Direct regelmatige menstruatie na stoppen pil

*informatief

Ik ben ongeveer twee maanden terug gestopt met de pil, vanaf de stopweek.
Dit omdat ik een longembolie heb gehad.

Maar vier weken later werd ik ongesteld, en ook toen menstrueerde ik 3,5 dag zoals ik mét de pil ook deed. Ik heb mij één dag ontzettend depressief gevoeld tijdens de eerste ‘hormoon vrije’ menstruatie. Nu precies weer vier weken later ben ik weer ongesteld, mijn menstruatie begon nu één dag eerder en lijkt nu ook na 3,5 dag op zijn eind te komen. Ik heb helemaal nergens last van, geen kramp hoofd- of buikpijn wat ik met de pil wél had!! Ik ben vroeger aan de pil gezet vanwege seksuele veiligheid. Ik heb zo een 9 jaar de pil geslikt en ik hoor overal dat het heel lang kan duren of onregelmatig is. Bij mij niet!

Ik denk dat dit ook gedeeld kan worden, want ik dacht dat er iets niet klopte omdat het bij mij dus wel ‘normaal’ verder verloopt.

Een paar voordelen sinds ik gestopt ben:

Veel meer zin in seks
Amper nog een opgeblazen en pijnlijke buik
Helderder kunnen nadenken en rationeler denken
Vrolijker zijn en spontaner

En het enigste nadeel is dat seks met een condoom minder ‘natuurlijk en fijn’ voelt maar dat is nihil.

Ik had pas een (half) jaar later dat ik onregelmatig werd, toen werd ik het pas na bijna 40 dagen. Maar wel fijn dat het bij jou nog zo regelmatig is!

Ik heb zelf ook meer zin in seks en mijn emoties schieten niet meer zo erg alle kanten op