Discriminatie

Heee.

Altijd als ik over straat loop, hoor ik 9 van de 10 keer wel mensen praten over Gingers, Kutturken, Marokkanen die alles stelen, en Moslims die iedereen willen vermoorden ofzoiets.

Ik word daar zo ziek van !
Ik ben dan zo een zogenoemde ‘ginger’ en ik vind het echt helemaal nergens op slaan.
ik word op straat nageroepen met Gingerspot enzo.

en ik ken een meisje die is turks, en 1 keertje stond ze in de rij te wachten bij de supermarkt en ging ze voor de lol turks praten (zij kan dat namelijk, logisch)
Word er gelijk naar haar geroepen, : Hee kutturk schiet 's op .

Dus mijn punt is.
Wat vinden jullie van discrimineren ?

Tuurlijk is het belachelijk :’). Wat verwacht je wat we zeggen? Nee, discrimineren is goed!!

Maar idd, ik vind dat je helemaal gelijk hebt. Laat mensen gewoon in hun waarde.

Ik snap het ook nooit ^^
‘Hoofddoekjes raar vinden’ / ‘Gothic stijl niet snappen’
WTF? wat gaat dat jou aan? sinds wanneer moeten mensen zich houden aan de regels (qua uiterlijk) die andere mensen hebben gestelt.
Alsof er mensen zijn die niet uit hun moeders buik komen, maar uit mars dat zij dan meer mogen bepalen ^^

maar ik hou hierover op want dan word ik boos…

Wow, dat je voor gingerspot wordt uitgescholden? Dat heb ik echt nog nooit gehoord, belachelijk!

Discriminatie is idd belachelijk, sowieso is het al belachelijk hoe weinig respect mensen voor elkaar hebben tegenwoordig.

ik heb echt een HAAT aan mensen die discrimineren.alsof er geen nl jongens.meiden zijn die gaan stelen ofzo…
enn ik heb een vraag, komt vast heel dom over maar wat is een ‘’ ginger’’ ofzo? $$

Ik ben het met je eens! Wel jammer dat je op straat wordt uitgescholden…

Gisteren nog, ik zat te fietsen met oordopjes in. En zo’n klein jongetje zat met zijn vader ofzo te praten (Nederlander) en toen zei dat meisje iets tegen mij, maar ik hoorde het niet. Ik hoorde die vader zeggen: ‘‘Ze is doof, laat haar’’ ofzo.

Ik wordt echt gefrustreerd door dat soort mensen.

ik haat discriminatie ik zat vorig jaar in Genk (in belgie) op school en toen zie zo’n turk, een marrokaan en een belg zo : stomme hollander ga terug naar je eigen land echt super irritant vooral om dat van die turk en marrokaan te horen want zij zijn veel verder van hun land :S ik haat die k*t mensen die me discrimineren

ginger = red hair, red freckles (oké sproeten zijn toch altijd rood xD?).
gingerspot = no idea.

uhmm als ze daar zijn geboren is dat hun land ^^
en omdat je niet weet waar ze zijn geboren moet je ze als belgen beschouwen.
Dit vind ik ook echt zon domme opmerking !

Eerlijk gezegd irriteer ik me ook aan buitenlanders die hun eigen taal spreken in de samenleving (dus thuis vind ik goed), maar ik haal iemand daar niet mee naar beneden.

Over het algemeen wil men over Gingers grappen maken. De opmerkingen over Marokkanen en Turken zijn wél serieus, en eerlijk, ik begrijp het allemaal… Behalve dat van Gingers dan.

Ik denk dat iedereen wel eens gediscrimineerd wordt. De een alleen wel vaker dan de ander. Niet dat het goed te praten is hoor. Het is nooit goed te praten.
Ik word ook weleens gediscrimineerd omdat ik Nederlands ben, soms ook omdat ik blond haar heb en soms ook omdat ik dun ben.

^Sleipnir,
Ik heb een jaar in het buitenland gewoond. Als ik op straat was ging ik echt geen Duits met mijn gastmoeder of een Nederlands meisje met wie ik een aantal keer had afgesproken spreken.
Soms erger ik me er wel een beetje aan als ze je ondertussen aan zitten te kijken, want je weet nooit of ze het dan over jou hebben, maar ik snap het compleet dat mensen onder elkaar de eigen taal spreken.

Ik vind het ook wel verschillen per situatie. Bij mij op school staat er b.v. in de schoolregels dat er binnen de schoolmuren Nederlands gesproken moet worden. Als ze dan ondertussen in de klas Turks met elkaar gaan spreken vind ik dat erg asociaal. En dat gebeurt dus heel vaak in mijn klas. En als er dan wat van gezegd wordt door de docenten dan beginnen ze natuurlijk meteen te schreeuwen dat de docenten aan het discrimineren zijn.

Ohja.
Gingerspot is dat als je een ‘ginger’ ziet dat je dan elkaar gaat slaan. dus iets heel onzinnigs. -__-’
en ik word daar zo schijtziek van. maar ik voel me te trots om mn haar te verven, het is zo een mooie kleur!

Nee, dat snap ik wel. En ik voel me er ook ongemakkelijk bij als winkelbediendes onder elkaar in een andere taal praten (tenzij ik zelf in het buitenland ben en Engels niet de officiele taal is).

Maar ik heb het over openbare ruimtes in het algemeen, en zo kwam het originele statement van Sleipnir ook over.

mag ik vragen waar je ongeveer in het land vandaan komt? ik heb zoiets namelijk nog nooit meegemaakt. Heel apart en belachelijk!

Ik moet zeggen dat ik me ook vaak zat schuldig maak aan het spreken van mijn moedertaal tussen allemaal Nederlanders. Meestal komt dat omdat ik met mijn moeder of vader ben en ze kunnen wel goed Nederlands, maar met hen communiceren in mijn moedertaal is toch een stuk fijner. Maar ach, het is niet alsof we alles bij elkaar schreeuwen en overdreven gaan zitten doen, dus ik kan me niet voorstellen dat het mensen ZO erg irriteert.

Maargoed, ja, discriminatie is kut en het slaat nergens op. Tja, wat anders kan je daarop zeggen? :’-)

ik vind het vooral irritant dat mensen het verschil tussen racisme en discriminatie niet snappen. Discriminatie is als je ergens achter wordt gesteld door je uiterlijk/geslacht/afkomst, bijv dat je een baan niet krijgt omdat je Marokkaans bent. Uitschelden voor ‘kutturk’ is geen discriminatie maar een vorm van racisme.

Maar moet zeggen dat ik het ook belachelijk vind al die vooroordelen en mensen maar uitschelden om afkomst/haarkleur. Maar aan de andere kant vind ik ook wel dat allochtonen zelf alles maar discriminatie noemde, zoals iemand hier dat turks praten tijdens de les als voorbeeld gaf. Veel allochtonen roepen maar dat ze gediscrimineerd worden, terwijl dat helemaal niet zo is. Als een nederlander iets zou doen wat niet mag in de klas, wordt die daar als het goed is ook op aangesproken.