet’ verhalen enzo!
Misschien past dit niet hier, kan dan een mod het verplaatsen?

Het is een beetje een lang verhaal, maar ik vind het gewoon leuk om te weten hoe jullie hier over denken en hoe jullie dat verdedigen enzo (vooral de gelovigen onder ons.)

Oké komt ie.
God als schepper bestaat NIET.

Want:
Er is NIKS waar van ontzettend veel verhalen die in de bijbel staan. De toren van Babel bijvoorbeeld. De toren van Babel werd gebouwd door alle mensen op aarde, die allemaal een en dezelfde taal spraken. De toren kwam tot in de hemel. God werd hierdoor zo boos dat hij de mensen had verspreid over de aarde en vervolgens ze allemaal een andere taal had opgedrongen. Helaas is er bewijs dat er verschillende talen bestonden vóór dat dit verhaal zou hebben plaatsgevonden, zoals Chinees, dat 1200 v.Chr werd ontwikkelt. Het sanskriet is rond 1700-100 v.Chr uitgevonden. en Egyptische hiërogliefen dateren terug tot 3100 v.Chr, en Sumerian ook tot voor 3200 v.Chr. In de bijbel staat DUIDELIJK dat het verhaal over de toren van Babel rond 1000 v.Chr…

OOK is er niks waar van het verhaal over de zondvloed. Daar zijn verschillende duidelijke verklaringen voor:
1 Ringen van bomen
Ringen van bomen vertellen ons heel veel over het klimaat en over hoe dat is geweest van de afgelopen 10.000 jaar. Als er een zondvloed geweest was, zou dat duidelijk te zien zijn geweest in de ringen en dat is niet het geval
2. Waar de HELL kwam al dat water vandaan? Het kwam niet van regen, zelfs als het 40 dagen en nachten zou regenen zou het niet genoeg zijn. Er staat namelijk in de bijbel dat de hele wereld onder water stond, tot aan de hoogste bergtoppen. Het kwam ook niet van geisers, zoals de bijbel suggereert. Als AL het ondergrondse water losgelaten zou worden zou dat zulke catastrofale gevolgen hebben. Ze spuiten namelijk ook heel veel giftige stoffen uit, geisers dus. Als AL die geisers opeens zouden gaan uitbarsten zou er zo veel gif in de lucht komen dat de hele Ark en Noach zelf on the spot zouden neervallen.
3. Het grootste probleem van het verhaal: De populatie! NA de zogenaamde vloed, leefden er nog 35 MILJOEN MENSEN. Klopt niet dus. De bijbel zegt dat het alle levende wezens heeft weggevaagt. Er is geen enkel bewijs van zo’n globale catastrofe. Het zou ONMOGELIJK zijn om zó snel de populatie te vermenigvuldigen en de tripplevuldigen zelfs. Noah zou met zijn familie de enige zijn die over waren. Dat zou dus betekenen dat ze met z’n achten de hele wereld hebben herbouwd. Alas, het argeologische huishoudboekje laat zien dat er verschillende volkeren verspreid over de wereld woonde ná de zondvloed.

Het verhaal over de ziekten plagen in Egypte heeft ook nooit plaatsgevonden3 en de muren van de stad Jericho waren niet vernietigd door Joshua, de stad was al lang verlaten voor het tijdstip dat Joshua in de stad aankwam4. Jerichos muren werden in 2300 v. Chr vernietigd door een aardbeving, terwijl in 1400 v. Chr volgens de bijbel Joshua de muren vernietigd zou hebben. Klopt ook niet dus

En als klap op de vuurpijl dat er NIKS klopt van het scheppingsverhaal:
Om te beginnen spreken Genesis 1 en Genesis 2 elkaar tegen, zonder dat de wetenschap hier aan te pas komt. Genesis 1 zegt dat de man en de vrouw gecreëerd waren op hetzelfde moment, na de schepping van de planten en dieren. Genesis 2 geeft aan dat de man eerst werd gemaakt, daarna de planten en dieren en als laatste werd de vrouw geschapen. Puur door de opvatting van de mens over mannen en vrouwen is dit verhaal gewijzigd. Raar toch?

En dan nu het hoogtepunt over het ongelijk van de schepping: De Big Bang theorie, of, de Oerknal. De vier belangrijkste argumenten voor het bestaan van de Oerknal zijn:
– Waarnemingen van sterrenstelsels wijzen erop dat het heelal uitdijt. Dit kan alleen verklaard worden als de sterrenstelsels oorspronkelijk in één punt zaten.
– De kosmische achtergrondstraling. Tot voorheen wisten we niet waar deze straling vandaan kwam en waarom. Er is ontdekt dat deze straling vrijkwam bij de oerknal
– Ook beschrijft de theorie nauwkeurig de verhouding van lichte elementen als waterstof en helium die tijdens de oerknal zijn ontstaan.
– Uit de algemene relativiteitstheorie van Einstein kan een oerknal worden afgeleid.

En, even serieus, hoe lullig is God dan eigenlijk? Hij heeft 99% van het leven laten uitroeien, en is van plan ons ook dood te laten gaan. De Andromeda nevel ligt op een directe ramkoers met ons zonnestelsel en er kan met zekerheid gezegd worden dat in de toekomst alles in één grote knal verpulverd zal worden. Lekker aardig. Hij schept eerst alles, dan vernietigt hij bijna alles, om vervolgens de laatste 1% ooit ook weg te vagen met een knip in zijn vingers!

Zo, take it away, jongens. Als je niet alles hebt gelezen snap ik dat heus wel hoor haha, het is nogal veel. (Ik heb alles een beetje zwart-wit gemaakt en overdreven, omdat ik dit gewoon interessant vind, Het is niet bedoelt om iemand af te zeiken of te beledigen!)

Alweer zo’n topic? Maargoed, ik ben het er volledig mee eens → overtuigd atheist.

bestond er niet al zo’n topic?

najaa, ik geloof nergens in, maar ik vind het leuk voor de mensen die het wel doen (of juist niet leuk ;p)

Oke hoi, maar er is al een geloofstopic, dus doe dat daar…
Want er gaan hier hordes boze gelovige mensen op af komen en daar gaan irritante discussies ontstaan enzo x’)

Ik ben overigens fijn agnost.

Men kan geen schepper zijn zonder eerst een schep te hebben gecreeerd.

Flauw. Maar ik ben het met je eens.

Dit kun je beter plaatsen in één van de andere topics hierover, zoals: http://forum.girlscene.nl…taat/list_messages/194226