Discriminatie...

Dus… ik zat vandaag met een jongen op msn.
Ik noem 'm A, hij liet een filmpje zien over Geert Wilders zijn toespraak in New York (over dat gebeuren van de moskee in de buurt van het WTC, snap trouwens niet wat het probleem is, omdat het alleen maar in de buurt is).

Maargoed, hij begon over de islam, toen over de moslim en toen over het joodse geloof en daarna over alle buitenlanders in Nederland. (btw: ik bedoel hiermee A dus.)
Hij draaide HELEMAAL door. :S

Maar ik snap het probleem helemaal niet wat er zo erg is aan buitenlanders…
Als wij op vakantie gaan moeten de mensen maar respect voor ons hebben en aan ons aanpassen enzo, maar als ze hier komen is het ineens niet goed. :S

Ik snap het echt niet…
Vooral dus niet van die extremisten die buitenlanders/ immigranten in ons land ‘haten’…

Hebben jullie ook zoiets… ? :S

Eigenlijk niet.
Ben ik nu erg?

Ik denk dat het gewoon komt omdat sommige marrokanen & turken (voornamelijk) nogal een slechte indruk achter laten.

Naja, als mensen zich niet aanpassen nee, dat snap ik. Dat is gewoon pokkeirritant. Zelf ben ik ook half buitenlands, maar ik gedraag me normaal.

Verder hou ik me niet zo bezig met discriminatie, want zelfs al wordt ik gediscrimineerd, het kan me weinig aka níets schelen. Zolang ik maar niet weg hoef, waarvan ik eigenlijk 100% zeker ben dat dat niet hoeft.

Discrimineren is 1 ding, maar mensen die gelijk zo op hun tenen zijn getrapt vind ik irritant.

idd, Die verpesten het dus eigenlijk voor de marrokanen en Turken die wel gewoon zich willen aanpassen en aardig zijn enzo :frowning_face: Je hoort bijna nooit iets over hun als iets geweldigs doen ofzo -.-’ Dit geld voor alle buitenlanders trouwens.

Ik vind dat ze de buitenlanders die zich niet aan willen passen en geen Nederlands willen leren enzo het land uit mogen zetten. Ze moeten maar dankbaar zijn dat ze hier mogen blijven. Nederland zit al bomvol.

Pas ook op tv zat er een Surinaamse man helemaal te zeuren over NL en blbalabla. Ja dan denk ik ga dan terug naar waar je vandaan komt ofzo als het je hier niet aanstaat XD

ik kijk nooit dingen waar wilders in voorkomt, ik vind hem een beetje irritant.
Ik heb het dus niet gezien maar hij draait idd wel een beetje door in al zijn overtuigingen enzo(want ik lees wel de krant),
gewoon die gast proberen te negeren (in: niet mee bezig houden), daar word ik in ieder geval het gelukkigst van.

Ik snap niet precies waar je nou op doelt als je zegt ‘hebben jullie ook zoiets?’
Dat ik het overdreven vind hoe mensen tegen buitenlanders aankijken of zo?

Klopt, want door de media is het vaak nog moeilijk te geloven dat die werkelijk bestaan.

ik vind sowieso niet dat mensen in het buitenland zich moeten aanpassen aan ons als wij daar zijn, eerder andersom. Als je ergens “te gast” bent, moet je je naar de gewoonte van dat land/streek/plaats aanpassen, maar er moet wederzijds respect voor elkaars gewoonten zijn. Zo moeten mensen die hier willen wonen, gewoon de taal leren, mannen moeten vrouwen een hand geven en het is onbeleefd als je gezicht bedekt is (hoofddoekjes prima, burka’s zijn onbeleefd in onze westerse samenleving).
En die criminaliteit door buitenlanders, het is inderdaad een feit dat de meeste “kleine criminaliteit” (overvallen, gevechten enz) door buitenlanders wordt gepleegd. Daar moet iets aan gedaan worden, van mij betreft sturen ze buitenlanders die zich op die manier gedragen terug naar eigen land, en nederlanders die dat doen mogen lekker lang opgesloten worden.

oh en wat ik ook vind is dta sommige buitenlanders die discriminatie zelf creeëren. Als bijv. 2 mensen solliciteren, de een buitenlands, de ander nederlands en die nederlander gewoon beter is voor de job, schuift die buitenlander het vaak op “discriminatie”, gewoon om zo zijn zin door te drijven.

