Ik ben het er niet mee eens, ik snap je gedachte gang maar ik denk dat het internet zo een enorm grote bron vol triggers is. Vind je het niet hier, dan vind je het wel ergens anders.
Ik denk dat er beter moet worden gekeken naar wat er word gezegd in die topics. Als ik even het topic waar ik veel in zit als voorbeeld neem. Het gezond afvallen topic. Een heel erg triggerend topic voor meiden met een ES.
Er komen zoveel meiden die veel te weinig eten omdat ze willen afvallen, ze vragen naar tips om nog sneller gewicht te verliezen. Ze vertonen gedrag wat heel snel de verkeerde kant op kan gaan. Maar de meiden die veel in het topic zijn, kiezen ervoor om die meiden juist te informeren over de gevolgen van weinig eten, pillen, shakes en al die dingen. En aan te raden om hulp te zoeken indien nodig.
En ik denk dat de norm moet worden op GS. Het informeren en adviseren om hulp te zoeken. Met het sluiten van topics bereik je niks, je zorgt alleen dat meiden het ergens anders kan zoeken. Maar ik denk juist door meiden erop te wijzen dat ze, of hulp moeten zoeken, of met hun ouders erover moeten praten, juist kan zorgen dat meiden geholpen worden.
Maar af en toe betwijfel ik of er genoeg mods daarvoor zijn, in mijn optiek zouden er genoeg mods moeten zijn die kunnen meelezen bij de topics waar het meeste gevaar is op ongezond gedrag. maar dat is misschien onrealistisch