[discussie] 14, te jong om uit te gaan?

Naar aanleiding van dit topic.
Wat vinden jullie van de minimumleeftijden in kroegen en fuiven? Nodig, of mag het allemaal wat losser en zijn 13-14 jarigen volwassen genoeg?

Ik vind het te jong. Als de leeftijd 14 wordt, willen alle 11 jarigen dadelijk ook weer uit. :l

13-14 jarige komen net uit hun poepluiers
Zelf ben ik ook 14 en ben nooit naar disco’s of kroegen geweest als ik beetje rondkijk qua leeftijd zijn er al heel veel die roken drinken naar kroegen disco’s gaan. Ik vind dat t wel een beetje aan de jonge kant ligt maar das mijn mening.

Ik vind dat je rond je 16-17e wel uit kan gaan

Er is niet voor niks een minimumleeftijd van 16 in de meeste discotheken.
Als je lekker uit wil gaan, ga dan naar iets als een teenage party ofzo. Zijn er genoeg.
Ik ben nog nooit voor mijn 16e uit geweest, ook al leuk me dat wel leuk. Oke, ben wel naar teenage party’s geweest, en naar een discotheek waar je 15 voor moets zijn. Maar nooit naar een 16+ tent.
Nu ben ik (over 7 dagen) 18 en ik irriteer me dood aan al die jeugd. Die verzieken het voor de anderen.
Zo trots dat ze met hun 15 jaar naar binnen zijn gekomen en tikken het ene glas achter het andere aan naar binnen, en nog voor dat het 3 uur is geweest hangen ze al boven de wcpot.

Laat ze toch lekker thuis een filmpje huren en liters fristi achterover tikken.

Ik ben 14 en mag nog niet uit. Vind ik ook niet nodig.

In een speciale 14+ of 12+ disco ofzo wel. Maar ik zou als 14-jarige niet naar een 16+ disco gaan, er is niet voor niks zo’n leeftijd ingesteld.
Oké als je BIJNA 16 wordt en al je vrienden gaan uit en zijn 16 dan vind ik het wel oké…

Ik vind het wel te jong om naar 16 + feestjes te gaan.
of plekken waar alcohol is. Maar niet feesten waar gewoon alleen kinderen van hun leeftijd zijn, en geen alcohol.

ik vind 16 toch de normle leeftijd en voor sommigen gwoon 18.
het is zo van ik ben 14 dus bijna 15 en dus bijna 16 en dat slaat dus nergens op :slightly_smiling_face:,
ik ben over een half maadje 16 en blijf nu ook gewoon nog thuis of ga naar de soos in onze dorp die vanaf 12 tot best oud is, maar zijn niet veel 12jarigen ofzo :slightly_smiling_face:
ik vind het alleen vre-se-lijk als ze gewoon stom dronken zijn :pensive:

Ik ben ook 14 en mag nog niet uit. Natuurlijk zou het me wel leuk lijken, maar ik ga niet zogezegd bij een vriendin blijven slapen om dan stiekem uit te gaan. Als ik 16 ben zal het des te leuker zijn voor me dan dat ik nu al me ieder weekend ga bezatten in een club waar ik binnen ben geraakt door een vals ID.

haha ja ik zie ook altijd als ik uitga (waar het geen 16+ is want ik ben ook nog geen 16) van die meiden van 14/15 en die regelen dan een bandje en dangaan ze heel veel drinken --’ Of ze drinken 1 biertje en doen alsof ze super dronken zijn wat nergens op slaat. Aandacht-tekort!

ik vind het te jong om uit te gaan naar plekker waar alcohol word geschonken
dadelijk komen er ook nog kindjes van 12 naar dat soort plekken dat wordt te gek

Ik ben zelf 14 en je hebt wel van die ‘tienerfeesten’ waar ik wel eens heen ga, maar dan is echt 90% slet/player. Sommige zijn op deze leeftijd dus niet verantwoordelijk genoeg, dus ik vind het te jong.

Ik vind het te jong.
Lijkt tegenwoordig trouwens wel alsof alles alleen maar om uitgaan draait. En als je niet uitgaan ben je meteen abnormaal en raar.
Er zijn zoveel andere (leukere) dingen om te doen dan in een ruimte te staan waar te harde muziek gedraaid wordt, iedereen zich volgiet met alcohol en waar je tegen allemaal zweterige lijven van vreemden aan staat te wrijven…

Nou ik weet nog wel toen ik zelf 13,14 was maar wat graag toch wel af en toe uit wilde gaan. Mja dat komt ook doordat ik eigenlijk alleen maar vrienden heb die altijd paar jaar ouder zijn dan ik, dus dan ben je ook wel vrij snel ‘bij’, om het zo maar te zeggen.
en toen ik 15 was ging ik gewoon al uit (kwam ook altijd overal binnen)
mja ik moet nu wel zeggen, ikben 17. en ik zie het nu echt niet meer zitten om naar van die kroegen te gaan waar van die kutkindjes van 15 allemaal binnen proberen te komen. dat is gewoon echt saai, ja leuk voor hun, dat hun ook uit kunnen gaan enzo maar nee ik voel er zelf niet zoveel voor om daar tussen te gaan staan.
dus tegenwoordig ga ik naar 18+ clubs.

Te jong… en ben het met de mensen eens die dit ook zeggen en hun argumenten hiervoor geven.

Als je na een discotheek ga voor 14-jarige oké maar anders vind ik het wel te jong.
Ik ging toen ik 14 was wel na zo discotheek maar dat is voor 14-jarige en ouder. Maar er is niet voor niks het minimum leeftijd 16+.

-

Dat zuipen doen ze alleen maar om erbij te horen. Pathetic en irritant dat er ouders zijn die hun kinderen toelaten dit te doen.