+1

Ik ben ook tegen die extremisten enzo
Maar dat komt omdat ik zelf ook een Turk ben dus dat is wel een beetje logisch toch?
Maar ik snap die mensen ook wel want in de stad waar ik woon heb je ook heel veel van die tuig buitenlanders enzo en daardoor hebben de mensen ook hekel aan de ‘normale Turken’ dat vind ik zelf best wel kut maarja.

Hier ben ik het mee eens.
Ik merk ook dat als ik aangesproken wordt op het station (en dan niet op een goede manier) het meestal buitenlanders zijn. En natuurlijk zijn er ook gewoon normale buitenlanders hoor, en daar heb ik helemaal niets tegen, maar ik vind ook dat ze(de “slechte” buitenlanders) dan terug moeten naar hun land, en zoals jij ook al zei, nederlanders die dat doen mogen opgesloten worden.

Ben zelf ook niet helemaal nederlands (half), en ik pas me ook gewoon aan. Ik zie het probleem niet…
Maargoed, ik ben wel tegen Wilders. Hij overdrijft, vind ik.

ik heb ook allemaal van dat soort jongens in de klas, ze discrimineren er op los en er komen af en toe woorden uit dat je denkt dat kan je toch niet zeggen?!
ik erger me hier eigenlijk wel heel erg aan omdat ze allemaal een slecht beeld in hun hoofd hebben van deze mensen.

ik ben al een aantal keer in turkije geweest en in het begin was ik eigenlijk gewoon bang om naar turkije te gaan omdat ik al een bepaald beeld had van de turkse jongens en meisjes van hier.
jongens die je na fluiten, iets naar je roepen, onbeschoft zijn enz. (begrijp me niet verkeerd, ik weet dat niet iedereen zo is!)
en dat heb ik ook gemerkt toen ik in turkije was want ik vond het echt geweldig daar!
de mensen zijn heel lief en willen alles voor je doen maar zoals hier al gezegd wordt sommige verpesten het gewoon voor andere waardoor mensen een verkeerd beeld krijgen. (ook bijvoorbeeld van het islam.)
ze worden gewoon allemaal in dezelfde la geschoven …

en dan hebben we dat gedoe nu met wilders, wat gaat er gebeuren als hij het hier starks voor het zeggen heeft …

Wat een onzin. Buitenlanders hebben het hier naar hun zin en als het hen niet bevalt, kunnen ze morgen nog hun koffers pakken ja. Er zijn inderdaad een aantal buitenlanders die het verknallen. Maar dit geeft mensen niet het recht om elke buitenlander als ‘‘slecht’’ te bestempelen, wat wel vaak gebeurt jammer genoeg. Ik snap die bullshit over extremisten ook niet. In NL heb je nauwelijks extremisten. Dus wat de rest bazelt, begrijp ik niet zo.

Dat had ik precies ook! in mei voor het eerst naar turkije geweest en ik vroeg me af waarom ik dat in hemelsnaam had uitgekozen met mijn moeder (mijn moeder had hetzelfde, maar het paste binnen mijn studentenbudget, dat was de grootste reden) en in oktober gaan we weer omdat het zo enorm leuk was. De turken zijn daar inderdaad heel erg anders, gastvrij, vriendelijk en niet echt opdringerig (soms wel, maar als je duidelijk bent laten ze je ook gewoon met rust). En het stomme is he, zulke landen willen “onze buitenlanders” niet eens terug, omdat ze niet zoals hun eigen inwoners zijn.

^Zoiets merkte ik ook al.
Ik wil niet veralgemeniseren, maar in Turkije vond ik de bevoking anders dan turken in Nederland.
Op een betere manier dan.

hihi ik ben nu echt helemaal verliefd op dat land, ik wil daar alleen nog maar heen!
ik heb ook echt heimwee als ik weer thuis ben :wink:
en wat betreft het laatste, daar heb je helemaal gelijk in!
dat heb ik ook echt vaak genoeg gehoord van de mensen daar.