discussie: facebook vrienden ?!

Ik had trouwens wel een whatsappgroep met mijn klas en 1 docent jaartje terug maar dat ging echt alleen over school en niet over persoonlijke dingen. Dat vind ik toch weer anders.

Ik ben wel vrienden met een paar oud-docenten en ook met mijn collega’s & baas. Het hangt wel wat van je werk af. Ik werk bij een klein, persoonlijk familiebedrijfje. Mijn collega’s zijn een soort tweede familie, net als mijn baas. Dan zie ik er geen problemen mee waarom ik niet facebookvrienden zou kunnen zijn, we weten onderling toch al van alles over elkaar :slightly_smiling_face: Qua docenten vind ik het wat lastig. In mijn examenjaar hadden wij een superleuke mentor bij wie we alles kwijt konden. Ook vertelde hij wel eens grappige privéverhalen over bijvoorbeeld zijn pasgeboren baby of hilarische dingen over de vakantie. Ik ben dan ook facebookvrienden met hem. Maar bij docenten die ik bijna nooit heb gehad of niet een leuke band mee had,dan zie ik het nut van facebookvrienden zijn niet.

Zoals CALEDONIA zegt vind ik ook dat je werk en privé gescheiden moet houden.
Dat je nou een goede band hebt met je collega’s en ze toevoegt op facebook vind ik niet gek , alleen met je baas is dat dan wat riski.

Maar ik vind absoluut niet dat een leraar een leerling mag toevoegen op facebook. Leraren van mijn oude school hebben dat wel maar ik vind dat gewoon niet kunnen. Leraren hoeven niet alles te weten.
Daarom heb ik dus toen leraren mij gingen toevoegen ze gelijk geblokkeerd haha.

Ik had wel leraren op Facebook, maar die leraren hadden iedereen op Facebook en ik zet er toch niks op wat zij niet mogen weten, of waardoor ze verkeerde dingen over me kunnen denken. Het maakt me dus niet uit.
Ook mijn leidinggevenden heb ik op Facebook, maar het zijn mijn bijbaantjes, met veel leidinggevenden ben ik gewoon bevriend, er is niet zoveel onderscheid.

Vorig jaar liep ik stage op de kinderopvang, en heb vaak vriendschapsverzoeken gekregen van ouders, dit vond ik niet kunnen. Ik zorg voor hun kind, zij hoeven niet te zien dat ik nog elke week op stap ga etc. Een paar heb ik na dat jaar wel geaccepteerd. Zo krijg ik nog wat mee van de kinderen, die mis ik nu natuurlijk,

Nu loop ik stage op een middelbare school, in het zorgteam. Er zullen ongetwijfeld leerlingen komen die me gaan toevoegen, maar ik weet nog niet wat ik hiermee ga doen. Ik denk dat ik ze maar niet accepteer, ik heb toch een voorbeeldfunctie,

Ik vind dat iedereen dit zelf moet weten. Ik heb zowel leraren als bazen van werk als vriend en ik vind dat niet per se not done want het zijn ook maar mensen. Je moet gewoon uitkijken met wat je online zet.

Daarnaast vind ik dat iedereen die werkt het zelf moet weten, maar persoonlijk vind ik het dom om met je collega’s en bazen bevriend te zijn op facebook. Ik vind het zelfs niet eens nodig om argumenten te benoemen… Ik bedoel, denk na… Hoe vaak zijn er wel geen mensen ontslagen vanwege dingen op internet…

Die hadden geloof ik lopen klagen over hun werk op facebook en dat is gewoon nooit handig :’). Als jij er normale dingen op neerzet is er niets mis mee. Wij hebben ook een groep op facebook speciaal voor onze afdeling

Ik heb mijn baas op facebook en al mijn leidinggevenden van mijn vorige baantje.

Maar ik studeer er voor om leraar te worden en ik zal zelf later geen leerlingen op facebook accepteren. Hetzelfde geldt voor leerkrachten die gamen en met leerlingen gamen op een of ander online spel.

Ik vind dat Facebook vooral persoonlijk moet blijven. Je moet lekker toevoegen wie je wil, het is je eigen Facebook. Zelf hou ik het bij familie en vrienden. Leraren of mijn baas toevoegen gaat me net wat te ver. Wel heb ik het nummer van mijn leraren (dit geven ze zelf) zodat je ze een appje kan sturen wanneer er iets is waar je snel antwoord nodig hebt.

