Heeft iemand hier ervaring mee? Dus in plaats van je id een cjp pas meenemen + nog wat andere pasjes met je naam erop (bijv. pinpas, bibliotheekpas, enz) en daarmee een discotheek binnenkomen? onder het mom van ‘id vergeten maar dit heb ik nog wel’? en zou dit lukken met oud & nieuw?
Dit slaat nergens op. Als je te jong bent, ga dan gewoon niet uit en wacht gewoon.
^Idd. +er staat me iets van bij dat jij laatst ook al zo’n topic had, maar ik kan het ook fout hebben.
Als je om je id gevraagd wordt, willen ze waarschijnlijk ook echt je id zien, of iets anders met je geboortedatum.
^ Op je cjp staat je geboortedatum.
En ja, klopt. Maar als je er even bij denkt: al mijn vriendinnen zijn al ruim 16,5 of 17 (en ik ben dus 15,5). Zij gaan allemaal uit met oud & nieuw en neee ik ga niet in mn eentej thuis zitten, ik wil gewoon mee! Maar deze keer kan ik dus geen id lenen, aangezien iedereen zelf gaat.
Inderdaad, wacht gewoon een aantal tot je echt binnen mag komen. Als je wel oud genoeg bent en je echt je id vergeten bent kun je het proberen, maar ik weet niet of het je zal lukken.
Nee, volgens mij kan je alleen een id, paspoort, rijbewijs gebruiken. Dit staat er op rijksoverheid.nl:
Heeft u de Nederlandse nationaliteit, dan kunt u zich identificeren met een geldig Nederlands paspoort, een geldige Nederlandse identiteitskaart, een geldig Nederlands rijbewijs of een geldig bromfietsrijbewijs (categorie AM). U mag zowel een paspoort als een identiteitskaart bezitten.
Zie hierboven, ben al ruim een jaar niet mee gegaan met uitgaan met mn vriendinnen, maar met oud&nieuw wil ik toch wel graag mee
Heel kut voor je, deal with it.
Je vriendinnen horen rekening met je te houden.
Ik weleens mijn studentenpas of ov studentenkaart, maar dat is meestal op “gratis” binnen te komen bij feestjes op donderdag. Maar 9 van de 10 keer hoef ik mijn ID geeneens te laten zien. Maar ik denk dat een cjp pas geen goed idee is, omdat je foto er niet opstaat.
Ja, dat is de smoes van iedereen. Je bent gewoon nog niet 16. Wacht maar 'n half jaartje… Zéker met oud&nieuw zal je er niet inkomen hoor.
Vraag aan je vriendinnen of jullie niet samen iets leuks kunnen doen, filmpje pakken ofzo.
Ik verwacht absoluut niet van mijn vriendinnen dat ze voor me thuis blijven. Zowat heel 5vwo gaat daar heen, en daarbij ook nog al mn collega’s, mensen van andere scholen enz. Ik ben de enige die nog geen 16 is dus ik verwacht niet dat zij allemaal voor mij thuisblijven…
Jeetje, ik kan iets toch niet lezen als ik mijn bericht aan het maken ben wanneer jij het stuurt. Ik heb er nu al op gereageerd, maar een herhaling is niet nodig want ik lees sowieso altijd even terug.
Maargoed mensen ik vraag niet of ik moet wachten of niet, en ook niet of het verstandig is, maar of iemand hier ervaring mee heeft.
Zulk soort reacties kan je verwachten.
Ik neem het je ook niet kwalijk, ofzo.
Je vriendinnen kunnen toch wel rekening met je houden, daar zijn het toch vriendinnen voor? Vraag het ze in ieder geval, zodat je zeker weet dat ze willen gaan en jou alleen thuis willen laten.
Geen ervaring.