[discussie] Geloof jij in een god?

De titel zegt het al.
Geloof jij dat God bestaat (of Allah e.d)?
Of denk je dat er niets is?
Vertel hoe jij erover denkt!

Ik geloof niet in god.

Ik denk dat de bijbel ( en de koran enzo) geschreven zijn zodat mensen zich netjes zouden gedragen.

Sommige mensen zijn ook echt gewoon doorgeslagen, daar kan ik dus niet tegen.

Ik denk wel dat er iets is, een soort hogere macht, maar wat dat dan is weet ik niet. Ik weet trouwens ook niet of dat me wel zo interesseert.

Nee ik geloof niet in god. Maar wel in mezelf:P

Jep ik geloof in god. Als enige in mijn familie!

Ik geloof ook niet in God, maar ik weet niet zeker of er “iets” is. De Bijbel vind ik eigenlijk nep, net als hoe God de aarde gemaakt zou hebben. Dat is gewoon niet mogelijk, ik denk dat voor alles een wetenschappelijke verklaring is ofzo. De Grieken geloofden ook in goden, die ze hadden verzonnen voor dingen die ze zelf niet konden verklaren. Dus ik denk dat het hier ongeveer hetzelfde verhaal is.

Ik geloof ook niet in God… maar ik ken en werk bijvoorbeeld op mijn werk met vele mensen die er wel in geloven en dat respecteer ik ook dus ik ben heel voorzichtig met het geven van mijn mening hierover!

Ik geloof wel in God en geloof in hemel & hel …
maar ik heb wel respect voor de mensen die er niet in geloven ofzo xD

Ik denk het niet…

Soms vind ik het best … eng.
Ik was laatst in zon christelijke kadoshop. Die verkocht kaarten en op eentje stond zon tekst, wat er op neer kwam dat je niet jezelf moest zijn maar Jezus moest reflecteren…

En dat vind ik creepy 0.o

ja…
alleen niet extreem ofzo
gewoon op mijn eigen manier :stuck_out_tongue:

Het is allemaal zo ingewikkeld:P
Want hoe kan god de wereld gemaakt hebben als adam en eva de eerste mensen op de wereld waren xD
maarja

nee totaalniet
hoe kan de hele mensheid er dan zijn? adam en eva kregen 2 zoons… en daar houd het op …

Nee. ik vind god bagger. van mij mag je daar in geloven, maar ik vind het onzin…

Ik geloof in God.

ehmm…ik geloof wel dat er ‘iets’ is, maar wat? i have no idea

nee, alle godsdiensten jatten ideeën van elkaar en de bijbel is een sprookjesboek met een wel heel grote astrologische draai eraan

Ik geloof in God ja… Ik ben christelijk

Een godsdienst (eender welke) is alleen maar bedacht om controle te houden over dingen die ze niet begrijpen. Wat niet wilt zeggen dat je een idioot bent als je er in gelooft natuurlijk.
Ikzelf geloof bv niet in wat er in d ebijbel geschreven staat.

Ik ben katholiek, maar ik geloof niet in God. Toevallig werd ik gister in de stad aangehouden door een vrouw met een schaal waarop beschuit met blauwe muisjes lagen die een meisje (gok haar dochtertje) van ong. 8/9 jaar in de kou meesleurt om mij wijs te maken dat God van me houd, tegen me praat en weet ik veel wat allemaal meer. Ik heb het zo vaak, serieus, geprobeert maar ik krijg echt geen antwoord hoor.
Ik vind het gewoon echt bullshit. Maar toch is het wel fijn om ergens hou vast aan te hebben, dus ik snap echt strenge christenen wel. Maar zelf geloof ik toch meer dan in mijzelf -o wat klinkt dat stom-, want daar doe ik alles tenslotte voor.

Jaa ik geloof in God :slightly_smiling_face: