Discuservaringen.

Hoi allemaal,

Ik had even een vraagje voor de mensen die een discus gebruiken, ik gebruikte vroeger altijd een blauwe en een rode inhalator maar nu heb ik dus een discus, beetje een apart dingetje.

Wat zijn jullie ervaringen met een discus? Helpt het goed voor jullie? Hebben jullie tips hoe je misschien dat poeder beter kan in ademen, dat is me namelijk nog niet echt gelukt :bored: En voor de mensen die een inhalator en een discus hebben gebruikt, welke is fijner?

Bedankt alvast.

Dankjewel voor de video! & Ook bedankt voor de spoel - tip, want op de bijsluiter staat niks over spoelen maar op het doosje stond wel ‘spoelen na gebruik’ :slightly_smiling_face:

Kijk even op deze site. Staan handige gebruiksaanwijzingen

Ik heb zelf toen ik jonger was altijd een inhalator gehad, maar toen ik ouder werd ben ik over gestapt op discus. Het went erg snel en het is handiger, aangezien je geen voorzetkamer meer nodig hebt.

Voor mij werkt een discus net zo goed als een inhalator. En die poeder proef je toch nauwelijks, het is je waarschijnlijk gewoon gelukt om het goed in te ademen.

En als je nog niet overtuigd ben als het gaat over de poeder inademen zou ik zeggen: neem er even de tijd voor, adem eerst goed uit, en daarna heel krachtig in. Dan zou het goed moeten zijn.

Ik vind zelf een inhalator met een kamer (zo een aerochamber) er aan vast fijner. De poeder doet naar mijn idee dan beter zijn werk. Van dokters heb ik ook begrepen dat ze liever de voorkeur geven aan een inhalator met kamer. Een discus heb ik altijd bij me, omdat dit eigenlijk veel handiger is om mee te nemen.
Ik heb nu alleen ventolin maar heb ook andere gebruikt.