Discriminatie...

De reden dat sommige mensen niet van moslims/buitenlanders houden:

Bijna 55 procent van de Marokkaanse mannen in de leeftijd van 18 tot 24 jaar in Rotterdam komt in aanraking met de politie. Van de autochtonen is dat 18,4 procent. (Bron: Elsevier)

De cijfers liegen niet.

Dat hoor ik dus ook van mensen.

ja dat, omdat veel van hen wat lager is opgeleid omdat er nog niet zoveel generaties wonen in nederland vertonen ze hetzelfde gedrag als sommige lager opgeleide autochtonen. Alleen bij hen valt het op.

Wat heeft afkomst met geloof te maken? Er is geen link hoor. Al waren Marokkanen joden, dan zouden ze alsnog in aanraking met politie komen. Hou de Islam hier buiten, wil je.

Ik ben Marokkaans, maar heb nog nooooit in heel m’n leven gehoord
van iemand dat ik onrespectvol ben, me niet goed aanpas of andere bullshit :’)

Ja dat is jammer dat die cijfers zo zijn. Nu moet je er wel rekening mee houden dat dat een beperkte leeftijdsgroep is in alleen rotterdam. Is natuurlijk geen excuus, maar geeft wel aan dat dat niet per se representatief is. Ik denk dat het grootste probleem is in nederland met “dat soort” (criminele) buitenlanders dat ze niet opgevoed worden, althans veel niet. In dat soort culturen worden kinderen door de hele buurt (hele familie en buren e.d.) opgevoed. In nederland is de maatschappij veel individueler ingesteld, waardoor dit soort jongeren niet de opvoeding krijgen die ze in hun eigen land wel hadden gekregen, maar hun ouders ook niet op de “nederlandse” manier opvoeden.

Als ze al die vervelende, niet aanpassende buitenlanders nou eens het land uitzette, dan zouden er geen problemen zijn.

En dan, met dranghekkens bij de grens gaan staan en paspoorten controleren?
Dat hou je zoiezo niet tegen. Ik vind als ze zich misdragen dat ze gewoon harder moeten worden aangepakt. (niet alleen de buitenlanders maar ook gewoon nederlanders) Wat dat betreft is dit land echt veelste soft.

At HeartxCore, precies. Criminelen zijn criminelen. Ze dienen harder aangepakt te worden, zodat ze het afleren.

Dat sowieso. Politie treed hier geeneens op -.-’ In Amerika ramt de politie ze gelijk dood met knuppels XD Wat doen ze hier ? Een beetje poezelig gaan lopen uitleggen wat ze wel niet fout hebben gedaan -.-’ en inplaats van dat ze echte criminelen gaan vangen gaan ze schoolkinderen op het fietspad tegenhouden.

Omdat ze niks mogen!
En dat ligt politiek gezien. Ze roepen wel allemaal heel hard ; meer blauw op straat, betere aanpak. Maar ondertussen, waar lopen ze op t bezuinigen. Juist op de politie. Als ze daar nou eens gewoon geld voor vrij maken, ze meer vrijheid geven zodat ze de criminelen harder kunnen aanpakken, zou het al stukken beter gaan

Hoezo, als ze zich niet willen aanpassen, gaan ze toch lekker terug naar waar ze vandaan kwamen. Je kan ze moeilijk straffen voor het niet aanpassen?

Ik vind dat autochtonen steeds meer discrimineren.
Als ik zeg dat ik half marokkaans ben is de eerste reactie ook altijd: “Oh echt waar, je spreekt de taal zo goed! En je gedraagt je helemaal niet als een marokkkaan!”
Nou flikker op zeg.
Maar boeiend, ik ga toch in het buitenland studeren en in het buitenland wonen x]
Ik voelde me hier ooit thuis, en dat begint steeds minder te worden.

Denk jij wel na?
Criminaliteit komt meer voor in armere bevolkingsgroepen. Marokkanen komen moeilijker aan banen.
“In aanraking met de politie” is trouwens ook nog eens heel erg vaag naar mijn mening. Vergelijk die ‘cijfers’ maar eens met hoeveel daadwerkelijk ook misdaden plegen en na hun 24ste ook blijven plegen.

Eum nee. Het is en blijft een feit dat ‘blanken’ een regelrechte voorkeur krijgen bij het krijgen van jobs. Waarom denk je dat er speciale wetten moeten gemaakt worden om dit tegen te gaan? Ze geraken moeilijker aan werk en ja dat is discriminatie en daar mag best wel wat aan gedaan worden.

Marokkanen worden ook gemakkelijker geviseerd en verdacht dan autochtonen. Dat is ook een onderdeel van discriminatie.
Let op, het kan zijn hoor maar die cijfers lijken me heel erg onwaarschijnlijk. Alsof er echt wel iets achter moet liggen.

Op cijfers vertrouwen is goed, maar in dit geval zouden ze beter de cijfers vrijgeven van Marokkanen die ook werkelijk veroordeeld worden in plaats van in contact komen met de politie.

Plus, dat criminaliteit komt vaker voor in laagopgeleide gezinnen. Aangezien Marokkanen met discriminatie te maken krijgen, geraken ze moeilijk aan werk en hebben de jongeren geen motivatie om te studeren en verzeilen ze in de criminaliteit. Om dat tegen te gaan, moet je ze niet terugsturen naar hun land. Integendeel. Een betere begeleiding en opvolging is noodzakelijk om dit tegen te gaan.

Als ze zich niet aanpassen lopen ze vanzelf een keer tegen de lamp. Het is niet alleen het niet aanpassen maar ook de verschillen qua cultuur, opvoeding enz.
Ik vind ook niet dat ze gestraft moeten worden als ze zich niet aanpassen. Maar als ‘‘buitenbeentje’’ van de nederlandse cultuur beland je vanzelf waarschijnlijk (dus lang niet altijd!!) in een situatie waar je misschien een verkeerde keuze maakt en in aanraking komt met politie of justitie.
Terugsturen heeft geen zin, dat is een verplaatsing van het probleem omdat ze daar ook vaak niet meer worden geaccepteerd. Bovendien kun je nooit controleren of iedereen die het land is uitgezet is daadwerkelijk wegblijft.

Deportatie! Probleem opgelost! :thinking:

Agh ja Onze politiek slaat ook nergens op ofzo. Als het zo door gaat komt het niet goed met dit pruts landje :stuck_out_tongue: Veel gelul maar niks waarmaken zo kan ik het ook haha

Ik zeg gewoon: Ik ben een omgekeerde bounty.
Ik vind discriminatie dus nergens op slaan =]