Discriminatie tegen alto's en emo's

Op mijn school zijn er nauwelijks emo’s en alto’s. Tenzij je wannabe Emo’s erbij rekent, dan is de hele school wel emo.
Maargoed, er was een meisje dat een stuk in de schoolkrant had geschreven over dat ze uitgescholden wordt omdat ze alto is. Ze heeft rossig blond haar (dat eerst knalroze was), ze draagt Doc. Martens, roodgeruite skinny’s, een Paramore vest, schoudertassen met de bandnamen er al op genaaid etc. Het is maar wat je alto noemt. Ze schreef dat ze een keer werd bekogeld met koekjes, dat mensen haar kutzwerver noemen en dat iedereen op haar neerkijkt. Ja, iedereen. Zegt ze. Haar haat is tegen de hele school gericht, wat ik dan weer jammer vind van haar.

“Aan de ene kant ben ik jullie er dan ook dankbaar voor dat ik zo behandeld ben. Ik heb nu een laag om mezelf heen gebouwd zodat ik ertegen kan als ik 's ochtends op de fiets zit en weer word uitgescholden door mensen die zo zielig zijn dat ze dat pas doen als ik langsgefietst ben en een paar meter voor ze fiets en het toch niet hoor omdat ik toch naar muziek luister.”

Ikzelf vind dat ze die paupers te serieus neemt. Ik vraag me af of ze ook echt wordt uitgescholden, aangezien ze je altijd aankijkt alsof ze je het liefst wil bewerken met een scheermes :zipper_mouth_face:

Nu wil ik jullie vragen of dat bij jouw school gebeurt of dat je zelf als alternatieveling wordt uitgescholden.

Ikzelf luister naar rock en metal muziek. Ik kleed me vaak in het zwart. Ik heb zwart/blond haar en een schuine pony. Ben ik nu emo? Nee. Maar ik word steeds door een gast in een andere klas voor kutalto uitgemaakt. Ik vind het niet erg, want hij is zelf een (kut)alto :stuck_out_tongue:
Maar ik kom wel volgend jaar bij hem in de klas. Leuk!

Vroeger(5 jaar terug) werd ik in mn alto periode altijd uit gescholden voor kut/stink hippie. xD
Maar dat was alleen buiten, op school heeft nooit zo’n sfeer gehangen.
Ik zat toen altijd in de pauze bij een vriendin en haar vrienden, en op ten duur noemden we onszelf gewoon stinkhippies. xD

Gelukkig heb ik de overzeasbroeken allang in de wilgen gehangen.

.

alteuwww

[b]ben zelf eerst alto geweest, toen gothic, en toen heel eventjes emo periode gehad, en toen weer cyber gothic xD, maar ben er nu weer helemaal over heen.

ben ook vaak genoeg uitgescholden. maar dat komt vooral omdat de mensen om je heen je niet begrijpen. want als alto zeinde wil je je afzonderen van de rest en juist niet opvallen. De mensen eromheen zien het juist anders. die zien het als een aandacht trekkend iets. terwijl dat juist helemaal niet zo is.

gothic/alto/emo’s zijn miss understood[/b]

Als je alto bent, wil je je toch niet altijd afzonderen? Er zijn genoeg andere alto’s die juist vrienden willen maken, ook al zijn die geen mede-alto’s.

Ik word al vanaf groep acht ‘gepest’ om mijn kleding etc., en ben daar harstikke onzeker van geworden, ik ging elke dag weer met een rotgevoel naar school, en heb nog nooit vrienden gemaakt op school, omdat mensen je beoordelen op je uiterlijk, ik heb daar heel erg veel last van gehad, en nu nogsteeds val ik vaak terug op die onzekerheid, als mensen alleen al naar me kijken, en nog word ik vaak uitgescholden, dus ik snap de haat van dat meisje heel goed! ik haat mijn school ook, en het liefst wens ik ze allemaal DOOD. dankjewel … en mensen vragen dan wel eens aan mij: ‘Waarom verander je dan niet van kleding als je er zo’n last van hebt ?’ en aan die vraag heb ik toch wel zo’n hekel, ik bedoel, ik ben onzeker, maar nog net niet zo onzeker om mijn stijl die ik geweldig vind te veranderen.

ik ben de enige niet-huppel op mijn school (wat wil je, kutbasisschool)
en dat is heel grappig. vooral als je mensen uitlegt wat emo nou eigenlijk
is, dan zeggen ze allemal ‘o.’ XD

Ik ben zelf geen alto/emo of iets gewoon een standaard meisje met basic af en toe wat anders kleding. Maar bij op school had je wel een ‘groepje’ en die werden vaak wel aan gekeken, omdat ze écht raar deden zoals dingen door neus doen enzo maar echt uitgescholden dat niet. Iedereen op school wist wel dat er zo’n groepjes was maar waarom zou je je druk maken om andere?

