Hay, ik ben al tijden, echt tijden op zoek naar een geschikte opleiding die bij me past. En ik denk dat ik hem eindelijk gevonden heb. Namelijk: de MBO opleiding directiesecretaresse/management assistent. Na op internet van alles op gezocht te hebben leek het me direct heel leuk! Natuurlijk ga ik ook nog allerlei scholen bezoeken, maar wat ik niet echt kon vinden op internet waren reacties en ervaringen. Dus ik heb aan jullie de vraag, doet er toevallig iemand deze studie? En kan je me je ervaringen vertellen? Alvast bedankt!
Geen idee! Upje dus maar!
Dankje!
Oei ik raad je aan naar de vavo te gaan en je havo diploma te halen. MBO is gewoon een grote rotzooi. Ik ben er ook weggegaan. Nu doe ik vanuit mijn werk studeren. en krijg gewoon een erkende diploma.
Ja ik doe die opleiding. Ik vind het zelf erg leuk! zit in utrecht en naja mbo is natuurlijk niet echt super maar ik vind het wel best. Ik leer wat ik moet leren en heb het naar mijn zin.
Ik doe nu havo. Maar als ik me havo diploma heb wil ik een MBO opleiding volgen (ik weet dat veel mensen dit niet snappen, maar dat is mijn keuze) Maar ik houd niet van studeren en wil BBL of versneld traject volgen.
Dankje! Fijn om positieve reacties te horen.
Up up up
Ik heb ook een tijdje die opleiding gevolgd hier in Zeeland… maar het is dus totaal niet mijn ding. Hele dag les achter een pc (ik raak dan veel te snel afgeleid en ga 100 andere dingen doen behalve opletten)
Dankje! Wat moet je dan vooral doen op de computer? En je hebt toch verschillende lessen, je hoeft toch niet bij alles op de computer?
Ik doe Bedrijfsadministratie, ik denk dat het voor een deel wel hetzelfde is. Maar ik denk dat die opleiding meer commercieel is, dus met marketing en management dingen dus. Ik weet niet wat je wilt weten? Als je er van houdt om veel achter de computer te werken is het een goede opleiding voor je.
Dankjewel! Ik wil gewoon graag weten hoe mensen deze opleiding (of vergelijkbare) vinden en wat ze er dan zo leuk aan vinden en wat niet. Wat er van je verwacht wordt en wat je doet in de lessen. En of er mensen zijn die het BBL hebben gevolgd. Dus bij deze : upje.
uuuuuuppp
is er niemand die me kan helpen?
Ik doe nu zelf Directiesecretaresse/Managementassistente aan Schoevers!
Het leuke vind ik hoe breed de opleiding eigenlijk is! Ik leer echt niet alleen maar typen, notuleren en hoe MS Office werkt! Tuurlijk het is wel een onderdeel, zeker MS Office, maar dat hoort erbij!
Ik krijg ook Financiële calculatie, Bedrijfskunde, Communicatie, Management&Organisatie en Spaans!
Daarbij ook nog de ‘standaardvakken’, als Nederlands en Engels, Post, Archiveren en Kantoortraining!
Nu zijn we ook bezig met 2-gesprekken, dus slechtnieuwsgesprekken, functioneringsgesprekken en telefoongesprekken bijvoorbeeld! Vorige 5 weken hebben we al sollicitatietechnieken gehad, ook superleerzaam!
Het andere voordeel van Schoevers vind ik dat het maar één jaar duurt! Het is dan wel even diep in de buidel tasten voor je ouders vaak, maar het is het dubbel en dwars waard! Ook staat Schoevers 100 keer beter aangeschreven dan het ‘gemiddelde’ instituut waar je de opleiding kan volgens, zoals bijvoorbeeld het ROC. =)
Heel erg bedankt zeg! Ik wil namelijk het liefste die opleiding bij Schoevers volgen en het inderdaad in 1 jaartje doen of deeltijd.
Haha wat leuk! Op welke locatie wil je dan Schoevers gaan doen? Ik raad het je echt aan! Wel vallen de hoeveelheid projecten me enorm tegen! Er zitten projectjes tussen waar je met anderhalf uur mee klaar bent, van bijvoorbeeld Bedrijfskune, maar als ik dan naar de projecten van PAK (post, administratie en kantoortechnieken) of Communicatie kijk, zit hier toch al snel een uur of 20 per persoon (5/6 personen) in… Communicatie weet ik nog niet hoeveel tijd dat gaat kosten, want daarvan hebben we er wat minder (3 per jaar geloof ik) en voor PAK 3 in het eerste semester!
Ook raad ik je echt aan om even te gaan kijken op de locaties bij jou ‘in de buurt’! Ik heb m’n beslissing pas op het laatste moment gemaakt, omdat ik m’n HAVO niet gehaald heb, maar wel mazzel met de locatie, heb het er prima naar m’n zin!
Schoevers ja! Goede en snelle opleidingen, staat goed aangeschreven. Kost wel wat maar je kan evt. ook een beurs aanvragen als het goed is.
Klopt, een studiebeurs via Manpower, al is het niet zeker dat je die krijgt. Als je geslaagd bent, moet je dan 6 - 12 maanden voor Manpower werken en krijg je ¤3000,- studiekosten terug!
x
up