Ik heb ook leraren op facebook, maar dan wel degenene die meerdere leerlingen op facebook hebben. Zo heeft een leerkracht maar één leerling op facebook en de rest accepteert ze niet, dat vind ik dan wel weer een beetje raar. Het is verder best normaal bij ons op school.
Verder heb ik een supermarktbijbaantje, dus het is niet heel erg officieel leidinggevende - werknemer, maar daar heb ik ook gewoon iedereen op facebook / instagram.
Verder vind ik het ook niet zo heel raar. We kregen ook vaker het nummer van een leraar voor wanneer er echt iets zou zijn of wanneer we een dag weg gingen en zij begeleidende docenten waren en op het werk is het hetzelfde, iedereen heeft de nummers van de leidinggevende.

Ik heb een oud-leraar op mijn Facebook en ik ben een oud-studente. We zijn daar allebei weg. Voor de rest zou ik ook geen leraren accepteren. Ze hoeven niet te weten wat ik zoal doe.

Mijn moeder is docent, en die accepteert absoluut geen vriendverzoeken van (ex)leerlingen.

Ik heb zelf wel een paar oud-leraren op Facebook, maar dat was pas zo nadat ik mijn diploma heb behaald. Ik heb er een docent op met wie ik een heel goede band had, mijn mentor van de gehele bovenbouw, en nog mijn docent Latijn. Mijn docent Latijn was ook nog vrij jong en we hadden Latijn altijd maar met z’n drieen, dus daarom kon dat ook wel.

Ik heb wel oud leraren van mij op facebook.
Nu zijn dit er 2 en dan ook direct de twee most awesome leraren die ik gehad heb.
Ik heb mijn oude baas ook op facebook.

Ik vind dat het heel erg ligt aan wat er aan beide kanten op FB gegooid wordt, hoe de band tussen de twee is etc etc

Zoals mijn baas was echt een superchille down-to-earth baas wat oprechte intresse in je toonde en nouja dat was alsof hij je buurman was zeg maar, ipv je baas.

Ik werk nu alleen in het weekend (eerst 5 dagen) en heb toch mijn bazen (ja ik heb er meerdere haha) toegevoegd, ze hadden al een verzoek ingestuurd maar had het nooit geaccepteerd omdat ik wist dat ze gewoon je Facebook controleren of er geen rare dingen opstaan. Nu kan het me niet zo veel schelen haha. Niet dat ik er zelf rare dingen opzet maar soms like je bepaalde dingen of iemand tagt je ergens in.

ik heb eigenlijk een hele hechte band met een docent van de middelbare school
we gaan bij elkaar op bezoek en dergelijke
we hebben elkaars nummer en bellen eigenlijk best wel regelmatig

maar hij heeft geen fb haha
maar als hij het zou hebben zou ik wel fb vrienden worden denk

ik heb zelfs een leraar die op huisfeestjes komt enzo en daar ben ik natuurlijk wel vrienden mee.

Dat laat me een beetje aan de situatie bij mij denken. We hebben een paar nieuwe leraren op school en die ken ik al een jaar van het café, ik heb dan ook hun nummer en ik heb ze op Facebook, spreek ze altijd bij de voornaam aan. Ik ben niet anders gewend, ik zie ze bijna wekelijks als ik uitga en anders op school.

M’n oude bazen heb ik er wel op, maar leraren niet. Hoef ik ook niet perse, want de meesten had ik toch geen goede band mee. Ligt trouwens ook wel een beetje wat voor leraar het is. Soms heb je er namelijk wel eens eentje die redelijk van jou leeftijd is om het zo maar even te zeggen. Dat zou prima kunnen.

Ik weet niet of ik hier goed zit. Maar ik had laatst een vriendschapsverzoek ontvangen, maar perongeluk heb ik die verwijdert en op ongewenst geklikt. Diegene kan mij nu dus niet meer toevoegen, ik dan nog wel. Maar weet iemand of je dit kan herstellen? Zodat diegene mij ook weer gewoon kan toevoegen??

Ik zou even bij instellingen kijken. Misschien staat hij in je geblokkeerde lijst ofzo?