Zodra je van de middelbare school af bent, verandert, mensen krijgen door dat ze kinderachtig zijn geweest. Er word van je verwacht dat je je volwassen gedraagt dus dat doen ze dan meestal ook.

"want als alto zeinde wil je je afzonderen van de rest en juist niet opvallen. "
Dit snap ik niet helemaal, als je alto bent, dan wil je je afzonderen? En als je emo bent dan wil je je snijden? En als je een huppelkut bent, dan wil je shoppen tot je er bij neer valt? En als je kakker bent dan wil je golfen?

Heeft elke leefstijl/kledingstijl een vast doel? Ik draag graag jurkjes en hakken, hierdoor krijg ik het beeld van; netjes.
Netjes houd in dat je goed gedraagt, moet ik me dan ook maar zo gaan gedragen…?

Ik weet niet wat voor alto je bent als je je wilt afzonderen.
Wij waren van de “yay koRn luisteren, hangen op de skatebaan, leuke armbandjes maken” types.

:'3

Ik werd dinsdag nog uitgescholden voor ‘vieze gothic’, maar dat was ook omdat ik hem natgooide met water, haha xd

Normaal noemen ze me emo, alto of vrolijke gothic. Zelf heb ik geen idee wat ik nou ‘ben’, maar dat maakt me ook niks uit ofzo. Ik maak me er ook niet druk over ;p

er zit echt een WANNABE skater bij mij op school. Hij zei een keer dat hij “half” skater/half emo was en dat hij emo haar had. Van dat emo haar is niks waar, en zoals ik al zei, hij is dus wannabe.
Vandaag zei hij tegen een meisje bij mij op school dat zij een kut emo was. Nou en dat voor iemand die zichzelf zo “emo” vind… x)
Echt een heel sneu geval is hij. xD

ik werd ook altijd ‘uitgescholden’ voor hippie. Maar 'k zat er niet mee. Meestal is het nogal eentonig, maar soms wordt er wel eens een grappige opmerkingen gemaakt waardoor ik in de lach schiet x’D.
Maar ik ben ook wel eens uitgescholden door een veertig jaar oude vrouw. Echt waar. Hoe ontzettend sneu kan je dan zijn?

trouwens, mensen kennen alleen maar kutgothic, kutemo, kuthippie, en kutalto.

ik vind ze gewoon eng! het kan aan mij liggen maar ik vind ze altjd zo eng doen enzo… ik weet niet wat ze zo leuk vinden aan doodskoppen? kom op waarom ga je jezelf behangen met doodskoppen… verder hebben we op school een groepje die rondlopen… ik noem ze altijd de gothicband/ gothicparade als ze aankomen lopen… sorry als iemand hier emo ofzo is…

Serieus? Door een 40 jaar oude vrouw? Dat is echt bijzonder sneu.

Ik zie meestal wel omaatjes die helemaal weg zijn van hanekammen :3
“Ik vind het echt mooi” zeiden ze eens tegen een punker.
Annemarije heeft dat ook vaker gehoord xD

Ja in de 1e en 2e vooral, op schoolfeesten werden ze in elkaar geslagen, op schooldagen werden ze gepest en bekogelt met eten en blikjes enzo.

Mijn school bestaat zowat alleen maar uit alternatievelingen xD maar daar respecteert iedereen elkaar gewoon, heel anders dan op mijn vorige school.

[nohtml][b][message=2821561,noline]E_kid schreef op 19 juni 2008 @ 17:08[/message]:[/b] Serieus? Door een 40 jaar oude vrouw? Dat is echt bijzonder sneu.

Ik zie meestal wel omaatjes die helemaal weg zijn van hanekammen :3
“Ik vind het echt mooi” zeiden ze eens tegen een punker.
Annemarije heeft dat ook vaker gehoord xD[/nohtml]

Ja echt waar ¬¬’

ze zeiden ook es een keer punthoofd ofzo tegen haar? X’D Die is ook wel origineel.

Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand nog op die leeftijd zich nog zo kinderachtig gedraagd.
Whaha tegen Anne? Die is wel geinig xD