Ik vind inderdaad ook dat we er tegenwoordig in doorslaan.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben dol op dieren en ik vind dierenwelzijn erg belangrijk. Zo ben ik tegen de plofkipindustrie en dat soort extreme gevallen, maar naar mijn mening behoort vlees wel tot het basisdieet van de mens, mits met mate. Heel die ‘vegan lifestyle’-hype hangt me de keel uit, omdat vleeseters als enorme monsters worden afgeschilderd (jaja niet alle vegans zijn zo).
Ik blijf gewoon vlees eten en mijn schoenen zijn van leer, tot andere materialen net zo’n goede kwaliteit waarborgen. Ik probeer make-up dierproefvrij te houden en ben wel van plan meer richting de kant van de flexitariër te gaan. Maar tbh vind ik vlees eten niet dieronvriendelijk, maar gewoon menselijke natuur (net als dat leeuwen ook niet dieronvriendelijk bezig zijn als ze een gazelle oppeuzelen). Wel is het evenwicht verstoord door die verschrikkelijke bio-industrie, wat mij betreft moet daar echt wat tegen gedaan worden.
(Het liefst houd ik later mijn eigen kippen. Elke dag wat eieren en af en toe een kip naar de slacht brengen, maar dan wel met de wetenschap dat die beestjes een zo goed mogelijk leven hebben gehad. Maargoed, als ik dat zeg word ik al helemaal als een monster aangekeken :’) )