[Discussie] Cosmetische chirurgie moet worden verboden

Cosmetische chirurgie moet worden verboden

Eens: ‘Cosmetische chirurgie werkt verslavend’
Eens: ‘Waarom zou je in een gezond lichaam gaan snijden?’
Oneens: ‘Mensen die onzeker zijn over zichzelf, worden door een cosmetische ingreep veel zelfverzekerder’
Oneens: ‘In sommige beroepen heb je het ‘nodig’ - denk aan: zanger/presentator/mensen die veel in de media komen’

Zomaar wat argumenten voor en tegen deze stelling. Haal trouwens cosmetische chirurgie niet in de war met plastische chirurgie, met cosmetische chirurgie doel ik echt op cosmetisch: schoonheid bevorderend en niet op ingrepen die nodig zijn om goed te kunnen functioneren.

Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken!

Nee.

nee :’)

ieder mens mag zelf weten wat hij/zij met zijn lichaam doet, het interesseert me echt niet als kylie jenner haar lippen laat opspuiten ofzo (is maar een voorbeeld)

Ik ben zelf geen voorstander van cosmetische chirurgie, maar dat het verboden moet worden slaat nergens op. Mensen mogen prima aan zichzelf laten sleutelen, daar hebben anderen echt geen last van.

Geen probleem. Niemand heeft er last van toch als jij iets aan je laat veranderen?

Ik denk wel dat in veel gevallen werken aan het zelfbeeld meer kan oplossen dan een operatie, maar ik weet van mezelf ook dat ik onder het mes wil voor iets, dus kan me heeel goed voorstellen dat het voor sommige een goede oplossing is!

En ik wou zeggen idd, waarom zou je je druk maken over wat anderen met hun lichaam doen, maar aan de andere kant; als mijn beste vriendin zich ineens zou willen laten opereren terwijl ze práchtig is, zou ik wel proberen het uit dr hoofd te praten!

Oneens met de stelling. Als iemand zichzelf veel zelfverzekerder o.i.d. kan voelen dmv plastische chirurgie, dan is dat toch alleen maar goed!?

Waarom zou je het verbieden?
Ja sommige mensen kunnen er niet mee omgaan,
maar er zijn ook echt mensen die er baat bij hebben/ zich er fijner door voelen.

als iemand er gelukkig van wordt en diegene jou er niet mee lastigvalt, waarom zou het dan verboden moeten worden?

Onzin. Ik wil dolgraag een neuscorrectie. Dat heeft niks met m’n zelfbeeld te maken want ik ben niet echt onzeker, ik vind mn neus gewoon niet bij mn gezicht passen.

Nee, want het is de keuze van diegene zelf. En als ze het geld er voor hebben why not? Niemand heeft er last van.

Ben ik het ook mee eens als je het zo bekijkt. Maar als je het bekijkt over het algemeen op langere termijn, als er steeds meer mensen cosmetische chirurgie doen, wordt het standaard van ‘mooi’ ook steeds hoger, waardoor steeds meer mensen ongelukkig worden van hun uiterlijk en daardoor vinden dat ze cosmetische chirurgie ‘moeten’. Ik denk niet dat het gezond is voor de mens. Maar het gewoon verbieden ben ik het ook niet mee eens.

Misschien verplicht zelfacceptatie therapie voor een ingreep? :")

We wonen niet in een dictatuur.
Ik bepaal zelf wat ik met mijn eigen lichaam doe. Wil je dan ook piercings gaan verbieden? Of tatoeages? Of beugels?
En voor mijn part laat ik een penis aan mijn kont vastnaaien. Zolang ik dat maar zelf wil.

:grinning_face_with_smiling_eyes:

maar dat is dan toch hun probleem?

Nee, cosmetische chirurgie moet niet verboden worden. Een deel van de bevolking heeft baat bij cosmetische chirurgie, en het andere deel heeft er geen last van. Geen enkele reden om het te verbieden.

En waar wil je de grens trekken? Littekenbehandeling is b.v. ook cosmetische chirurgie. Dan zou volgens jouw stelling dan ook niet mogen?