[Discussie] Cosmetische chirurgie

Tegenwoordig gaan steeds meer vrouwen onder het mes terwijl dat eigenlijk niet hoeft. Het is niet noodzakelijk; ze willen alleen voldoen aan het perfecte beeld van de vrouw dat de maatschappij heeft gecreerd.

Ik vind dat ze cosmetische chirurgie zouden moeten verbieden. Plastische chirurgie zou alleen toegepast moeten worden op mensen die anders niet verder kunnen leven. Goed, als er een baby geboren wordt met een flapoor, dan kan dat best geopereerd worden. Geen enkel probleem. Maar, voor de grote ingrepen (wat ik groot noem), zoals borstvergroting, lipvergroting etc. zouden verboden moeten worden.

Het heeft geen zin om jezelf proberen aan te passen aan het perfecte dat je overal om je heen ziet; op TV, in reclames etc. Juist het niet-perfecte is perfect.

Wat vinden jullie?

Ik vind dat iedereen dat zelf mag beslissen. Als je ergens niet tevreden over bent en je kan het wel mooi laten maken dan vind ik best dat als je er goed over na hebt gedacht, dat je dat dan mag doen :slight_smile:
Ikzelf vind het ook niet nodig ofzo maar het blijft je eigen keuze.

Meisjes met hele grote borsten bijvoorbeeld daar snap ik ook wel van dat zij ze ook kleiner laten maken. Borstvergroting vind ik dan ook weer geen probleem want als je dat mooier vind dan mag dat toch, niets beter dan tevreden zijn met jezelf :wink:

ik zou het zelf nooit doen, maar als andere mensen daar gelukkig van worden?

Ik ben vooooor plastische chirurgie.

Geweldige uitvinding, gewoon om zelfverzekerder te worden.

Daar heb je echt geen plastische chirurgie voor nodig… (nog eerder een psycholoog)

Uhhh het kan wel helpen hoor? Ik kan het ook omdraaien: Daar heb je toch geen psycholoog voor nodig, eerder plastische chirurgie.

indd

Nee, want als je niet zelfverzekerd bent ligt dat aan hoe jij over jezelf DENKT en niet hoe je er écht uitziet. Dus moet je denkbeeld veranderd worden en niet je lichaam :wink:

-

Bij mij ligt het anders. Ik heb ervaring.
Kijk, ik ga naar een psycholoog om mijn zelfbeeld te veranderen. Dat lukte aardig, maar andere mensen maken er heel vaak kutopmerkingen over (ga er verder niet op in). Hoe makkelijk zou het voor mij zijn als ik met een operatie geen kutopmerkingen meer krijg. Weet je hoe moeilijk het is om met een kutzelfbeeld je niks aan te trekken van negatief commentaar? Daar kan een psycholoog echt niet altijd iets aan doen.

Moeilijk…

Maar ik vraag me af of het echt helpt tegen die opmerkingen. Je omgeving kan je niet veranderen (ja… of je moet verhuizen), straks vinden ze weer wat anders om over te zeuren… (lekker pessimistisch beeld heb ik weer XD)

Nouja, ik ben sowieso tegen, zeker tegen grote/onzinnige ingrepen.

Woew ik zeg vaak kut. xD

Daar heb je gelijk in, misschien ze vinden wel weer iets anders. Maar eigenlijk krijg ik alleen maar daar opmerkingen over.

nu ben ik toch wel benieuwd wat het is

Zoiets kan je toch niet verbieden? Voor iedereen ligt de grens weer ergens anders. Je kan er hoogstens een leeftijdsgrens aan vast plakken.
Ik ben zelf btw ook geopereerd aan een flapoor, kon nooit lang haar hebben want dan piepte mn oor eruit ><. Dus ik ben wel blij dat ze er wat aan gedaan hebben.

ik heb er niks op tegen, opzich, maar je moet wel weten wanneer je moet ophouden.

Kijk, voor mij is het oké zolang het voor jezelf is, als je bijvoorbeeld een derde oor hebt, ja, dan vind ik het logisch als je die weg wilt laten halen, of als je ergens helemaal niet blij mee bent en elke keer als je in de spiegel kijkt je vreselijk voelt en het heel graag wil laten veranderen, tuurlijk, dat is je eigen beslissing, maar als je denkt; '‘ik laat m’n borsten volspuiten, want dat vinden de jongens leuk :‘D’’ en je vult die dingen tot op je knieeën, dan denk ik wel een beetje van hó, dat gaat te ver.

Het is ieders eigen lichaam dus ik kan niks zeggen, zo denk ik er alleen over.

Verbieden niet, maar het gaat er om of je er tegen bent of niet?

Btw, als je er echt last van hebt (zoals jij met je oor :’) ) vind ik het wel wat anders, dat moet ook gewoon kunnen.

haha, ja, natuurlijk.

Ik vind het beter als je jezelf gewoon accepteert zoals je bent . Behalve in de érgste gevallen zoals je zelf al zei …

Ik zou het zelf nooit doen! Je moet gewoon accepteren zoals je bent.